پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:10:42 - یکشنبه 30 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاوردسفر نایب رئیس مجلس به رابر؛
برق رابر درسال ۱۴۰۲ مستقل و تصفیه خانه آب شهر رابر تأمین اعتبار میشود
علی نیکزاد گفت: برق رابر از طریق توانیر در سال ۱۴۰۲  از استان کرمان مستقل می‌شود و   تصفیه‌خانه آب  رابر ۶۵ میلیارد تومان بودجه‌اش صد درصد تخصیص داده می‌شود.

به گزارش صبح رابر؛ علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئییس بنیاد مسکن کشور در سفر به رابر به همراه صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان های بافت رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و موسوی معاون عمرانی استانداری با حضور در مصلای شهرستان رابر مشکلات زیرساختهای عمرانی این شهرستان رادر نشست هم اندیشی با حضور امام جمعه رابر و فرماندار  بررسی و با برقراری ارتباط تلفنی با چند وزیر برای اجرای چندین طرح قول مساعد گرفت.

تأمین اعتبار تصفیه خانه آب شهر رابر، اختصاص بودجه برای نیروگاه برق، کمک به مصلی رابر و پیگیری تسهیلات وام و مشکل شهرک مسکونی برای مسکن ملی جوانان، از درخواست های مطرح شده در این سفر است.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در نشست هم اندیشی ، رابر را قبله مقاومت خواند و گفت : اگر استان کرمان پایتخت مقاومت است ، زادگاه شهید سلیمانی هم شهرستان مقاومت است از این رو باید توجه ویژه ای شود .

وی با اشاره به ترویج مکتب شهید سلیمانی و ناتمام مانده ساختمان دو طبقه  2400متری مکتب شهید سلیمانی  افزود:این ساختمان  نیاز به اعتبار دارد و بر  انتشار مکتب شهید از زادگاه شهید سلیمانی تأکید کرد..

امام جمعه رابر با گلایمندی از بلاتکلیفی جاده رابر کرمان در مدت ۳سال همچنان در حال مطالعات است اگر این پروژه کتاب ۳۰هزار صفحه ای هم بود مطالعات آن تمام شده بود؛ مشکل کار کجاست؟.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد : شهید سلیمانی عزت برای ما آورد و آیندگان خواهند فهمید، حاج قاسم چه کار بزرگی انجام داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته بسیج گفت: بسیجی کسی است که آنچه بر دیگران نمی‌پسندد بر خود نیز نپسندد و فردی نزد معصوم آمد و گفت “می‌خواهم گناه کنم” معصوم به او گفت “برو هر جا خدا نبود گناه کن” و آن شخص دید خدا در همه جا هست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به خدا، پیامبر (ص)، ائمه (ع) و روز قیامت یقین داشت افزود: حاج قاسم اخلاص داشت و ایمان و یقین او در کنار اخلاصش او را حاج قاسم کرد و در زمانی که بر سر زبان‌ها آمد حاج قاسم رئیس جمهور شود، او گفت “می‌خواهم سرباز بمانم.”

نیکزاد با اشاره به اینکه حاج قاسم شجاع بود ادامه داد: روزی که به حاج قاسم به شهادت رسید اردبیل بودم و برای تشییع جنازه به تهران آمده و دیدم که در تشییع جنازه او مردم چگونه به میدان آمدند و اشک می‌ریختند.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها را در رده فرماندهی داشتیم اما مثل حاج قاسم شجاع نبودند  افزود: حاج قاسم تابع مطلق ولایت بود، سرباز ولی‌فقیه و مردم بود و با چنین روحیه‌ای حاج قاسم باید شهید می‌شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر وصیتنامه حاج قاسم را بخوانید می‌بینید که چگونه از خدا شهادت را طلب می‌کرد وحضرت آقا هم فرمود “شهادت حق حاج قاسم بود” گفت: از خدا می‌خواهیم ما را شرمنده حاج قاسم نکند.

وی با بیان اینکه وفای به عهد واجب است و هر قولی در این سفرها داده می‌شود باید عملیاتی شود افزود: مصوبات این جلسه پیگیری می‌شود و خواهش می‌کنیم قولی بدهید که بتوانید آن را عملی کنید. نیکزاد با تاکید بر اینکه ما نیامدیم در کار دولت دخالت کنیم و از دولت بودجه بگیریم گفت: بلکه آمدیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم.

نائب‌رئیس مجلس شوای اسلامی در نشست بررسی مشکلات شهرستان بافت از اجرای ۹۰ کیلومتر فیبر نوری و پوشش ۲۱ روستا از سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه تا آخر سال و دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها، درجه ۷ شهرداری این سه شهرستان را در حد امکان افزایش دهد و  ۴ میلیارد تومان برای مسیل شهرستان بافت تعلق بگیرد و اعتبار مطالعات ۷ شهرداری در باب مسیل به‌صورت پنجاه‌پنجاه توسط سازمان شهرداری‌ها و استانداری پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان قیر به استان از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق بگیرد.

نیکزاد با بیان اینکه منابع طبیعی قرار شد ۱۰ میلیارد تومان در این سه شهرستان اختصاص دهد که حداقل یک‌ بند برای مهار آب‌های سطحی انجام شود، گفت: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  قرار شد یک دستگاه گریدر نو به شهرستان ارزوئیه و همچنین ۱۰ میلیارد تومان استانداری و ۱۰ میلیارد تومان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعتبار بدهد که تعداد دستگاه سازمان راهداری که از کار افتاده است، تعمیر شده و به کار برگردانده شود و ۵۰ کیلومتر در این سه شهرستان روکش راه اصلی و فرعی را انجام دهند.

نائب‌رئیس مجلس عنوان کرد: جلسه‌ای با حضور نماینده‌ای از راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌ و بودجه، معاون معدنی وزارت صمت، ایمیدرو و همچنین بهداشت و درمان در مورد موضوع‌ پروانه بهره‌برداری کارخانه فولاد در بافت و ماده ۲۳ بیمارستان، بحث راه آهن که با کمک بخش صنعتی و خصوصی انجام شود و ماده ۵۶ که می‌توانیم برای تسریع در اتمام راه‌ها انجام شود، برگزار شود.

نیکزاد عنوان کرد: در خصوص دو بانده کرمان به بافت ۳۰ میلیارد تومان تخصیص صد درصد توسط شرکت ساخت وزارت شهرسازی انجام شود و  دو بانده بافت و ارزوئیه ۷.۵ میلیارد تومان صد درصد تخصیص داده شود.  و دو ۵۰۰ تن قیر برای این پروژه از طریق شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی تخصیص شود.

وی با اشاره به اینکه برای ۷۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن بافت کمک الحاق شود، بیان کرد: در ۶۴ واحد مسکن، به حق مردم اجحاف شده و قرار شد دو میلیارد تومان استانداری و ۴.۵ میلیارد تومان سازمان ملی زمین و مسکن کمک کند و به  خانواده تک‌معلول ۵۰ میلیون تومان و به دو معلول ۱۲۵ میلیون تومان کمک شود و مردم هم ۷۴ میلیون تومان تا یک ماه بپردازند و هزینه حق انشعاب آب، برق و گاز را بدهند تا دی‌ماه پروژه انجام شود.

نائب‌رئیس مجلس خاطر نشان کرد : برق رابر از طریق توانیر در سال ۱۴۰۲  از استان کرمان مستقل می‌شود و   تصفیه‌خانه آب  رابر ۶۵ میلیارد تومان بودجه‌اش صد درصد تخصیص داده می‌شود.

بازدید از محورهای ارتباطی سه شهرستان بافت، رابر و ارزوییه، زیرساختهای مخابراتی، بررسی مشکلات زمینهای مردم، دیدار با شهرداران و دهیاران و نشست جمعبندی در شهرستان بافت بخشی از برنامه‌های سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به استان کرمان اعلام شده است.

نیکزاد همچنین با خانواده شهید خدادادی، که چند روز پیش در درگیری با اشرار جانش را از دست داد دیدار کرد.

گفتنی است؛ سفر یک روزه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت نماینده بافت، رابر و ارزوییه با همراهی تعدادی از نمایندگان به استان کرمان انجام شد که ضمن بازدید از زیرساخت‌های این شهرستان‌ها بتوان بخشی از مشکلات مردم در بخش قانونگذاری را رفع کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب