پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:13:48 - پنجشنبه 6 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته
به گزارش”صبح رابر”رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته گفت: آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون سراسری سازمان سنجش، امسال برای نخستین بار تجمیع شد که البته پذیرش این دانشگاه‌ها به صورت مستقل است. ابراهیم خدایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر پس از بازدید […]

به گزارش”صبح رابر”رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته گفت: آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون سراسری سازمان سنجش، امسال برای نخستین بار تجمیع شد که البته پذیرش این دانشگاه‌ها به صورت مستقل است.

ابراهیم خدایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر پس از بازدید یکی از حوزه‌های کنکور سراسری با بیان این که بدون تجمیع پذیرش، ظرفیت جذب دانشجو برای دانشگاه های دولتی حدود۶۳درصد است افزود: با تجمیع پذیرش و اضافه شدن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت پذیرش برای همه دانشگاه ها اعم از دولتی و آزاد اسلامی به حدود۸۰ درصد می‌رسد.

وی در بخش دیگری اضافه کرد: در۹۳درصد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان بدون آزمـون و در۷درصد بقیه رشته‌ها، داوطلبان پس از قبولی در آزمون (آزمون روزهای ششم، هفتم و هشتم تیر) جذب می‌شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از اعلام نتیجه اولیه؛ ۱۲مرداد سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه‌های جداگانه‌ای صادر و جزییات انتخاب رشته و کد رشته‌محل‌ها را اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید دفترچه رشته‌های با آزمون و بدون آزمون را به دقت مطالعه و پس از آن انتخاب رشته کنند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتشار سئوالات و همچنین کلید آنها گفت: سئوالات دو ساعت پس از آزمون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و کلید سئوالات هم یکشنبه آینده از ساعت۱۵در همین پایگاه قرار می‌گیرد.

خدایی درباره جوان ترین و پیرترین داوطلبان کنکور امسال هم افزود: پیرترین داوطلب، مردی۷۶ساله از آستانه اشرفیه و جوان ترین داوطلب، دختری۱۴ساله از اصفهان هر دو از گروه آزمایشی علوم تجربی هستند.

کنکور ۹۲  در گروه آزمایشی ریاضی و فنی صبح امروز با حضور حدود ۲۵۱ هزار داوطلب در ۳۵۸ شهرستان و بخش برگزار شد.
عصر امروز نیز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.

منبع :همشهری آنلاین

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب