پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:35:10 - دوشنبه 20 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
براستی هر آنچه دیده بیند دل کند یاد؟
به گزارش “ صبح رابر” به نقل از وبگاه  آفتاب رابر ،تکنولوژی ماهواره با داشتن مزایایی از جمله پوشش مناسب ، سرعت عمل بالا ، امکان ارتباط با دورترین و غیر قابل دسترس ترین مناطق و به صرفه بودن ، دارای تأثیرات منفی روانی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی بر روی مخاطبان و کابران […]

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از وبگاه  آفتاب رابر ،تکنولوژی ماهواره با داشتن مزایایی از جمله پوشش مناسب ، سرعت عمل بالا ، امکان ارتباط با دورترین و غیر قابل دسترس ترین مناطق و به صرفه بودن ، دارای تأثیرات منفی روانی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی بر روی مخاطبان و کابران خود می باشد . به عقیده خیلی از نظریه پردازان و کارشناسان از جمله هربرت ماکوزه ؛ تکنولوژی نوین ( مانند ماهواره) بر خلاف ظاهرش در واقع وسیله تسلط برای مردم به شمار می آید ف تکنولوژب به حریم آزادی های درونی و فردی کنشگران تجاوزکرده و توان هر گونه تفکر … در روابط اجتماعی را از انسان ها گرفته است . البته به نظر وی تکنولوژی ذاتاً چنین خصلتی ندارد ،( بلکه گردانندگان و سردمداران و استفاده کنندگان آن ) به آن چنین ماهیتی را بخشیدند … بریورمن می گوید که تکنولوژی ( شبکه های ماهواره ای ) به جای آنکه رنج ها و سختی های کار را برای ( کاربران ، مخاطبان ) کاهش داده و مایه فراغت و برخورداری بیشتر آنها شده باشد … مایه استثمار هرچه بیشتر و کاملتر آنها شده است ( ریترز ، نظریه های جامعه شناس معاصر ، ترجمعه محسن ثلاثی ص ۲۶۵-۲۶۱) علاوه بر این آثار ، گفتنی است که فضای حاکم به کار گیری غیر علمی و غیر اخلاقی ماهواره در جامعه از سوی بسیاری از مخاطبان موجب شده که یک نوع احساسات و نیازها ی کاذبی در جامعه مخصوصاً در بین استفاده کنندگان غیر اصولی و غیر اخلاقی آن شایع و رایج باشد ، که در این صورت ارزش ها ی دینی و اخلاقی و فرهنگی جامعه را تهدید می کند ، با به کار گیری آن به احتمال زیاد اعضاء خانواده و هم چنین دیگر همسایگان به استفاده از آن تحریک خواهند شد . و خانواده های دینی و مذهبی از این کار بیشتر آزرده خاطر خواهند بود . لذا شایسته است در چنین مکان هایی و در چنین فضاهایی مورد استفاده قرار نگیرد . توجه به این تأثیرات عمیق شبکه های ماهواره ای بر ابعاد گوناگون شخصیتی ، روانی ، و زندگی فردی و اجتماعی در جوامع گوناگون دولت ها را نیز به عکس العمل واداشته است برخی از دولت ها آزادی مطلق و برخی دیگر ف ممنوعیت کامل دسترسی به برنامه های تلویزیونی ماهواره ای را به عنوان راهبرد اصلی برگزیده اند . اهداف دنبال شونده برخی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای را می توان به د و بخش تقسیم کرد: ۱- هدف گذاری بر روی قشر زنان به عنوان مخاطب خاص ۲- ایجاد تغییرات اجتماعی .

تأثیرات و پیامدهای برنامه های شبکه های ماهواره ای بویژه فارسی زبان ، ترویج سبک زندگی غربی با ظاهری شرق پسند ، مشروعیت بخشیدن به روابط نامشروع و شکستن هنجارهای اجتماعی و الگو سازی دختران بی هویت بیانگر رویکرد این شبکه ها با توجه به هدف تعیین شده آن است . سوژه ها و داستان اکثر سریال ها ی ماهواره با محوریت زنان و احتمالا برای تحریک حس برتری جویی و حق طلبی آنان انتخاب شده است . قبح زدایی از گرایش های هم جنس گرایی و ترویج آن و لزوم لذت بردن از دنیا به هر شکل ممکن نیز از دیگر اهداف این شبکه هاست . متاسفانه در تیزرها و نماهنگ های تبلیغی و ویژه در اکثر سریال های ماهواره شاهد تصاویری از ابتذال پوششی و انحطاط اخلاقی اجرا کنندگان و هنر پیشگان زن این برنامه ها و سریال ها هستیم . معاشقه و شوخی های غیر اخلاقی و گاه رقص زنان در این شبکه ها به نمایش می آید . کارشناسان طراح این نوع برنامه ها بر این باورند که مهم ترین گام در جهت انهدام و به انحراف کشیدن جامعه اسلامی و بویژه ایران ، تبلیغ سبک زندگی غربی به عنوان سبک مدرن و امروزین زندگی است که در نهایت باعث تغییر و استحاله سبک زندگی جوامع اسلامی خواهد گردید . رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی ها با اشاره به یک کشور مسلمان در این زمینه فرمودند : وقتی روستاها و شهر های افغانستان بر اثر موشک های آمریکایی ویران می شدند و ملت مظلوم افغانستان زیر بمباران آمریکایی ها دست و پا می زدند ، یک استراتژیست نظامی آمریکا گفت: اگر به جای این موشک ها ف برای جوانان افغان ، لباس زیر زنانه و وسایل شهوترانی و پوشش های سبک زندگی غربی و آمریکایی بفرستید ، می توانید افغانستان را بدون صرف این هزینه ها تصرف کنید و خرج تسلیحات در کیسه تان باقی بماند . به جای بمب و موشک و راکت ، سی دی های پورنوگرافی و منظره ها و ادبیات مهیج و شهوت انگیز را در میان آنها ترویج کنید . آن وقت کار بر شما آسان می شود . پیرامون هجمه های جنگ رسانه ای دشمن علیه جامعه اسلامی بخصوص قشر زنان که به واقع مادران حال و آینده و مربیان انسانساز این مرز و بوم می باشند ، اقدم به ایجاد آگاهی و بصیرت افرایی گردد ، امید است مثل همیشه ، زنان غیور ایرانی در مواجهه با این هجمه های مخرب فرهنگی ف سبک زندگی فاطمی را پیشه گیرند و با تأسی جستن به اسوه عفت و حیا ، حضرت فاطمه (س) روز به روز موجبات تعالی و ارتقای ارزش های دینی و معنوی جامعه را بیش از پیش فراهم سازند . متاسفانه باید گفت بیشتر افرادی که وابسته و به نوعی معتاد ماهواره می شوند افرادی هستند که اگر از آنها سوال شود که چگونه در این دام افتاد ند ، پاسخشان جز این نیست که خواهند گفت با نگاه اول و گوش دادن به آن . از این رو تبعاتی به دنبال خواهد داشت عادت به تماشای اینگونه تصاویر انسان را به معضلی به نام هرزه گری و هرزه نگاری ماهواره خواهد کشانید، اعتیادی که ممکن است آدمی را به نکبت بار ترین زندگی بکشاند .

 انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب