پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:15:30 - جمعه 25 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
منشور ملل متحد قربانی اهداف شیطانی آمریکاست/ جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق واقعی زنان است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حقوق واقعی زنان است که با بهره گیری از فرهنگ غنی چند هزار ساله ایرانی و آموزه های متعالی اسلام از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران حمایت از کرامت ذاتی زنان و دختران دارد میل به حمایت از حقوق بشر و شهروندی به طور خاص حقوق زنان و کودکان اهتمام ویژه ای داشته است و آمار های درخشان از حضور و مشارکت حقوق زنان در سطوح مختلف دلالت از حمایت دولت از زنان دارد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: آدمی در زندگی اش با انتخابات گوناگونی مواجه است زندگی ما با انتخاب و گزینش پیوند ناگسستنی دارد.

وی با اشاره به چهار انتخاب حضرت زهرا سلام الله علیها گفت :اولین انتخاب رضای خدا بر رضای غیر خدا ترجیح دادن است، سعی کنید رضای خدا بر رضای غیر خدا ترجیح دهید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود، گفت: در ادامه جنگ ترکیبی علیه متحده ایران ایالات متحده ۲۳ آذرماه پیش نویس قطعنامه ای را که پیشتر برای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن تهیه کرده بود در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل رأی گذاشت که نهایتا این شورا این مصوبه را تصویب کرد.

وی افزود: این جلسه در حالی توسط بانیان اصیل آن یعنی آمر یکا، انگلیس و فرانسه برگزار شد که خود به عنوان بزرگتر ین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: این اظهارات مغرضانه حکایت ازیک طنز سیاسی دارد طنز سیاسی دولت‌هایی که پیشتاز نقض حقوق بشر به ویژه زنان در جهان هستند.

وی، با بیان اینکه این کمیسیون یکی از اصلی ترین ارکان مجامع بین المللی است تأکید کرد: این کمیسیون مانند دیگر نهادها و مجامع بین المللی و زیر شاخه های آن، تحت تأثیر مستقیم و غیر مستقیم صهیونیسم جهانی است و در شرایط مورد نیاز استکبار در خدمت اهداف سیاسی آنان در می‌آید.

خطیب جمعه رابر گفت: به عبارت دیگر منشور ملل متحد قربانی اهداف شیطانی آمریکاست، درخواست حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد توسط فعالان حقوق زن که کارنامه قابل قبولی در تضمین و رعایت حقوق زنان کشورهای خود ندارند.

وی افزود: در جهان امروز علیرغم تلاش های بین المللی در راستای ترویج و ارتقاء حقوق زنان، شاهد نقض کرامت انسانی دختران و زنان در قالب مهاجر و نژاد خاص با هدف اصالح نژادی، افزایش خشونت‌های خانگی مبتنی بر جنسیت و قتل زنان در اروپا، نقض سیستماتیک حقوق زنان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل، نقض حقوق زنان رنگین پوست و زنان پناهنده و مهاجر در اروپا و آمر یکا، افزایش قاچاق دختران و زنان به کشورهای غربی با هدف سوءاستفاده و بهره کشی جنسی، وضعیت اسفناک زنان پناهجو در کمپ های مهاجرپذیر، تخریب کرامت انسانی و اخلاقی زن، تحلیل بنیاد خانواده و تولد روزافزون کودکان تک والدی که هرگز طعم کانون خانواده را تجربه نخواهند کرد، هستیم.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حقوق واقعی زنان است که با بهره گیری از فرهنگ غنی چند هزار ساله ایرانی و آموزه های متعالی اسلام از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران حمایت از کرامت ذاتی زنان و دختران دارد میل به حمایت از حقوق بشر و شهروندی به طور خاص حقوق زنان و کودکان اهتمام ویژه ای داشته است و آمار های درخشان از حضور و مشارکت حقوق زنان در سطوح مختلف دلالت از حمایت دولت از زنان دارد.

وی، ادامه داد: برخی از این حمایت ها اقتصادی زنان روستایی و عشایری زنان سرپرست خانوار، پوشش بیمه زنان خانه دار، پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار، افزایش سن امید به زندگی، کاهش آمار بیسوادی ، کسب رتبه اول عدالت آموزشی در دنیا، افزایش پزشکان متخصص زن به ۴۰ درصد و در فوق تخصص به عدد ۳۰ درصد، ۵۶درصد افزایش ورودی دختران در دانشگاه ها، رشد ۳ درصدی قضات بانوان این موارد گوشه ای کوچکی از فعالیت زنان و دختران دارد کسب این دستاورد در شرایطی بیش از ۴۳سال تحت تحریم ظالمانه قرار داشتیم.

امام جمعه رابر دربخش دیگرسخنانش بااشاره به گلایه مردم زادگاه سردار دلها از روند رسیدگی به پرونده های قضایی گفت: علیرغم تلاش شبانه روزی رئیس وکارکنان دادگستری رابر متاسفانه باتوجه به کمبود قضات زمان رسیدگی به پرونده های قضایی این شهرستان طولانی می شود.

وی افزود: یکسال از افتتاح دادگستری شهرستان رابر با اعتباری قریب به ۵میلیارد تومان گذشته منتهی درعمل مردم نجیب وصبور رابر بهره ای از دادگستری نبرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه فضای اداری ساختمان دادگستری رابر مهیا است، گفت: از این رو همت مدیر کل دادگستری استان را برای راه اندازی دادسرا می طلبد که قضات بیشتری به مجموعه اضافه شوند تا سیر رسیدگی به پرونده هاو احقاق حق مردم به حداقل زمان ممکن رسد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب