پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:28:42 - جمعه 22 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اینستکس اقتصاد کشور را وابسته به خارج می کند/بزرگنمایی اینستکس سناریویی خیمه شب بازی اروپایی هاست
خطیب جمعه رابر گفت: اینستکس اقتصاد کشور را وابسته به خارج می کند و دلسردی برای تولید کنندگان داخلی کشور به وجود می‌آورد در رکود تولید نقش بسزایی ایفا خواهد کرد،

به گزاش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی اظهار داشت: انسان با تقوا صفت رذیله نفاق ندارد،  نفاق خطر بسیار حساسی است که علامت و نشانه هم دارد.

وی، با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) که  منافق سه علامت دارد توضیح داد: منافق پیمان‌شکنی است، خلف وعده می‌کند، قول می دهد و بد قولی می کند وفای به عهد ندارد، منافق به امانت خیانت می کند،کسانی کار اجرایی و مسیولیتی دارند بنا به فرمایش امیرالمومنین (ع) مسئولیت فامیل گرایی نیست.

وی افزود: مواظب باشید به امانت ولایت الهی و امانت الهی خیانت نکنید چرا که خیانت در امانت از صفات نفاق است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: منافق عمل با گفتارش منطبق نیست، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:  ای کسانی ایمان آوردید چرا حرفی می زنید وبه آن حرف پایبند نیستید.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر شناخت علامت های نفاق گفت: خلف وعده، خیانت به امانت و عدم انطباق سخن با عمل از علامت های نفاق است. منافقین با حرف حق بیگانه است، از جبهه حق هراسانند در هر زمان خود را با شرایط آن زمان منطبق می‌کنند.

وی، نفاق  را خطر بسیار بزرگی خواند و بیان داشت: از ابتدا جامعه پیغمبر در مدینه را  تهدید کرد و به صفین، نهروان و نهایتا به  صحنه کربلا کشید صفت نفاق بود مظلومانه سر امام حسین(ع)  را بالای نیزه بردند.

خطیب جمعه رابر، با بزرگداشت ۲۷آذرماه ۱۳۵۸، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روزوحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل گیری و پیروزی و اقتدار نظام  اسلامی از ابتدا تاکنون بوده وهست.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه، نقطه محوری واصلی است، که می تواند باعث پیشرفت نظام جمهوری اسلامی باشد اگر چه  وحدت حوزه و دانشگاه در چله اول انقلاب در مراتبی تحقق یافته است اما  در گام دوم باید برای کم کردن این فاصله تلاش کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: به همین منظور تشکیل دبیرخانه ای فعال با حضور فضلا و دانشمندان جوان از هر دو نهاد در این امر مهم پیشنهاد می شود.

وی با اشاره به پانزدهم آذر ماه ۱۳۹۸، کمیسیون مشترک برجام با شرکت کشورهای ۱+۴ و ایران، در وین تشکیل شد تشریح کرد:  در فرازی ازبیانیه این نشست، از تصمیم دولتهای بلژیک، دانمارک، نروژ، فنلاند، هلند و سوئد برای پیوستن به اینستکس استقبال شده هدف از ایستکس، تسهیل تجارت قانونی، برای حمایت از نیازهای مردم ایران به حساب می آید.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه، ما با یک با سناریویی خیمه‌شب‌بازی اروپایی‌ها روبرو هستیم یادآور شد: اینستکس به معنای ابزار پشتیبانی مبادلات تجاری است.

وی افزود: اینستکس بانک نیست، یک شرکت تسویه حساب مالی است که وظیفه‌ی تسویه حساب مالی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی را که قصد صادرات و وارادت بین یکی از دو مقصد را، بر عهده دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به یکسری ایرادات جدی اینستکس گفت: اینستکس که در فرانسه ثبت شده است، با مکر و نیرنگ مردم ، که  بی‌دست و پای  تحت تأثیر ترامپ طراحی شده است، این کانال در ابتدا امید ساده اندیشان رابرانگیخت، اما همچنان که رهبرانقلاب اسلامی فرمودند؛دشمنی اروپایی کمی ازآمریکا ندارد و هیچ قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: اقلام مورد مبادله فقط دارو وغذا وتجهیزات پزشکی است که تا به حال وارادت آن کم بیش ادامه داشته و با راه اندازی این کانال اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد، محدودسازی اقلام به دارو وغذا،برای جمهوری اسلامی ایران  تحقیرکننده است.

خطیب جمعه رابر  این کانال را یک نوع شفافیت مالی دانست و افزود: این کانال همان اهداف اف. ای. تی. اف را دنبال می‌کند و پذیرش آن به نوعی اهرم فشار برای پذیرش اف‌ای‌تی‌اف، است  که به نوعی خودتحریمی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی  با اشاره به ایرادات دیگر اینستکس ادامه داد: در روند تحویل کالای صادراتی و نقل و انتقال پول و کالا طی یک فرآیند طولانی، تحقیرآمیز و خلاف‌شان و جایگاه  جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:اینستکس اقتصاد کشور را وابسته به خارج می کند  و دلسردی برای  تولید کنندگان داخلی کشور به وجود می‌آورد در رکود تولید نقش بسزایی ایفا خواهد کرد، کشورهای اروپایی برای جلوگیری از برداشتن گام های جدید و کاهش تعهدات  هسته ای اصرار دارند.

وی افزود: آنها می خواهند یک توافقی جلوی ایران برای کاهش تعهدات هسته ای خود قراردهند، اروپایی‌ها با بزرگنمایی این طرح نگاه ساده اندیشان و بخشی ویروس های داخلی در جمهوری اسلامی را به خود جلب کنند به حول قوه الهی این بار هم از فتنه اروپایی به سلامت عبور خواهیم کرد.

خطیب جمعه رابر دولت جمهوری اسلامی ایران در راس آن رییس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور خواست : در این مذاکرات نهایت قاطعیت و دقت  را به خرج دهد و بدانند زمانی این توافق کارآمد است که بتواند به فروش نفت کمک کرده و پول آن را به کشور به نحو عزتمندانه و در اقلام جامع‌تر به کشور بازگرداند.

وی با بیان اینکه، در صورت ورود به این کانال، نباید خروج گام به گام ایران از تعهدات هسته‌ای خود متوقف شودگفت: دولت باید با پرهیز از ساده اندیشی بر اساس عزت مصلحت کشور در این مذاکرات از منافع ملت به طور قاطع  دفاع کند و بدانند اروپایی ها هم مانند آمریکایی ها هرگز قابل  اطمینان نیستند.

خطیب جمعه رابر در ادامه با ابراز تأسف وضعیت بسیار وخیم رهبر شیعیان نیجریه در زندان گفت: شیخ زکزاکی در کمال مظلومیت با وجود چهل ترکش در بدن به همراه همسرش به زندان «کادونا» در شهر نیجریه منتقل شد علارغم بیماری شدید دولت نیجریه فقط اجازه معاینه محلی داده است.

وی افزود: شیخ زکزاکی از نظر جسمی در وضعیت مطلوبی نیست  کسی که ازهفت پسرش  ۶ پسر او در راه گفتمان شیعه به شهادت رسیدند، در هفته گذشته  آخرین  بیانیه ای صادر کردند یکی از درخواست ها به مجامع بین الملل برمی گردد.

حجت الاسلام علیدادی گفت: از مجامع بین المللی می خواهیم شیخ زکزاکی و همسرش را از نیجریه برای معالجه خارج و کمک به خروج شیخ از نیجریه برای معالجه، مطالبه از رئیس جمهور نیجریه جهت آزادی شیخ زکزاکی و همسر بزرگوارشان است.

وی، از دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش بیشتر و مؤثر تر برای ازادی و معالجه شیخ  زکزاکی و همسرش خواستار شد و افزود: تلاش مضاعفی می‌طلبد.

خطیب جمعه رابر گفت: ما نماز گزاران، انتقال شیخ زکزاکی  را به زندان عمومی شهر نیجریه محکوم می کنیم و آزادی سریع و بی‌قید و شرط  شیخ زکزاکی و همسرش از بیماری رنج می برد بیش از دهها ترکش در وجود این عالمی است که  ۱۵میلیون نیجریه ای را  شیعه اثنی عشری کرده است.

خطیب جمعه رابر آرزوی صحت و سلامتی برای این شیخ بزرگوار در نیجریه  را از خداوند منان مسئلت کرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب