پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:23:02 - چهارشنبه 12 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ؛
اختتامیه رویداد مسئله محور گیاهان دارویی و طب ایرانی در رابر برگزار شد
همزمان با آغاز دهه فجر، آیین اختتامیه رویداد مسئله محور گیاهان دارویی و طب ایرانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی همراه با تجلیل از ۶طرح برگزیده رویداد در سالن سردار دل‌ها رابر برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ اختتامیه دومین رویداد مسئله محور گیاهان دارویی و طب ایرانی در شهرستان رابر با معرفی برگزیدگان و برگزاری نمایشگاه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر ضمن خیر مقدم و تبریک آغاز دهه فجر، گفت: هدف از برگزاری این رویداد ارائه چالش های شهرستان و سرمایه گذاری بر روی طرح های برتر و معرفی ظرفیت های شهرستان در زمینه گیاهان دارویی است.


سرهنگ پاسدار رضا خواجه حسنی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله کرمان از افتتاح کانون شکوفایی رشد و خلاقیت تا پایان سال جاری در شهرستان رابر خبرداد و گفت: از راه اندازی هسته های علمی دانش آموزی در این شهرستان حمایت ویژه‌ای خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر نیز در این اختتامیه با ارائه گزارشی از وضعیت گیاهان دارویی شهرستان اظهار کرد: شهرستان رابر بیشترین سطح کشت را در حوزه گیاهان دارویی به ویژه گل گاوزبان، زعفران، گل محمدی و شیرین بیان دارد.
وی، از جلوگیری انقراض گیاهان دارویی از جمله زیره، خاکشیر، کنگر، قارچ در این شهرستان خبرداد و افزود: توسعه گیاهان دارویی در اقتصاد مردم تاثیر بسزایی دارد.

ایمان کریمقاسمی، از یکسری توسعه گیاهان جدید برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: کشت نعناع فلفلی، گل محمدی در شهرستان رابر توسعه می یابد.

وی همچنین با اشاره به تکمیل زنجیره تولید بیان کرد: تسهیلات وام ۱۰۰میلیون برای حمایت از کشاورزان با همکاری اداره کار و تعاون در نظر گرفته شده؛ که می‌توانند کشاورزان را در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی یاری رسانند.

امام جمعه رابر در این آیین اختتامیه با اشاره به سخنان رهبری در گام دوم انقلاب در زمینه پژوهش و تحقیق و مسائل علمی، گفت: در حوزه کشاورزی ایران رتبه ۴ تا ۱۰ را در دنیا دارد که این برندی برای جمهوری اسلامی است.

وی، با بیان اینکه ۴۴سال قبل اقتصاد این کشور را بیگانگان مکیدند، افزود: باید شاکر انقلاب اسلامی باشیم که محققین توانستند رتبه ایران را در بیشتر عرصه های علمی و غیر علمی در دنیا بین ۱تا ۱۰ قرار دهند.

وی همچنین گفت: جوانان و نوجوان نخبه رابری هر کدام یک شهید سلیمانی هستند که با حمایت مسئولان می‌توانند تحول عظیمی را ایجاد کنند.

در این اختتامیه؛ همچنین برگزیدگان ۶طرح برتر به ارائه طرح‌های خود پرداختند و در پایان از برگزیدگان با اهدای جوایزی تجلیل شد.


انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب