پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:14:31 - جمعه 25 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادواره خانگی شهدای روستای اسلام آباد برگزار شد
یادواره شهدای روستای اسلام آباد با حضور مسئولان در مسجد این روستا برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سه شهید روستای اسلام آباد شهید والامقام باران فرجی، شهید والامقام هاشم ماریکی و شهید والامقام مراد مارکی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، فرماندار شهرستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، رئیس کمیته امداد، رئیس اداره راهداری شهرستان و جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام این روستا برگزار شد.

حسین آقاملایی فرماندار رابر با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی و شهدای روستای اسلام آباد ، از عزیزانی که مقدمات برپایی این یادواره را برپا کردند که یاد و نام خاطر شهدا زنده بماند؛ قدردانی کرد.

وی گفت: این ما هستیم که نیاز به برگزاری یادواره‌ها داریم با زنده نگه داشتن یاد شهدا باید مسیر حرکت زندگی خود را در راه مسیر و مکتب شهدا قرار دهیم.

فرماندار رابر با اشاره به آیه ۱۶۹سوره آل عمران،«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ .هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند» عنوان کرد: طبق این آیه شریفه قرآن؛ شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و ما را نظاره گر هستند ما در زندگی روزمره خود با مدد جستن از شهدا، راه مسیر شهدا و راه مسیر الله را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم کردیم اظهار کرد: اگر زندگی شهدا را بررسی کنید هر کدام شاخصه های داشتند که خدای تبارک و تعالی در وجودشان نهادینه کرده بود و به لقاءالله پیوستند، نگذاریم این راه شهدا کمرنگ شود.

فرماندار رابر با اشاره به فرموده حاج قاسم که شرط شهید شدن شهید بودن است، گفت: شهید سلیمانی قبل از شهادت خوب در مسیر شهدا قرار گرفتند و تمام زیبایی های کربلا در شهادت شهید سلیمانی بود اینکه حاج قاسم می‌گوید اول باید شهید بود تا به شهادت رسید همان مکتب که خود را وقف نظام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به شعار «مرد میدان » مراسمات سال گذشته شهید سلیمانی، همه در جهت خدمت رسانی مرد میدان و امسال ایام شهادت شهید سلیمانی تحت عنوان« جان فدا» نامگذاری شده افزود: چهل سال جان خودش در کف دست گرفت برای دفاع از نظام و انقلاب به حرکت درآمد و در همین مسیر هم به لقاءالله پیوست.

وی با اشاره به ویژگی های شهدای دوران جنگ تحمیلی، تنها جنگی که در تاریخ ایران یک وجب از کشور ما کم نشد گفت: عبادت و عبودیت و اوج رضایت مندی در شهدا وجود داشت.

فرماندار رابر با بیان اینکه شهدا دراوج عبودیت و بندگی بودند افزود: اگر میخواهیم موفق باشیم باید ما هم امروز عبودیت و بندگی در مسیر خدمت رسانی به مردم و مسیر زندگی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: امروز عده ای کوردل و فریب خورده فکر می‌کنند این نظام و انقلاب تحت عنوان همجنس بازی می‌توانند این نظام و انقلاب از مسیر خود برگردانند کور خواندند نمی‌تواند چرا که پشتوانه این درخت انقلاب ما بیش از دویست هزار شهید است که جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی با اشاره به رضایت مندی شهدا و فرموده شهید سلیمانی« خدایا مرا پاکیزه بپذیر»، گفت: اوج رضایت مندی شهدا درسی به ماست، راضی به رضای خدا این مکتب ماست همان مکتبی که شهید سلیمانی در آن گام نهاد که شهید سلیمانی از آن مکتب یاد کرد.

وی بیان کرد: بند به بند وصیت نامه شهید سلیمانی یک دانشگاه است آنچیزی در وصیت نامه شهدا اشتراک دارد توصیه به تبعیت محض از ولایت فقیه و بحث حجاب است.

فرماندار رابر تأکید کرد: شهدا مگر جوان نبودند تشکیل زندگی نمی‌خواستند بدهند و آرزو نداشتند به واسطه دفاع از نظام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند امنیت امروز ما مدیون شهدا هستیم دشمنان سعی در برهم زدن این امنیت دارند ما باید قدر خون شهدا را بدانیم و پاسداشت شهدا باشم.

آقاملایی ادامه داد: شهرستان رابر تحت عنوان پایگاه بین المللی مقاومت در مسیر شهدا و مکتب شهید سلیمانی گام بردارند و خط به خط وصیت نامه شهدا را در زندگی خود ساری و جاری سازند.

وی پدر و مادر شهدا را نعمت خواند و گفت: پدر و مادران شهدا نعمت های هستند در بین ما حضور دارند با فوت هر پدر و مادر شهدا خطرات که گرفتار می‌شویم قدر این خانواده شهدا بدانیم.

فرماندار رابر برگزاری یادواره خانگی شهدا را نعمت برشمرد و گفت: دشمن جنگ ترکیبی را بر علیه انقلاب ما را انداخته که ذهن و فکرهای جوانان ما را تسخیر کند متاسفانه در این ایام کرونایی با فضای بی درو پیکر مجازی دشمن با دروغ پراکنی و شایعه سازی نظام ما را ضعیف جلوه دادند با برپایی یادواره ها جهاد تبیین و مدیریت خانواده ها مانع این جنگ ترکیبی می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب