پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:57:26 - جمعه 16 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
فرهنگ شهادت با دو مؤلفه فدایی و جان فدا زنده نگه داشته شده است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: دو مؤلفه فدایی و جان فدا با هم آغشته شده است تا این فرهنگ بی بدیل شهادت زنده نگه داشته شود.

به گزارش “صبح رابر “؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، گفت: روز تکریم مادران و همسران شهداست.
وی افزود: مؤمن گاهی به مرحله ای می رسد که انسان برای خشنودی پروردگار عالم جان فدا می شوند همان لقب زیبایی که شما مردم به شهید سلیمانی عطا کردید.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: شهید سلیمانی جانفدا شد برای رضای خدا، انسان جانش را در راه خدا تقدیم می‌کند، گاهی مؤمن به یک مرحله ای می رسد که در راه اسلام برای خشنودی رضای پروردگار فدایی تقدیم می کند.
وی، با بیان اینکه مادران شهدا کسانی برای خشنودی پروردگار عالم فدایی تقدیم کردند افزود: عظمت حضرت ابراهیم علیه السلام به همین تقدیم فدایی بود، حضرت ابراهیم علیه السلام از اسماعیل اش گذشت، چرا به این عظمت دست پیدا کرد چون فدایی در راه خدا آورد.
خطیب جمعه رابر اظهار کرد: سپهبد شهید سلیمانی، اگر پای مادر شهیدی را بوسه می زند علت این است که فدایی تقدیم این انقلاب ، نظام و اسلام کرده است.

وی، ادامه داد: شهید عظمت دارد اگر این ارزش و عظمت شهادت در جامعه من و شما ساری و جاری شده است به خاطر همسران و مادران شهیدی که فدایی برای جامعه ما تربیت می‌کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در حقیقت شهدا و شهید پروران، متکفل دو مؤلفه اصلی حیات اسلام ناب شده اند اشک و خون دو مولفه حیات بخش مکتب تشیع است.

وی ادامه داد: در واقعه عاشورا بعد از اینکه ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش خون دادند حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت ام البنین علیها سلام حماسه ساز اشک بودند.

خطیب جمعه رابر گفت: اشک و خون دو مؤلفه ایست که با هم توأم هستند فرهنگ شهادت را ما مدیون چنین مادرانی هستیم که چنین فداییانی را تقدیم انقلاب کردند.
وی، با بیان اینکه ما مدیون ام البنین ها هستیم چرا که چهار فرزند تربیت کرده و فدایی شدند، عنوان کرد: دو مؤلفه فدایی و جان فدا با هم آغشته شده است تا این فرهنگ بی بدیل شهادت زنده نگه داشته شود.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنایت فرهنگ کشف حجاب در ۱۷دیماه سال ۱۳۱۴به دست پلید رضاخان صورت گرفت، گفت: حجاب قبل از آنکه یک حکم الهی باشد یک ره آورد عقلی است، که شرع مقدس اسلام این ره آورد عقلی را تعیین می کند.
وی، با اشاره به آیه۳۰ سوره مبارکه نور ادامه داد: خداوند منان در این آیه اول مردان را به پوشش دعوت می‌کند در آیه ۳۱سوره نور با پوشش شدید تر بانوان سخن میگوید، که برای من و شما بخشنامه ای را صادر کرده است.

خطیب جمعه رابر گفت: پوشیدگی یک میل فطری است، انسان به گونه ای آفریده شده که از برهنگی، بی حیایی بدش می‌آید این یک میل فطری و درونی است این گرایش درونی انسان پوشش هااست.

وی ادامه داد: پوشش برای یک انسان حسن ذاتی و برهنگی قبح ذاتی است، دلیل حسن ذاتی پوشش و حجاب این است این حجاب از اول خلقت بشر تا اکنون رعایت پوشش یک امر واجب و ضروری قلم داد شده است.

خطیب جمعه رابر گفت: تمام تلاش رسانه های امپراطوری غرب همه این است که این آیات حجاب و عفاف و میل فطری به حجاب از گود خارج کند تمام تلاش رسانه های معاند این است برهنگی ابتذال و ناهنجار های اجتماعی خلق کند آنها فساد و فرهنگ غربی میخواهند؛ ترویج دهند.

وی عنوان کرد: حمله به پوشش بانوان این است شیطان به سرکردگی غرب که رسانه های معاند مدیریت می‌کند دلشان نمی خواهد یک انسان الهی یک فرشته آسمانی روی کره زمین تربیت شود، دلشان می‌خواهد کرامت زن لگد مال شود این هویت که اسلام به زن بخشید این کرامت را زیر سوال ببرند از فساد و فحشا تبلیغ می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: اسلام آمده است که هویت و کرامت زن از بین نرود، قرآن نازل شده است که به ما هویت ببخشد درود به آن شهدایی ایستادگی کردند، نظام مقدس اسلامی به وجود آمد احکام اسلامی در نظام مقدس اسلامی که می‌گویند بزرگترین نعمت است سر به سجده بگذارید از این نعمت خدا که یکی پوشش حیا، عفت و کرامت زن است شکر گزاری کنید .
وی افزود: به بانوان ما جمهوری اسلامی کرامت بخشید امیدوارم بتوانیم باتاسی به حضرت زهرا سلام الله علیها شرمنده حضرت صدیقه دو عالم نشویم.

خطیب جمعه رابر از برگزار کنندگان و سخنرانان ‌ همه کسانی که در برگزاری باشکوه مراسمات سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش داشتند؛ صمیمانه قدردانی کرد .
وی، همچنین از بیت معظم سلیمانی و اخوان شهید تقدیر و تشکر ویژه ای کرد که با این همه برگزاری مراسمات مختلفی در کشور که سال گذشته مراسم طوایف عشایر استان در رابر و امسال در مراسم همایش ایل سلیمانی در قنات ملک حضور پیدا کردند صمیمانه سپاسگزاری کرد و گفت: از مردم فهیم و حماسه سازکه شور حماسه ای خلق کردند چه با برپایی موکب به صورت خودجوش در هر جایی مراسم بود و چه مراسمات در بخش هنزا، روستای گنجان، روستای با صفای قنات ملک عشایر میزبان بودند شما مردم حماسه خلق کردید از صمیم قلب برای شما دعاگو‌هستم از این حضور شما صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم.

وی، همچنین از عزیزانی که خودجوش موکب در زادگاه شهید سلیمانی که پذیرایی زوار قبور والدین شهیدسلیمانی مهمانان مختلفی از سراسر استان از کشورهای مختلف روسیه، ترکیه ، آذربایجان در زادگاه شهید سلیمانی برعهده داشتند؛ تقدیر و تشکر دارم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب