پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:21:08 - پنجشنبه 25 آذر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال پروژه محرومیت زدایی در جیرفت/هزینه برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم مردمی است/ضرورت نگاه ملی به پروژه های گلزار شهدای بین المللی و زائرسرای کرمان
سردارحسین معروفی گفت: هزینه های سالگرد مراسم حاج قاسم عزیز این است که ما امسال همه کارها را مردمی کرده ایم با توجه به اینکه استاندار به همه بنگاه های اقتصادی و معادن نامه زده بود برای انجام سالگرد، اما ضمن تشکر از استاندارکرمان و معادن و بنگاهای اقتصای که سال قبل کمک کردند، امسال با مردمی کردن کار نیاز به هزینه های سال گذشته توسط این بنگاه ها نداریم و بخشی از این هزینه ها و نیازها توسط بسیج و سپاه و امام جمعه و بخشی توسط بچه های جنگ و موکب های مردمی انجام می شود.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از راه آرمان سردارحسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح های محرومیت زدایی و عمرانی و اشتغال زایی در جیرفت گفت: یکی از موضوعات جدی که در دستور کار ما است موضوع خدمات اجتماعی برای مردم  استان است، حوزه محرومیت زدایی و اشتغال زایی به فرمان رهبر معظم انقلاب است و سپاه و بسیج هم به عنوان سربازان  امام و با تشکیل قرارگاه های مرکزی در کشور و استان و شهرستانها با رعایت اولویت ها  پیگیر هستند.

معروفی با بیان اینکه توان سپاه و بسیج برای پیشرفت و آبادانی مناطق محروم به کار گرفته می شود ادامه داد: قرارگاه بسیج سازندگی و خیرین و اقفین،  نهادهای انقلابی، گروه های جهادی و مردم و مسئولان محلی همگی پای کار هستند.

افتتاح بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال پروژه محرومیت زدایی در جیرفت

وی تصریح کرد: امروز توفیق یافتیم در مجموعه ناحیه سپاه جیرفت ۲۲۴ پروژه را افتتاح کنیم با رقم  12 میلیارد و نهصد و پنجاه دو میلیون تومان این پروژه ها شامل ۳۷ پروژه احداث مسکن مدد جو که بامشارکت کمک کمیته امداد صورت گرفته است و  40 پروژه احداث مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی  4 پروژه آب رسانی کشاورزی  و ۴۷ پروژه اشتغال زایی ۷۴  پروژه ساخت حمام و سرویس بهداشتی ، ۸ پروژه تمکیل مدرسه،  1احداث سوله ورزشی،  13 پروژه احداث پایگاه مقاومت بسیج  می شوند.

معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان  کرمان افزود: تامین آب شرب مردم در  قالب  آب رسانی «مرد میدان» در هر مرحله ۶۳ پروژه به نیت عمر با برکت شهید سلیمانی در هفته های مختلف خصوصا در هفته  مقاومت، دهه فجر، هفته پاسدار وسوم خرداد به ترتیب
ب افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی  که احساس کنیم مردم نیازبه کمک دارند  ما در کنار مردم هستیم عنوان کرد: ما با نگاه خادمی و نوکری با مشارکت خود مردم و مسئولین محلی و نهادهای انقلابی، خیرین و واقفین سعی می کنیم به سرعت  امور مربوط به مردم  و زدودن محرومیت را انجام دهیم.

وی  تصریح کرد: ما که قطعا دشمن سرسخت آمریکا هستیم چون آمریکا دشمن سرسخت ملت ایران  و انقلاب اسلامی است  دشمن سرسخت تمامیت ارضی بزرگی ما و دین ماست، همان اندازه که ما دشمن سرسخت آمریکا هستیم به همان میزان دشمن سرسخت فقرو محرومیت هستیم این رسالت ما است ما برای رفع محرومیت سر از پا نمی شناسیم و جهادگونه با مشارکت مردم و در کنار مردم  هستیم.

وی در پایان اذعان کرد: اگر مردم به کمک بیایند؛ ما می توانیم کمک های بیشتری را انجام دهیم مردم هم مشارکت و هم نظارت کنند چون مردم حاکم هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در رابطه با برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امسال خوشبختانه با فروکش کردن وضعیت بیماری کرونا مراسم سالگرد به صورت عمیق تری نسبت به سال قبل در کل کشور انجام می شود.

وی افزود: در استان کرمان که قله و سرچشمه  برنامه های سالگرد است به صورت اولی تر مراسمات برگزار می شود، نگرش  کار امسال ما مردمی است، یعنی همه کارهای اساسی را به سمت شهرستان ها سرازیر کرده ایم و یک قله در همه شهرستان ها با سخنران های ملی پیش بینی شده است، تمام مساجد و دوهزار دویست پایگاه مقاومت ما یادواره برگزارمی کنند ، ۷ استان نذر دارند که هر استانی یک روز ۶۳ دیگ غذا به نیت عمر با برکت شهید حاج قاسم سلیمانی پخت کند و در کرمان توزیع کنند.

وی با اشاره به اینکه از هفته بسیج تا پایان هفته مقاومت ده هزار ختم قرآن برای شهید حاج قاسم  قرائت می شود توضیح  داد: در استان  کرمان در ۳ نقطه برنامه های جدی  که در سالگرد برگزار می شود، یکی گلزار شهدای استان است و  بیش از ۳۰ برنامه ملی  و ۵ برنامه ملی در مصلی امام علی(ع) کرمان و ۱۷ روز برنامه در بیت الزهرا موقوفه حاج قاسم به صورت مردمی و هیئتی برگزار می شود.

هزینه برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم مردمی است

معروفی تصریح کرد: نکته ای که  باید تذکر دهم در رابطه با هزینه های سالگرد مراسم حاج قاسم عزیز این است که ما امسال همه کارها را مردمی کرده ایم با توجه به اینکه استاندار به همه بنگاه های اقتصادی و معادن نامه زده بود برای انجام سالگرد، اما ضمن تشکر از استاندارکرمان و معادن و بنگاهای  اقتصای که سال قبل کمک کردند، امسال با مردمی کردن کار نیاز به هزینه های سال گذشته توسط این بنگاه ها نداریم و بخشی از این هزینه ها و نیازها توسط  بسیج و سپاه و امام جمعه و بخشی  توسط  بچه های جنگ و موکب های مردمی انجام می شود.

ضرورت نگاه ملی به پروژه های گلزار شهدای بین المللی و زائرسرای کرمان

وی با  اشاره به  اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است؛ جهان اسلام نگاه ویژه ای به کرمان دارد برا هفته مقاومت روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر پیش بینی زائر داریم؛ این زائران نیاز به اسکان و امکانات دارند.

معروفی با اشاره به اینکه زائر سرای که برای کرمان هم برای اقشار کل کشور و موافقت راهیان مکتب انجام شد توضیح داد: که روزانه ۳ هزار نفرمی باشد برای این زائر سرا پیش بینی شده است  اما مکان این افراد رو  کی باید آماده کند سپاه که نمی تواند انجام دهد.

وی  گفت: همچنین برای آماده سازی زائرسرا که هم برای اسکان اقشار مختلف از کشورهای دیگر و مردم ایران است و هم برای اسکان زائران راهیان مکتب حاج قاسم که موافقت روزانه ۳ هزار نفر اخذ شده است؛ نیاز به نگاه ویژه ملی داریم.

معروفی در پایان توضیح داد: علاوه براین برای طرح جامع گلزار شهدای بین المللی کرمان قطعا مسئولان اجرایی و اقتصادی و دولت باید پای کار بیایندشهید حاج قاسم سلیمانی پاسدار انقلاب است اما سپاه فقط متولی است و مسئول اجرای همه پروژه ها نیست؛ شهید سلیمانی متعلق به انقلاب اسلامی است و این مکتب باید ترویج یابد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب