پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:26:38 - یکشنبه 5 دی 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علمداری حاج قاسم در زلزله بم؛
از تلاش برای انتقال مجروحین تا هدایت پروازها در فرودگاه بم
محمدرضا حسنی سعدی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بسیار جدی و به شدت به دنبال تخلیه و انتقال مجروحین بود و بعضا وی سر برانکارد بیماران را می گرفت، گفت: با وجود آنکه فرودگاه بم برای هدایت هواپیما در زمان نشستن و بلند شدن، محدودیت داشت؛ اما حاج قاسم شش پرواز را کمتر از یک ساعت در این فرودگاه هدایت و راهنمایی کرده بود.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: پنجم دی ماه سال ۸۲ زلزله بم که اتفاق افتاد، صبح جمعه ما خودمان را به بم و فرودگاه این شهرستان رساندیم، شنیدیم که سردار سلیمانی زودتر از بسیاری از مسئولان از وقوع زلزله با خبر شده و به همراه شهید کاظمی که در آن زمان فرمانده نیرو هوایی سپاه بود به سمت بم آمده بودند.

مدیر گلزار شهدای کرمان ادامه داد: زمانی که به فرودگاه بم رسیدیم، مطلع شدیم با وجود آنکه فرودگاه بم برای هدایت هواپیما در زمان نشستن و بلند شدن، محدودیت داشت؛ اما حاج قاسم شش پرواز را کمتر از یک ساعت در این فرودگاه هدایت و راهنمایی کرده بود.

وی ابراز کرد: سپهبد شهید سلیمانی بسیار جدی و به شدت به دنبال تخلیه مجروحین بود و بعضا وی سر برانکارد بیماران را می گرفت و همچنین نیروها را برای انجام کار، بسیج و تشویق می کرد و برای جا به جایی مجروحین، هواپیماهای نیروی هوایی نیز بسیج شده بودند.

سردار حسنی سعدی بیان کرد: به یاد می آورم، ساعت چهار بعد از ظهر بود که حاج قاسم گفتند من هیچی نخورده ام، شهید سلیمانی روی آسفالت فرودگاه و بیرون از سالن نشسته بود که من قوطی تن ماهی باز کردم و حاج قاسم با مقداری نان خشک خوردند و دوباره شروع به کار کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان تصریح کرد: پروازی از یونان یا ترکیه در فرودگاه بم به زمین نشست، آنها شش سگ زنده یاب داشتند و نیروها غافلگیر شده بودند و نمی دانستند که چه کار باید انجام دهند؛ اما حاج قاسم تسلط بسیار قوی بر اعصاب خود داشت و به خوبی در این زمینه تصمیم گیری کرد و شش تیم را به مناطق مختلف شهر تقسیم کرد، به گونه ای که تصور می کردیم، وی مدت زیادی در این شهرستان زندگی کرده است، حاج قاسم برای هر تیم نیز فردی به همراه خودرو در اختیارشان قرار داد.

وی با بیان اینکه هر جامعه و کشوری یک قهرمان، الگو، اسطوره و فرد برتر دارد که این افراد لطف خداوند برای ارتقا، رشد و حرکت اجتماع هستند، اظهار کرد: از جمله نعمت های بزرگی که خداوند متعال در این عصر به ما داده، حضور انسان های بزرگی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا است.

سردار حسنی سعدی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در بحران ها جلودار، علمدار، پهلوان، الگو و نمونه بود، وی باعث حرکت، تلاش و نوید می شد و هر فردی که با شهید سلیمانی برخورد داشت، امیدوار می شد و حرکت می کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب