پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:58:05 - جمعه 25 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
از برکات روز قدس زنده نگه داشتن شعله مقاومت است
امام جمعه رابر گفت: سومین برکت روز قدس، مقاومت را پر رنگ تر کرده و زنده نگه داشتن شعله مقاومت است این جمعه آخر رمضان نقطه عطفی برای محور و کشورهای مقاومت است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در خطبه های عبادی و سیاسی روز قدس گفت: در روز ۱۶مرداد ۵۸مصادف با ۱۳ماه مبارک رمضان رهبرحکیم انقلاب اسلامی پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به یک جریان مستمر جهانی بر علیه صهیونیسم جهانی شود.

وی، با اشاره به بخشی از برکات روز جهانی قدس، با اعلام امام رضوان الله تعالی علیه افزود: یکی از برکات اعلام آخرین روز جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس این بود مسئله‌ی فلسطین را کاملاً یک مسئله مردمی کرد قبل از اعلام امام رضوان تعالی علیه، مسئله فلسطین تبدیل به یک مسئله سیاسی در مقابل سیاستمداران جهان وبرخی از قدرت‌های کشورهای مختلف شده بود.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: سیاسی شدن مسئله فلسطین کشورهای قدرتمند هر زمان اراده کنند می‌توانستند مسئله فلسطین را از اذهان عمومی پاک کنند اما روز قدس باعث شد این مسئله فلسطین به یک مسئله عمومی تبدیل شود.

وی، ادامه داد: اینکه همه مسلمان جهان به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان می‌آیند این امر باعث می‌شود این مسئله فلسطین مردمی بماند و هیچ کس نتواند مسئله فلسطین را از اذهان ملت و مردم پاک کنند، مردمی‌سازی روز جهانی قدس جلوگیری از فراموشی مردم مظلوم فلسطین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی یکی دیگر ازبرکات روز جمعه آخر ماه رمضان را تفکیک شدن روز قدس به عنوان یک مسئله‌ی اسلامی و انسانی خواند و اظهار کرد: قبل از این اعلام موضوع فلسطینی یک جنبه داخلی فلسطین و شاید بین چند کشور عربی بود اما با اعلام امام رضوان الله تعالی علیه به‌عنوان روز جهانی قدس تبدیل به یک مسئله اسلامی و فراتر از آن بین ادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری شد همه ادیان و مذاهب با هر روش و مسلک در این روز اهتمام خاص می‌ورزند و به مردم مظلوم فلسطین توجه ویژه دارند.

وی، سومین برکت روز قدس، مقاومت را پر رنگ تر کرده و زنده نگه داشتن شعله مقاومت است یادآور شد: این جمعه آخر رمضان نقطه عطفی برای محور و کشورهای مقاومت است همه جریان‌های مقاومت با این روز جهانی قدس در یک صف واحد با اتحاد با هدف از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی از برکات دیگر اعلام روز جهانی قدس جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونسیتی برشمرد و گفت: روز جهانی قدس نگذاشت صهیونیست های خبیث به این اهداف شوم خود در بلعیدن قدس مقدس و انتخاب آن به عنوان پایتخت رژیم جعلی موفق شوند.

امام جمعه رابر تأکید کرد: در حقیقت روز قدس دست صهیونیست‌ها را از مسجد الاقصی و از مقدسات اسلامی فلسطین کوتاه کرد.

وی گفت یکی دیگر از برکات اعلامی روز جهانی قدس وحدت گروه‌های مقاومت حول محور قدس شریف است.

امام جمعه رابر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این دوران ۴۴ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گروه‌های متولد شده مقاومت ایجاد شد همه این گروه‌ها با هر گرایشی حول قدس شریف جمع شدند هر روز بر قدرت آنها افزوده می‌شود.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله الاعظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) تنها راه حل مسئله‌ی فلسطین نابودی اسراییل می‌دانند و وعده نابودی اسراییل کمتر از ۲۵سال که کشورهای مقاومت نابودی اسرائیل را با چشمان خود خواهند دید.

وی افزود : آزادی غزه و جنوب لبنان، شکست های چند مرحله‌ای اسرائیل درجنگ ۳۳روزه، ۵۰روزه، ۵ روزه، ۸ روزه ،همه اینها حرکت رو به جلوی فلسطین برای تصاحب خویش است همه این مسائل وعده آن را می‌دهد این غده سرطانی رو به افول و فروپاشی است.

خطیب جمعه رابر گفت جمهوری اسلامی ایران در زمان امام راحل عمدتا الهام بخش بود، این الهام بخشی در عهد رهبر انقلاب اسلامی در تمام عرصه های سیاسی و نظامی خود را به طور عملی نشان می‌دهد جا دارد از مردم قدرشناس ،مؤمنین و ولایتمدار و روزه دار شهید سلیمانی در این راهپیمایی روز قدس و لیالی قدر شرکت کردند؛ تقدیر تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب