پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:57:10 - جمعه 28 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یادواره علمدار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ۳۵۰شهید شهرستان رابر به میزبانی ۳۰شهید منطقه هلیل رود
همزمان با سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام ، یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۳۵۰شهید شهرستان به میزبانی ۳۰شهید والامقام منطقه هلیل رود در گلزار شهدای گتک با حضور عاشقان و دلدادگان شهدا برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ یادواره علمدار جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و۳۵۰شهید شهرستان به میزبانی ۳۰شهید منطقه هلیل رود باحضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه وامام جمعه کرمان، امام جمعه رابر، فرماندار رابر، بخشدار هنزا، معاون بهره برداری فولاد بافت، مدیرروابط بین الملل فولاد بافت، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، برادر ارشد شهید سلیمانی، برادر شهیدان قطبی نژاد، برادر شهیدان فیروزی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی ازمسئولین و مردم قدرشناس این منطقه در گلزار شهدای روستای گتک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با بیان اینکه در طول تاریخ نگاه ارزشی و مقدسی به مقام و منزلت شهید شده است، گفت: جایگاه والای شهید در نگاه دینی که حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین آرزویشان این بوده با مرگ طبیعی از دنیا نروند پایان هجرت آن‌ها با شهادت باشد.

وی، با اشاره به سه خواسته حضرت علی (علیه السلام) افزود: حضرت علی علیه السلام همه بزرگان عالم را تحت تأثیر شخصیت خودش قرار داد، آن اندیشمند مسیحی؛ حضرت علی (علیه السلام) را فریاد عدالت و خورشید بی‌غروب معرفی می‌کند، خواسته این امام همام از خداوند متعال مرتبت و جایگاه شهید بود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مرد چهل سال جهاد آن هم در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین خطوط در جایگاه فرمانده عالی رتبه، وقتی خبرنگار از افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی مصاحبه کرد و پرسید فرمانده شما کیست؟ گفت: حاج قاسم سلیمانی. بعد آن خبرنگار گفت: آن حرفی که مسلمانان و بخصوص تشیع این بود که؛همه مسلمانان تحت فرماندهی واحد در رکاب حضرت ولیعصر قرار می‌گیرند و لشکر مهدی(ع) تشکیل می‌دهند مدل کوچک آن لشکر در رکاب حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: سلیمانی که چهل سال در میدان جنگ، جبهه و مقاومت همه خواسته اش این بود؛ مثل پیشوایش حضرت علی (علیه السلام) به مقام شهادت برسد. به مادر شهید، برادر، خواهر و فرزند شهید می‌رسید و هر کس به خدا قربانت و نزدیکی دارد اولین و آخرین خواسته شهید سلیمانی این بود که من به مقام شهید برسم و با شهادت از دنیا بروم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این شهید چه مقام و منزلت و جایگاهی است که این همه در طول تاریخ افرادی فوق العاده تشنه شهادت هستند، گفت: حضرت علی (علیه السلام) مظهر این همه فضیلت‌ها، همه اقشاری که فضیلت‌خواه و فضیلت‌گرا هستند امام علی (علیه السلام) را پیشوای خودشان معرفی می‌کنند، اما امام علی علیه السلام از خداوند شهادت را می‌خواهد.

وی، با بیان اینکه چرا شهید را میگویند شهید؟ اظهار کرد: شهید؛ شاهد و گواه نبرد جبهه حق و باطل است و فقط تماشاچی نیست، خودش این جبهه را درک کرده و رزمنده است، کسی که تمام ظرفیت، توان، فکر و ذهن خود را برای پیروزی جبهه حق به کار بسته به او می‌گویند؛ شهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: شهید اولین لحظه ای که روح ملکوتی شهید عروج می‌کند و با این دنیای مادی وداع می‌کند؛ فرشته ها و ملایک به استقبال او می‌آید، فرشتگان و ملایک در محضر شهید حضور دارند، شهید را شهید می‌گویند چون متنعم به نعمت های خداست، شاهد و مدافع جبهه حق است و جبهه باطل را در هم می ریزد و اولین ملاقات‌کنندگان ارواح مطهر شهدا، ملایکه و فرشتگان هستند، کسی که تمام وجود خودش راصرف نزدیکی و قرب به خدای تبارک و تعالی کرده؛ لذا به فرموده امامان معصوم علیه‌السلام تنها کار نیکی که بالاتر از آن هیچ کار نیکی نیست؛ شهادت در راه خداست.

وی، با بیان اینکه دوران زندگی حضرت موسی علیه السلام در رنج های فراوانی قرار گرفت، ادامه داد: حضرت موسی علیه السلام با فتنه های متعددی مبارزه کرد، از جمله فتنه ها؛ فتنه سیاسی فرعون، فتنه فرهنگی سامری، فتنه اقتصادی قارون، حضرت موسی علیه السلام قوم خالص خودش را از این سه فتنه خارج و هدایت می‌کند، اجازه نمی‌دهد هیچ‌کدام از این فتنه ها غبارش بر قوم مجاهد حضرت موسی علیه السلام بنشیند.

امام جمعه کرمان گفت: بنا بر نقل قرآن کریم حضرت موسی علیه السلام سه توصیه به قوم خود دارد اهل رستگاری و سعادت باید به این توصیه ها عمل کرد، اولین توصیه تکیه بر خدا، به فرموده شهید سلیمانی؛ شهید قبل از اینکه شهید شود باید شهید باشد یعنی همه زندگی‌اش رنگ و بوی خدایی گیرد.

وی، عنوان کرد: امام حسین علیه السلام قرب و منزلت خاصی دارد و شهادت امام حسین علیه السلام برجسته است چرا که در فقه ما دیده شده؛ کسی که وصل به شهادت شود غریبه نیست، همانطور که کسی وصل به خدا، نبی خدا، ولایت شود؛ غریبه نیست.

امام جمعه کرمان گفت: زائر امام حسین علیه السلام غریبه نیست، امام حسین علیه السلام همه دارایی خود را وقف خدا کرد، و خدا در زندگی امام حسین علیه السلام پر رنگ است.

وی ادامه داد: شهدا را می‌شناسید از همان اول نگاهشان متفاوت بود، هر چه شهید در خط شهادت قوی‌تر حرکت کند؛ قرب و منزلتش در پیشگاه خداوند متعال والاتر است.

امام جمعه کرمان گفت: شهید سلیمانی با خیلی از شما نسبت دارد و قوم خویش است، روحیه و رفتارشان را می‌شناسید وقتی شهید سلیمانی به مقام والای شهادت رسید در کنار همه ارزش های که داشت آنهم نحوه شهادت و در جای ویژه ای به شهادت رسید یکسری لقب‌ها به شهید سلیمانی داده شده؛ این لقب ها خیلی مهم از درون مردم می جوشند و خیلی ارزشی لقب های شهید سلیمانی هستند‌.

وی ادامه داد: این لقب ها از دل مردم جوشیده؛ سردار دل‌ها یعنی بر همه دل‌ها حاکم است و در همه قلب ها جا دارد، کسی فاتح همه دل‌های مظلومان عالم است، کسی فاتح دل‌های همه انسان های مومن و متدین است. آدم باید خیلی برای خدا حرکت کند که به این مقام و جایگاه برسد.

امام جمعه کرمان یادآور شد: تک تک شهدای امروز به جایگاه امیرالمؤمنین علیه السلام، با کمال افتخار به این جایگاه رسیدند و برای همیشه ماندگار شدند.

از دیگر برنامه های معنوی این یادواره، خیر مقدم امام جمعه رابر، دیدار با خانواده شهید سید موسی افضلی، اجرای گروه سرود سردار دل‌ها، مداحی حاج جواد حسینخانی ، گلباران گلزار شهدای روستای گتک و خاطره گویی برادر ارشد شهید سلیمانی و شهیدان قطبی نژاد بود.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب