پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:34:09 - پنجشنبه 24 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛
تشریح پنج اولویت قرارگاه جهادی نیروهای مسلح مستقر در کرمان/ پیش بینی تأمین آب ۳۰۷ روستای استان کرمان در سال ۱۴۰۰
حسین معروفی گفت: از سال قبل تا دو هفته گذشته ۶۴ روستا را آبرسانی کرده ایم که ۲۸ روستا مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است و برای امسال نیز تأمین آب ۳۰۷ روستا را پیش بینی کرده ایم.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه جهادی نیروهای مسلح مستقر در کرمان تحت عنوان سپهبد شهید سلیمانی ضمن عرض تسلیت شهادت سه تن از رزمندگان مجموعه نیروی انتظامی استان در شهرستان کهنوج در درگیری با قاچاقچایان مسلح گفت: موضوع محرومیت زدایی از جمله موضوعات مهم و جدی است که بر اساس ابلاغ فرمانده کل قوا در قالب بسیج سازندگی از سال ۷۹ جهت رفع محرومیت در سطح کشور به سپاه ابلاغ شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی در چند سال گذشته سه کار را کار عمیق فرهنگی قلمداد کردند؛ صالحین و شجره طیبه که کار زیر بنایی در این عرصه در بسیج انجام می شود، اردوهای جهادی که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در این اردوها اول افراد ساخته می شوند و بعد برای مردم می سازند و دیگری راهیان نور.
وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا نیز شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان در خصوص راه اندازی رزمایش کمک مؤمنانه سخنانی بیان فرمودند و در این عرصه ۱۵ ماه در سراسر کشور و استان کرمان تحت عنوان قرارگاه های امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور و هماهنگی رده های مختلف کار انجام شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: در استان کرمان نیز این قرارگاه با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و در یک مرحله ماقبل با حضور ارتش جمهوری اسلامی، بانک رسالت، بانک انصار و خیرین کارهایی را انجام دادیم و در حوزه کمک مؤمنانه توانستیم ۵۴۰ هزار کمک مؤمنانه در چند ماه گذشته بین مردم توزیع کنیم و در سری اول نیز موفق به شناسایی ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب دیده از کرونا و در مرحله دوم ۶۲ هزار خانوار شدیم.
سردار معروفی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام رضا علیه السلام عنوان کرد: در این قرارگاه در راستای پیش بینی و پیشگیری موضوعات دنبال می شود که نهایت آن به قرارگاه امام علی علیه السلام بر می گردد که در راستای امنیت اقدام می شود که در این قرارگاه، گلوگاه های اقتصادی دنبال می شود و نمونه ای از آن را می توان به کنترل بازار در زمینه توزیع و کنترل توزیع مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه ها، کنترل بازار سیمان و لاستیک و سیفی جات جنوب استان اشاره داشت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در قرارگاه زیستی در حوزه نظام سلامت و کرونا با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ هستیم، ابراز کرد: موارد کاری مشخص است و در طرح شهید سلیمانی اقدامات مختلف در زمینه مباحث کنترلی، مراقبتی، حمایتی و هم اکنون نیز در زمینه واکسیناسیون فعالیت داشته ایم.
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه نهضت آبرسانی «مرد میدان سپهبد شهید سلیمانی» گفت: این قرارگاه جهادی است؛ ما در استان کرمان ۷۴۷ روستا آب ندارند و این مسئله شرم آور است که در استان ثروتمندی مانند کرمان، این تعداد روستا آب نداشته باشند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در راستای قرارگاه جهادی نیروهای مسلح عنوان کرد: نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قدرتمند هستند و انگیزه الهی و انسانی در وجودشان نهادینه شده است.
سردار معروفی با تأکید بر اینکه بهترین مدل برون رفت از همه معضلات کشور، مدل نیروهای مسلح است، تصریح کرد: هر کس که به دنبال مدیریت انقلابی و جهادی است به نیروهای مسلح نگاه کند؛ چرا که نگاه نیروهای مسلح، نگاه به انقلاب و مردم است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: نیروهای مسلح نمی گویند که نمی توانیم و نمی شود؛ می گویند می توانیم و می شود، چرا که توکل به خدا دارند؛ چون نگاه نیروهای مسلح، سیاسی کاری نیست؛ نگاه آنها، به امام و حجت خداست.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح خود را سپر بلای مردم و جان پناه مردم می کنند؛ این مدل، موفق ترین مدل است آن هم از نیروهای مسلح مکتبی، دینی و اخلاقی که معیارشان بر اساس دین است به این معنی که خدمت رساندنشان به مردم بر اساس دین، قرآن و دستور اهل بیت علیه السلام است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی در صحنه می آید، کمک مؤمنانه می کند، جهیزیه تأمین می کند، در سیل و زلزله کمک می کند، با شیوع بیماری کرونا نقاهتگاه می زند، گند زدایی می کند، بیان کرد: مدل امروز نیروهای مسلح، نگاه با ما و بر ما ندارد و دنبال منافع خود نیست، نفعی ندارد؛ اما برای انقلاب ذی نقش است و این بهترین مدل مدیریتی است.
سردار معروفی گفت: ما باید در استان کرمان با این قرارگاه تلفیقی که می توانیم انجام دهیم، مدل مدیریت را روی زمین نشان دهیم که این مدیریت و جهاد عملی به چه میزان کارایی دارد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه پیشنهاد می دهم این قرارگاه در ستاد و نیروها که تشکیل می شود، به صورت ماهانه جلساتی نیز داشته باشیم و گزارش گیری کنیم، ابراز کرد: پنج اولویت را در استان برای مردم تعریف کرده ایم و سیستم دولتی و نمایندگان را هم در این عرصه حرکت داده ایم.
وی با بیان اینکه اولویت اول استان تأمین آب شرب کشاورزی ۷۴۷ روستا در سطح استان است، ابراز کرد: ما از سال قبل تا دو هفته گذشته ۶۴ روستا را آبرسانی کرده ایم که ۲۸ روستا مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است و برای امسال نیز تأمین آب ۳۰۷ روستا را پیش بینی کرده ایم.
این مقام مسئول ادامه داد:برای ۱۱۰ روستا خیری را پیش بینی کردیم که با کمک ما، آبفای شهرستان ها، گروه های جهادی و مردم در هفته دفاع مقدس آبرسانی را واگذار خواهیم کرد و هم اکنون کار به سرعت در حال انجام است.
سردار معروفی با اشاره به اینکه ما دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی تعریف شده داریم که تمام این گروه ها را در پروژه آبرسانی روستاهای مد نظر درگیر کرده ایم، اظهار کرد: ۱۰۶ روستا را سپاه به صورت مستقل آبرسانی انجام می دهد که در این زمینه مشارکت نداریم که ۶۸ روستا را قرارداد بسته ایم که انجام شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: خَیر خانم و آقایی را پیدا کرده ایم که از دلدادگان حاج قاسم هستند و از آنها درخواست کرده ایم که به تناسب سن سپهبد شهید سلیمانی، ۶۳ سال، ۶۳ روستا را آبرسانی کنید و در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، واگذاری آبرسانی را انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه اگر دولت پای کار بیاید ما می توانیم تا دو سال دیگر مشکل آب شرب مردم را حل خواهیم کرد، گفت: به استاندار هم گفته ام که هر چه دولت در این راستا هزینه و اعتبار بگذارد، سپاه نیز به همان میزان هزینه تخصیص خواهد داد؛ چرا که آب اصل است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت دوم استان توجه به اشتغال خُرد است، گفت: در این راستا با کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸۷ میلیارد تفاهم نامه ای داریم و تعدادی اشتغال در این زمینه ایجاد کرده ایم و برنامه جدی در این خصوص داریم.
سردار معروفی توجه به حاشیه شهر کرمان را اولویت سوم دانست و بیان کرد: حاشیه شهر کرمان بدتر از زهکلوت است و ما برای این مسئله طرح داریم و به اعضای شورای جدید شهر کرمان عنوان کردم که اولویت اول خود را حاشیه شهر کرمان بگذارید که در این زمینه اول باید حاشیه شهر را میخ کوبی کرد و جلوی آن را گرفت و سپس آن را ساماندهی کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اولویت چهارم ما خدمات اجتماعی است که شامل کمک مؤمنانه، ازدواج، مسائل دیگر در این زمینه است، تصریح کرد: اولویت پنجم ما مسکن است؛ ساخت مسکن محرومین که در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی(ره) قرارداد داریم و هزار و ۲۰۰ مسکن فقط برای مددجویان روستایی است؛ سال گذشته نیز هزار و ۱۹۰ مسکن، ۴۵ مدرسه و حدود ۲۸ مسجد را ساخته و تعمیر کرده ایم.
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب