پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:21:58 - پنجشنبه 10 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش تصویری؛
مراسم تشییع پیکر پدر شهید ناجا یاسر افضلی برگزار شد
پیکر مرحوم جانباز « احمدافضلی، پدر شهید والامقام یاسر افضلی» صبح امروز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و اهالی محل از مقابل حسینیه شهدا تا گلزار شهدای گنجان تشییع شد.


به گزارش صبح رابر؛ پیکر مرحوم جانباز « احمدافضلی، پدر شهید والامقام یاسر افضلی» صبح امروز پنج شنبه با حضور فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، فرماندار شهرستان و جمعی از پاسداران و خانواده شهدا و اهالی محل از مقابل حسینیه شهدا تا گلزار شهدای گنجان تشییع و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین امینی نماز میت اقامه شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس جانباز « احمد افضلی» شامگاه گذشته ماه مهمانی خدا بر اثر ایست قلبی در سن ۵۴سالگی به فرزند شهیدش پیوست.

مرحوم جانباز « احمد افضلی» پدر شهید یاسر افضلی در مورد فرزند شهیدش که با نان زحمت کشی بزرگ شده گفته بود؛ پسرم یاسر از همان کودکی مؤدب بود، دور از صداقت نیست که بگویم شهید از همان  دوران ابتدایی خوب و بد را  تشخیص می داد، سعی می کرد به راه درست برود. از ۱۲ سالگی دنبال نماز و  روزه بود با اینکه هنوز به سن تکلیف  نرسیده بود در نماز یومیه مشکل نداشت بماند مستحبات هم انجام می داد؛ نماز نافله شب می خواند. همه دوستش داشتند؛ چه فامیل دور و نزدیک.

یادم هست؛ برای شهید یک فامیل دور نماز لیله الدفن می خواند گفت: در این روستا آزارش به هیچ کس نرسید، آدم  خیلی خوبی بود، امیدارم امشب که شب اول  قبرش است خداوند او را مورد  لطف خودش قرار دهد.

پدر شهید از دلتنگی هایش در فراق دوری فرزندش یاسر با زبان اشک برایمان گفت: چشمها اجازه صحبت نمی‌داد، دقایقی گذشت، در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود برایمان تعریف کرد: از فصل برداشت گردو در ماه رمضان با توجه به شرایط ارتفاعات و پستی و بلندیها و مناطق صعب العبور که می بایست هر بار ۵۰تا ۶۰ گونی گردو از مناطق دوردست جمع آوری  و به درب خانه ارباب یا همان صاحب باغ ببرند تا سهمی از آن مقدار گردو برایمان بدهند، من مریض بود به همین خاطر شهید به همراه برادرش کمکم می دادند. آن زمان یاسر۱۶ سال داشت با وجود مخالفت من روزه می گرفت و  می گفت:  بابا! من روزه ام را میگیرم و کارم را انجام می دهم ، وقتی که  روزه می باشم سر حال ترم،‌ شما  ناراحت  نباشید من بقیه سال هم می توانم بخورم و بیا شامم. خدا تنها یکماه از سال را برای روزه  گرفتن و مهمانی خودش اختصاص داده است. اکنون هر چه از آن زمان می گذرد من بیشتر احساس تنهایی می کنم. بچه استثنایی بود، خداچند صباحی این را  برای ما گذاشت که سنگ دست ما باشد تا زندگیمان را بچرخاند.

«شهید ناجا یاسر افضلی» در سن ۲۲سالگی روز ۱۸ دیماه ۹۲ در در گیری با اشراردر منطقه چاه داد خدا قلعه گنج به درج رفیع شهادت نائل شد.


انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب