پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:45:45 - جمعه 21 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مناظره انتخابات باید مدرسه اخلاق سیاسی باشد/انتخابات یکی از اصلی ترین ابزار بلند همتی ملت ایران اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه کرامت حقیقی را با بلندهمتی حفظ کنیم گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین ابزار بلند همتی ملت ایران اسلامی است.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به مناسبت سالروز حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حقیقت انسان همان عقیده ، اخلاق و عمل صالح است انسان با این نگاه حقیقت خود را می سازد.

وی ادامه داد: در اثر عقیده، خلق و عمل صالح انسان بهشت خود را می سازد، هر کس زیارت حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شود بهشت از آن اوست.
خطیب جمعه رابر با اشاره به فضیلت معرفتی و ثواب زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها عنوان کرد: اگر کسی حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کند بهشت برای او ثابت است زیارت کریمه اهل بیت علیهم السلام حقی دارد برخی به این حق عارف نیستند و ثواب زیارت کامل به دست نمی‌آورند ولی آن ثواب کامل برای کسی که عارف به حق کریمه اهل بیت علیها السلام دارد .
وی، معیار فهم عینی عرفان را حق آل الله و تسلیم خواند و ادامه داد: انسان هر چه به حق آل الله عارف تر باشد نسبت به ایشان تسلیم تراست.
خطیب جمعه رابر ، از دیگر شئونات ولایت الهی حضرت معصومه سلام الله علیها را مقام شفاعت خواند و اظهار کرد : همه شیعیان با شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وارد بهشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه ما به شفاعت نیازمندیم گفت: شفاعت درجاتی دارد بعضی نجات از جهنم ، تخفیف عذاب ، ورد به بهشت و ترفیع درجه در مقام بهشت است.

امام جمعه رابر ، با تبریک فرارسیدن یکم ذی القعده و آغاز دهه کرامت بیان کرد: کرامت در حوزه های فردی و شخصی است این فضیلت متعالی جنبه اجتماعی و ملی هم دارد انتخابات فرصتی ناب برای اعتلای کرامت ملی است وقتی عوامل کرامت را احصاء میکنیم، می بینیم مقطع انتخابات هنگام بروز و ظهور این عوامل است .

وی با بیان اینکه تعالیم اسلام ناب همه متضمن کرامت است گفت : وقتی جمهوری کشور به تعالی و متعالی اسلام التزام داشته احکام اسلام را برپا کند از این رو این ملت به معدن و اصل کرامت دست پیدا کرده است.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه کرامت حقیقی را با بلندهمتی حفظ کنیم یادآور شد: انتخابات یکی از اصلی ترین ابزار بلند همتی ملت ایران اسلامی است .

وی با اشاره به دو مناظره از مناظرات سه گانه ریاست جمهوری که تاکنون برگزارشده، گفت: کمیت و کیفیت مناظرات بحث و سخن فراوان است .

حجت الاسلام علیددی سلیمانی افزود : رهبر انقلاب اسلامی از سال ۸۸تاکنون چندین بار به مناظرات انتخاباتی و بایسته های آن اشاره کرده اند که از مجموع رهنمودهایشان درباره محاسن ومعایب مناظرات ایراد شده است .

وی با اشاره به این گزاره‌هایی راهبردی مهم که برآیند مناظرات و خروجی آن باید چنین باشد افزود : روایت صحیح و واقع نما از عملکرد نظام در افکار عمومی نقش بسته باشد که در بسیاری مناظرات و از جمله در همین دو مناظره برخی کاندیداها به گونه ای سخن می گویند که عملکرد ۴۲ ساله نظام را زیر سوال می‌برند و تصویری مخدوش را به مخاطبان، خصوصا نسل جوان ارائه می‌کنند این بزرگترین ظلم و جفا به نظام اسلامی و آرمان های شهیدان است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: روایت صحیح از شخصیت کاندیدها کسانی که از مرحله احراز صلاحیت های شورای نگهبان عبور می‌کنند باید نماد فضائل ملت و عصاره ی از آرمان‌های ملت بود یا به آن نزدیک و قرابت داشته باشد. بنابراین ناکارآمد جلوه دادن نظام روایتگری ناقص و غلط از نظام کاری بس نادرست و خطای بس بزرگ و نابخشنودنی است.

وی عنوان کرد: مناظرات انتخابات باید مدرسه اخلاق سیاسی، ارتقاء دهنده سواد وبینش سیاسی، آیینه دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه باشد آنچه در سالهای گذشته و این دوره مشاهده میکنیم میدان مسابقه برای خدمت است نه عرصه رقابت برای قدرت .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مناظرات باید میدان بحث و بررسی رویکردها وعملکردها و برنامه ها و کارنامه ها باشد نه کارنامه خودفرافکنی وسیاه نمایی افزود: به‌ کارگیری اخلاق سیاسی، اخلاق انتخاباتی فوائد مهمی برای جامعه به ارمغان می آورد؛ از جمله فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است چرا که مشارکت حداقلی ، راهبرد دشمنان نظام اسلامی است.

وی افزود: کسی که اخلاق سیاسی را در انتخابات رعایت نکند به این راهبرد دشمنان نظام اسلامی که مشارکت حداقلی است کمک می‌کند.

خطیب جمعه رابر گفت: دشمنان ما دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران به قهر مردم از نظام تحریف می‌کنند این از ترفندهای استکبار است.

وی عنوان کرد: دشمنان ما ناکارآمدی و ضعف مسئولان مختلف را به ضعف و ناکارآمدی نظام نسبت می دهند راه مقابله با این ترفند های دشمن این است که ملت ایران اسلامی و زادگاه شهید سلیمانی با عمل به منویات مقام معظم رهبری ازاین حرم جمهوری اسلامی با مشارکت حداکثری و رای به کاندیدای اصلح تودهنی محکمی به دشمنان نظام و ولایت بزنند.

امام جمعه رابرتأکید کرد: با انتخاب کاندیدای اصلح دشمنان داخلی و خارجی را مایوس ونا امید کنیم البته این نکته ضروری است که گره زدن ۸سال کشور به سیاست خارجی غفلت از ظرفیت های داخلی موجب این مشکلات شده است و این برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات می تواند جامعه را به سوی انتخاب اصلح راهنمایی کند گفت : در فضایی که اخلاق سیاسی رعایت نشود دروغ، تهمت و توهین ،بدگویی و هیجانات کاذب باشد، فرد ناکارآمدی به روی کار خواهدآمد.

خطیب جمعه رابر رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات و مناظره ها دشمن شکن بودن آن دانست و افزود: نقشه های دشمن عمدتا درفضای بی اخلاقی و بد اخلاقی شکل می گیرد رعایت اخلاق انتخاباتی، نقشه های دشمن را بی فایده و بی اثر می کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح در جمعه آینده۲۸ خرداد پای صندوق های رأی دشمنان نظام را ناکام و دوستداران را شاد و خرسند کنیم.

خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه مدیران شهرستان همگام و همراه مردم در خطبه های سیاسی شرکت کند چرا که مسئولین به تبع نیاز بیشتری باید احساس کنند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب