پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:26:47 - یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تكرار تراژدي تلخ كشت بي برداشت؛
دسترنج کشاورزان روستایی رابر در حمله گرازهای وحشی دفن شد
گرازهای وحشی با تخریب مزارع و باغ های برخی کشاورزان روستایی رابر نتیجه زحمات یک ساله کشاورزان را نابود کرده وخسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده اند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حکایت سختی‌های کشاورزان روستایی رابر گویا پایانی ندارد و وجودگزارهای وحشی نتیجه زحمات یکساله آن ها را به یغما می برند

 کشاورزان روستایی رابر پس ازکاشت محصولاتش، منتظر است تا با برداشت آنها به قیمتی مناسب دسترنج زحمات یکساله اش را ببینید و خستگی در کند اما تراژدی تلخ حمله گرازهای وحشی باعث نابودی محصولاتشان شد.

یکی از کشاورزان گفت: افزایش جمعیت گراز در مزارع و باغات در سالهای اخیر خسارت زیادی به محصولات کشاورزیمان وارد کرده و باعث ضرر و زیان کشاورزان منطقه شده است، خسارتی که هیچ دستگاهی متولی جبران آن نیست.

کشاورز دیگرگفت: ما کشاورزان در سال های خشکسالی  به  سختی مزارع و باغات خود را آبیاری کردیم الان  نتیجه بگیریم که امروز نتیجه دسترنج ما خوراک گرازهای وحشی شد.

وی افزود: گرازهای وحشی علاوه برخطری که برای ساکنان دارد، باحمله به مزارع کل محصول ما کشاورزان را نابود می کنند، ما که تنها در آمدمان همین محصولات است.

این کشاورز با بیان اینکه جریمه زدن هر گراز یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است, ادامه داد: متاسفانه بی تدبیری باعث شده است امروز کشاورزان منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند و شرایط اقتصادی آنان دچار التهاب شود.

اسحاق منظری و توکلی رئیس اداره محیط زیست رابر در این خصوص گفت: کشاورزان  طبق قانون مکلف اند در باغات و مزارع  خود امکانات حفاظتی از  لحاظ ایجاد کانال و فنس اقدام  کنند .

وی افزود : افرادی عدم  تخلف شکار  صید را داشته باداشتن جواز اسلحه  گلوله  زنی عادی جهت  صدور پروانه و دفن  گراز ها در اولویت  کاری ما نیز قرار دارد.

منظری توکلی بیان کرد: اگر کشاورزی به صورت رسما به ما گزارش خسارت را  اعلام  کند بعد از بازدید و تایید کارشناس، فرم  تکمیل خسارت انجام و به  سازمان مرکزی ارسال می شود.

وی با ابراز تاسف گفت:به  دلیل کمبود  شدید اعتبارات  تاکنون خسارتی  داده  نشده واگر خسارت دیده  شود  حتما قابل  پرداخت است.

در چند سال اخیر به نظر می رسد صدور مجوز  دفن  گراز و پرداخت  خسارات  ناچیز حلال مشکلات  کشاورزان نبوده و باید تمهیداتی موثر تری اندیشیده شود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب