پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:35:26 - شنبه 28 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹دی ثابت کرد مردم انقلابی از مجموعه خواص جلوتر هستند
حجت‌الاسلام هاشمی گفت: نفوذ جریانی زمانی رخ می‌دهد که دشمن با در خدمت گرفتن نیروهایی که ظاهراً در جبهه‌ی خودی هستند، کم‌کم مجموعه‌ای به وجود بیاید که با شاخص‌های اصلی انقلاب زاویه دارد و می‌خواهد این زاویه را به بدنه امت هم منتقل کند که البته این نوع نفوذ بسیار خطرناک‌تر و ایستادگی در مقابل آن به‌مراتب سخت‌تر است.

به گزارش ” صبح رابر“؛ حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام‌جمعه عالیشهر و نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، در گفتگو با “منبری ها”، با اشاره به عوامل به وجود آورنده فتنه ۸۸، گفت: این فتنه در ظاهر به دست برخی افراد در داخل کشور شکل گرفت، ولی درواقع نتیجه سال‌ها مطالعه و بررسی نیروهای مستعد و بریده از اصالت انقلاب اسلامی در داخل کشور بود.

وی افزود: درواقع این فتنه میوه نارس سال‌ها جریان سنگین هجوم تبلیغاتی بر توده مردم و نیروگیری و فریب خواص بود.

امام‌جمعه عالیشهر اظهار داشت: ۹ دی‌ماه درواقع نشان داد آن جریان سنگین تبلیغاتی و هجوم دو دهه‌ای فرهنگی نتوانسته ملت ایران را از مسیر خود منحرف کند، شاید اگر ۹ دی نبود برای خود ما هم به این وضوح همراهی و اعتقاد عمیق ملت ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی محرز نمی‌شد.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: این حماسه رابطه‌ی حقیقی امام و امت بود، بی‌آنکه برخی با سهم خواهی بخواهند در این میان نامی برای خود دست‌وپا کنند؛ ۹ دی نشان داد بازهم مردم انقلابی از مجموعه خواص جلوتر هستند.

وی بابیان اینکه ۹ دی نشان داد که وعده‌ی خداوند قطعی است، تصریح کرد: ایمان به این وعده الهی در دل مردم موج می‌زد، خدا هم به وعده عمل کرد و درحالی‌که بسیاری با شادی در کمین نشسته بودند، نصرت الهی نصیب مردم ایران شد و نشان داد رابطه‌ی امام و امت که در عمق معارف شیعی وجود دارد، به‌راحتی قابل‌زوال نیست بلکه حتی هرروز قوی‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به نقش بسیج و سپاه در مهار فتنه ۸۸، عنوان کرد: به نظر می‌رسد بسیج و سپاه به همان تکلیف اصلی خود، یعنی حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: خاصیت بسیج مردمی بودن است و این در فرونشاندن شعله‌های فتنه بسیار مؤثر بود و خود مردم ابتکار عمل را به دست گرفتند و فتنه را ابتر کردند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً این فتنه دل بسیاری از علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و اسلام را در سراسر جهان لرزاند و شاید همین اتفاق، گناهی باشد که فتنه گران نتوانند به‌راحتی از زیر بار آن در نزد پروردگار خارج شوند.

امام‌جمعه عالیشهر در ادامه گفت: شاید اگر فتنه گران به نتیجه می‌رسیدند، امروز مناسبات سوریه و عراق و … به شکل دیگری و به ضرر تمام امت اسلام رقم می‌خورد و این عزت انقلاب اسلامی در آنجا به وجود نمی‌آمد، چون این فتنه به دشمنان انقلاب قوت قلب داد و کسانی را که سال‌ها در ناامیدی و افسردگی ناشی از توفیق ملت ایران به سر می‌بردند، متجری کرد و شاید عزم تحریم‌های سنگین علیه ایران در همان زمان و با چراغ سبزهای کثیف داخلی شکل گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور، یادآور شد: نفوذ مسئله جدیدی نیست ولی در این روزها به‌شدت جدی شده؛ هر کس که تاریخ اسلام و تزویر و تطمیع معاویه علیه امام علی و امام حسن علیهماالسلام را خوانده باشد، می‌داند که هرگاه جبهه‌ی کفر از مواجهه مستقیم ناامید می‌شود، سعی در تغییر باورها، رسوخ در عقاید و از بین بردن نیروهای فکری مهم می‌کند.

وی بابیان اینکه خوب است مردم داستان سرزمین اسلامی آندلس را مطالعه کنند تا ببینند نفوذ تا چه میزان می‌تواند جدی و خطرناک باشد، اضافه کرد: امروز زمین‌بازی همان است، اما با این تفاوت که دشمن غدارتر و ابزارش مجهزتر است، البته مردم ما هم قطعاً از مردم زمان حضرت امیر علیه‌السلام جلوتر هستند، ولی به‌هرحال ایستادگی هزینه و سختی دارد، شاخص می‌خواهد و شاخص ایستادگی ما ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به نفوذ جریانی، تصریح کرد: دشمن به مصادیق معدود وعده‌ی اندک بسنده نمی‌کند بلکه مترصد است که مجموعه‌ای از عقاید و باورها را تغییر دهد تا بتواند موجی به وجود بیاورد که دیگر محدود به افراد خاص نباشد.

وی در ادامه تأکید کرد: نفوذ جریانی زمانی رخ می‌دهد که با در خدمت گرفتن آگاهانه یا غیرآگاهانه‌ی برخی نیروهایی که ظاهراً در جبهه‌ی خودی هستند، کم‌کم مجموعه‌ای به وجود بیاید که با شاخص‌های اصلی انقلاب زاویه دارد و می‌خواهد این زاویه را به بدنه امت هم منتقل کند که البته این نوع نفوذ بسیار خطرناک‌تر و ایستادگی در مقابل آن به‌مراتب سخت‌تر است./ انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب