پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:11:24 - دوشنبه 1 شهریور 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده کل سپاه پاسداران:
ایستادگی کادر درمان؛ آزمون پرافتخار تاریخی برای جامعه پزشکی است
سرلشکر حسین سلامی گفت: ایستادگی کادر درمان در میان این مخاطره جدی، نزدیک و دردناک یک میدان، آزمون پر افتخار تاریخی برای جامعه پزشکی ما و جامعه بهداست و درمان بود.ایستادگی کادر درمان؛ آزمون پرافتخار تاریخی برای جامعه پزشکی است.

به گزارش صبح رابر؛ به نقل از راه آرمان، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) در کرمان اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاس گذارم که امروز این توفیق را به بنده عنایت کرد تا از نزدیک در جمع بخشی از مسئولان، خادمان و مدافعان عرصه سلامت، مردمان شریف و کریم استان کرمان که به دیار کریمان به زیبایی معروف هستند، توفیق حضور پیدا کنم.

وی افزود: یک تشکر آسمانی و ویژه از تمام اعضای کادر درمان این استان هم اطبا عزیز و فداکار و هم پرستاران با وفا و مهربان دارم که این پرستاری را از حضرت زینب کبری سلام الله علیها به ارث بردند و در برهه بسیار سخت، دردناک و خطرناک تاریخ کشورمان فداکارانه در میان معرکه سخت ایستاده اند و ثبات قدم از خود نشان داده اند.

فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: این ایستادگی این صبر و این استقامت در میان این مخاطره جدی، نزدیک و دردناک یک میدان آزمون پر افتخار تاریخی برای جامعه پزشکی ما و جامعه بهداست و درمان بود.

سرلشکر سلامی ابراز کرد: این حضور کمتر از حضور سربازان و فرماندهان در خطوط دوران دفاع مقدس نیست، شاید این به فداکاری بیشتری نیاز دارد که انسان دقیقا جان خود را برای احیا جان دیگری فدا کند و شاید این زیباترین معامله و سودای الهی است و ما به همه پزشکان و خادمان سلامت و مدافعان سلامت که این چنین پر افتخار ایستاده اند، افتخار می کنیم.

وی یادآور شد: کشور ما از همه کشورهای جهان متمایز و متفاوت است و ما در عین حال که در معرض این بیماری مرموز و پیچیده جهانی هستیم و از تمام پیامدهای فیزیولوژکی، اقتصادی و اجتماعی آن رنج می بریم، اگر به صحنه نگاه کنیم می بینیم که ما نمی توانیم از پول این ملت که در بانک های کشور های دیگر توسط آمریکا بلوکه شده است برای تهیه دارو، واکسن، اقلام درمانی و دارویی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: سال هاست می بینیم که کودکان معصوم و مظلوم ما که به بیماری پروانه ای دچار هستند تحت تحریم ظالمانه و ناعادلانه قرار دارند و ما نمی توانیم دارو برای آنها تهیه کنیم.سرلشکر سلامی مطرح کرد: ما در واقع با سه پدیده مواجه هستیم، این بیماری تحریم فشرده و ناعادلانه جهانی است که این برای کشور ما وجود دارد و به دنبال آن عملیات روانی سخت که مردم ما را تحت فشار قرار داده است.

وی ادامه داد: این روزها فشار عملیات روانی به شکلی است که هر کاری انجام می دهید این جهان ستمگر و ظالم می خواهد جای خبیث و طیب را عوض کند و این تهاجم وجود دارد و همه به واکسنی که می سازیم، حمله می کنند که چرا این واکسن ساخته شده است و چرا این جوری است.

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: ما تحت این شرایط داریم عمل می کنیم و اینکه باید از کادر درمان و بهداشت و تمام کسانی که در این عرصه کار می کنند، از نیروی انتظامی که برای محدودیت های اقدام می کنند، بسیجیان که خانه به خانه مراجعه می کنند کسانی که در اجرای طرح واکسیناسیون شرکت دارد تشکر کرد و وقتی که ما چنین ملتی داریم طبیعی است که به دشمنان نیاز نداریم.

سردار سلامی تصریح کرد: ما یاد گرفتیم وقتی سه عنصر اسلام، رهبری و مردم به هم پیوند می خورند از هر بحران ما عبور می کنیم؛ کرونا محل تجلی و درخشش اسلام بود.

وی افزود: در استانی که متعلق به کریمان و استانی که شهید نام آور پر افتخار جهانی به نام سپهبد شهید سلیمانی معروف و شناخته شده است و این شهید در میان مردم و با فرهنگ مردم بزرگ شده است؛ نشان می دهد که مردم کرمان همه این خصوصیات را دارند.

فرمانده سپاه پاسداران ابراز کرد: وقتی مردم به اسلام پناه می آورند و از انفاق و ایثار و کمک استفاده می کنند و تعانوا البر و التقوا را محور کار قرار می دهند، مردمی که احیا می کنند زندگی یک دیگر را مردمی که انفاق می کنند در حالی که خودشان نیازمند تر هستند و زمانی که اسلام اینگونه در پیکره جامعه ما قرار می گیرد این نشان می دهد که مردم در هیچ بحرانی آسیب نمی بینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی چنین مردم، مکتب و رهبری داریم طبیعی است که سر تعظیم و کرنش در برابر دشمنان فرود نمی آوریم، همه دنیا این بیماری را مهار می کنند، در کشور ما با این وجود وقتی مردم دانشمندان را می بینند این وضعیت وجود دارد، واکسن آزمایش می شود و آماده می شود تا برای تولید نیازمان از هر کشوری مرتفع شود و به ظرفیتی برای صادرات این واکسن به سایر نقاط جهان برسیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب