پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:07:49 - دوشنبه 25 آذر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل گشای هر تحریم و مشکلی را در اسلام مان داریم
به گزارش ” صبح رابر“مشکل گشای هر تحریم و مشکلی پنج تن آل عبا (ع) و حضرت مهدی زهرا (عج) ، امروزه برای ایجاد  روابط سازنده با یکدیگر نیاز به  متقاعد کردن طرف مقابل دارد که این اعتقاد در درجه اول  نیاز به اعتماد سازی دارد واین اعتقاد اگر  بر پایه حق و عدالت شکل […]

به گزارش ” صبح رابر“مشکل گشای هر تحریم و مشکلی پنج تن آل عبا (ع) و حضرت مهدی زهرا (عج) ،

امروزه برای ایجاد  روابط سازنده با یکدیگر نیاز به  متقاعد کردن طرف مقابل دارد که این اعتقاد در درجه اول  نیاز به اعتماد سازی دارد واین اعتقاد اگر  بر پایه حق و عدالت شکل بگیرد برای کسانی که ایمان به خدا و ولایت داشته باشند دلنشین و سبب کسب اعتماد می شود و برای کسانی که بوی از حق و عدالت نبردند پایبندی به اعتمادسازی نیستند و آن را دروغ تلقی می کنند .

این روزها خبرهای زیادی در خصوص رایزنی ، نشست ، جلسه و مذاکره با گروه ۱ + ۵ می شنویم . مذاکراتی که یک سمت آن ایران و سمت دیگرش آمریکا ، فرانسه ، روسیه ، چین و انگلستان قرار دارد .که بعد از توافق ژنو تحریم های جدیدی علیه ایران اضافه شد و این نشان دهنده این است که این ها ایران اسلامی  را قبول ندارند . چرا باید تائید ۵ کشوری را برای احقاق حقوق خود داشته باشیم که در همه تاریخ معروف و مشهور به سلطه ، چپاول ، غارت و منفعت طلبی بوده و هستند .

تاریخ این  ثابت کرده که کشور اسلامی ایران با یاری خداوند تبارک و تعالی بوسیله اهل بیت  (ع)، پنج تن آل عبا (ع) و امام زمان (عج) مسلمان جهان اسلام را با خون پیامبران، اهل بیت (ع) ، خون سید الشهداء،خون شهدای انقلاب اسلامی  و خون شهدای انرژی هسته ای بیمه نموده  و زنده نگه داشته است. آنچه توانستیم لطف خداوند بوده است و عنایت خود شهدا که کشور ایران اسلامی با خود باوری و توانمند سازی تنها کشوری است که روی پای خود ایستاده است .

همانگونه  که سالها از اول تاریخ تا کنون در مبارزه با مخالفان اسلام تنها تکیه گاه، یار و مددکار مسلمانان بودند .کشور ایران اسلامی با وجود مردم  غیور ، مقتدر و ولایتمدار که روز به روز موجب پیشرفت کشورمان می شوند .نیاز به  جلب اعتماد با کشور هایی که بویی ازانسانیت ، حق و عدالت ندیده اند، ندارند  . تکلیف و مصلحت گاه در مقابل هم قرار مى‏گیرند ولى هم آن مصلحت در ضمن یک تکلیف دیگر است و هم آن تکلیف داراى مصلحت است

امام جعفر صادق(ع) گفت: هدایت بشر به واسطه حجت‌های ظاهری و هدایت‌گری انسان‌ها یعنی انبیا و ائمه اطهار(ع) است.

«کهیعص» رمز: «کاف» رمز کربلا و «هاء» رمز هلاکت خاندان او و «یاء» کنایه از نام «یزید» که جفاکننده نسبت به حسین(علیه السلام) است می‌باشد و «عین» اشاره به عطش و تشنگی او دارد و «صاد» نشانه صبر و استقامت امام حسین)علیه السلام) است….

اکنون در جهان اسلام توده مردم مسلمان و به خصوص جوانان که خواهان حیات عزتمندانه بوده و انقلاب های خود را انقلاب کرامت می نامند، بر استقلال و حاکمیت ارزش های اسلامی و انسانی تاکید دارند، فساد و ظلم را در هر لباسی برنمی تابند و برای تعالی حیات فردی و اجتماعی شان جانبازی می کنند. مهم نیست که این حرکت ها و آرمانخواهی ها چگونه باشد ، مهم این است که در هدف و آرمان و شیوه عمل امتداد همان نهضت عاشورا هستند. من این را بیداری اسلامی می دانم که در سراسر جهان اسلام جاری است و افراد با افکار و حتی مسلک های گوناگون بر آن متفق هستند.

انقلاب اسلامی نمونه ای کم نظیر از جنبش های جهان اسلام است که در لحظه لحظه تاریخ خود مشحون از یاد و نام حضرت اباعبدالله و قیام کربلاست. بدیهی است که این انقلاب در هدف نخست خود که خلاصی از یوغ یک حکومت فاسد و وابسته و دستیابی به عزت ناشی از استقلال بود موفق شده، لکن این همه آرمان انقلاب نبود و نیست. فلسفه زنده نگهداشتن عاشورا و عزاداری بر حسین(ع) که هر سال تکرار می شود و این مقدار در لسان پنج تن آل عبا (ع) تاکید شده همین است که هر سال خودمان را و جامعه خودمان را بسنجیم و اندازه گیری کنیم که چقدر به اهداف پنج تن آل عبا (ع) نزدیک شده ایم یا خدای ناکرده از آن دور افتاده ایم؛ اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جانفرسای نبی اکرم را طاغوتیان آن زمان به نابودی کشانده بودند و اگر (اگر عاشورا نبود منطق جاهلیت ابوسفیانیان که می خواستند قلم سرخ بر وحی و کتاب بکشند و یزید یادگار عصر تاریک بت پرستی که به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با صراحت و اعلام «لا خبر جاء و لا وحی نزل»

اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهائی بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد و با خون شهیدانی چون فرزندان وحی احیاء و پشتیبانی فرماید و از آسیب دهر نگه دارد و حسین بن علی آن عصاره نبوت و یادگار ولایت را بر انگیزد، تا جان خود و عزیزانش را فدای عقیدت خویش و امت معظم پیامبر اکرم نماید تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید و از وحی و از ره آوردهای آن پاسداری نماید (پیام امام به مناسبت روز پاسدار ۱۶ / ۳ / ۶۰)، صحیفه نور، ج ۱۴، ص ۲۶۵)

. امام علی (ع) طبق شرایط خود مأمور به یک الگوی رفتاری ظهور و بروز جلوه خاص اسماء و صفات الاهی بودند و امام حسن )ع) و امام حسین (ع) و دیگر ائمه (ع) هم همین طور.

همه معصومان جلوه ای از یک نورند، و همه از ولایت تکوینی برخوردارند و اگر هر یک جای دیگری می بود همان کاری را انجام می داد که دیگری انجام داده است؛ زیرا آنان به جهت این که الگویی کامل برای هدایت انسان ها هستند، باید در هر شرایط و موقعیت، بهترین رفتار و روش را در معرض دید انسان ها قرار دهند تا آنها در عمل بیاموزند که در شرایط متفاوت باید چه رفتار مناسبی را اتخاذ کنند، زمان جنگ صلح نکنند مانند امام حسین (ع) و زمان صلح، جنگ نکنند؛ مانند امام حسن (ع) و … . هدایت و نجات امام حسین (ع) برای تمام اشخاص از حضرت آدم تا آخر عالم میباشد… نشانگر صدق راهیان و پیروان امامت حضرت مهدی صاحب عصر و زمان (عج) است

ما که هر روز در دعای صحبگاهان یعنی دعای عهد با او پیمان می‌بندیم که در راهش باشیم و در راه او تلاش و جانفشانی کنیم .

در زمان یعقوب پس از طولانی شدن فراق حضرت یعقوب و یوسف و جریاناتی که برای آنان پیش آمد و به نابینایی یعقوب منجر شد، جبرئیل بر یعقوب فرود آمد و به او گفت:آیا می‏خواهی دعایی به تو یاد دهم که خدا چشمان و دو فرزندت را (یوسف و بنیامین) به تو برگرداند؟یعقوب گفت:بله. جبرئیل گفت:بگو آنچه را که آدم گفت و خدا توبه‏اش را پذیرفت؛ و آنچه را که نوح گفت و کشتی وی از غرق شدن نجات یافت و کنار جودی پهلو گرفت؛ بگو چیزی را که ابراهیم خلیل آن گاه که او را در آتش انداختند، گفت و آتش بر او سرد شد. یعقوب گفت:آن دعا چیست؟جبرئیل گفت، بگو:
“یا رب أسألک بحق محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین، أن تأتینی بیوسف و بن یامین جمیعاً”
هنوز دعای یعقوب به آخر نرسیده بود که بشیر آمد و پیراهن یوسف را آورد و بر چشمان یعقوب انداخت و یعقوب دوباره بینا شد”.
این روایت صریح در این مطلب است که پیامبران بزرگ یعنی آدم و نوح و ابراهیم و یعقوب و همه  مسلمانان برای حل مشکل خود به پنج تن مقدس متوسل شده و مشکل آنان حل شده است.

طاغوت وقتی از بین می رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود . شما نترسید از این پنج کشوری که نمی فهمد اسلام چه است ، نمی فهمند فقیه , چه است ، نمی فهمند ولایت فقیه یعنی چه . آنها خیال می کنند که قدرت دارند ولی ایمان ما مسلمانان قدرتمندتر از زور و قدرت آنهاست همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی تنها  با توکل به خدا و توسل به پنج تن آل عبا (ع) و امام زمان (عچ) ثابت کردیم .

پنج تن آل عبا (ع)برای حفظ اساس دین و امامت امت اسلامى که جز حق نمی­گفت و جز حق نمی­جست. پیشوای متقیان، یار و یاور مظلومان و حامی مستضعفان، تا آخرین لحظه­های حیات در اندیشه پاسداری از ارزش­ها، تکریم کرامت­ها، حاکمیت حق و عمل به فرمان­های قرآن بود.

تابش شمس ولایت بر مومنین چشمه کوثر از فوق عرش جاری است و وقتی مومنین با هم باشند و جمع باشند می شونددریا و اگر در گوشه گوشه باشند رودند و هیچ تاثیری نمی گذارند و فقط فضای اطرافشان را اندکی سبز می کنند. درست است که همهٍ یُسْقی‏ بِماءٍ واحِد هستند اما مومن تارود است تاثیری ندارد. اما وقتی رودها همه یک رودخانه شوند و بعد دریاچه شوند به اقیانوس می ریزند و اثر اقیانوس این است که وقتی شمس ولایت به اقیانوس بتابد ابرایجاد می کند و ولایت به همه جا می رسد.همه ما ایرانیان با توسل به پنج تن آل عبا(ع)‌و امام زمانمان از  این امتحان الهی سربلند بیرون می آییم .

بستگی دارد به اینکه ما چه باغبانی بوده ایم , آیا خوب آبیاری کرده ایم و علف ها را هرس کرده ایم و در معرض خورشید قرار داده ایم یاخیر؟!
در این سیر، به قدر خویش واقف شدیم، و ضرورت وجود حجّت خدا را، احساس کردیم، و همراه على(علیه السلام)تاریخ را درنوردیم تا به آدم، اول حجّت خدا، و خاتم، آخرین رسول او، و بقیه الله الاعظم، آخرین حجّت خدا، شناخت پیدا کنیم و با آنها همراه شویم.
حجّتش از او خشنود باد! که ما را از «عرفات» حق گذراند، آنگاه به حریم ها و ناموس هاى او در مشعر الحرام شعور یافتیم، و ما را در «منى» به درگیرى با آرزوهایمان فراخواند، تا دشمن اصلى خود را در دو حوزه درونى و برونى «رمى» نمائیم، و آن طور که شیطان بزرگ را راندیم، شیاطین دیگر را از صحنه دلمان بزدائیم.
مُحمّد،إیلیا (علیّ(،شَبَر (حَسَن‌(،شُبَیْر (حُسَین‌(،فاطِمَه،آنان‌ که‌ همه‌ بزرگان‌ و گرامی‌اند،جهان‌ به‌ برکت‌ آنها برپاست‌.،به‌ احترام‌ نام‌ آنها ما را یاری‌ کن‌!،تنها توئی‌ که‌ میتوانی‌ مارا به‌ راه‌ راست‌ هدایت‌ کنی‌!»

منبع : وبلاگ دیار سر سبز رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب