پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:07:24 - جمعه 10 دی 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه موقت رابر:
ارتباط حاج قاسم با ولایت فقیه ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود
حجت الاسلام والمیلمین محمد دوست محمدی گفت: ارتباط حاج قاسم با ولی ، ارتباط حاج قاسم با ولایت فقیه ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود یعنی در این رابطه حاج قاسم عزیز ولی را حکیمانه میفهمید مثل ولی مسایل راتحلیل و اقدام میکرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته،ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن ایام سراسر حزن و اندوه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: انسان طراز عصر غیبت انسان ولایی است، انسان ولایی سه رکن دارد ارتباط با ولی، مردم و جهاد و درگیری با دشمن که این سه ویژگی در وجود سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی مشهود بود.

وی افزود: ارتباط حاج قاسم با ولی ، ارتباط حاج قاسم با ولایت فقیه ارتباطی فکری، عملی و عاطفی بود یعنی در این رابطه حاج قاسم عزیز ولی را حکیمانه میفهمید مثل ولی مسایل راتحلیل و اقدام میکرد.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به وصیت نامه شهید خطاب به علما گفت: سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی‌ها هستند، خصوصاً مراجع عظام تقلید. سربازتان از یک برج دیده‌بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن که شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است. این بار اگر دشمنان مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی‌فقیه است.وی ادامه داد: من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات معظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت‌هایتان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید این ارتباط حاج قاسم با ولی است.

وی بیان کرد: دومین رکن ارتباط با مردم که در حاج قاسم موج می زد آنچه مردم داغدار کرد و حاج قاسم شد حاج قاسم ، مردمی بودن و تواضع حاج قاسم بود.

حجت الاسلام دوست محمدی افزود : روایت داریم کسی که برای خدا متواضع باشد خدا او را بالا می برد خیلی مردم دار و متواضع بود همانطور شجاعت و فداکاری و دلیری در سردار دل ها مرزی نداشت ارتباط با مردم و افراد ضعیف برای سردار عزیز مرزی وجود نداشت همه مردم را دوست می داشت.

وی گفت : حاج قاسم طیف های مختلف مردم را بچه های خودش میداند فقط درد ایران ندارد بلکه درد همه محرومان و مستضعفان جهان را دارد این سیره شهید والامقام حاج قاسم بود.

امام جمعه موقت با اشاره به جهاد و درگیری با دشمن شهید سلیمانی گفت : سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت و همه میدان ها نه خستگی و نه سرما و گرما می فهمید او به دهان خطر می رفت و از دشمن و حرف دیگران هیچ پروایی نداشت این از خصیصه های شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه)بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مردم مظلوم یمن در هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به مردم یمن گفت: اینکه فقیر ترین کشور منطقه با سخت ترین شرایط بتواند در مقابل ثروتمندترین کشور منطقه و با پشتوانه قدرت های بزرگ اقتصادی ،نظامی جهان و منطقه بایستد حکایتی بس شگفت و تاریخی است.

وی افزود :تجاوز عربستان علیه کشور مظلوم یمن در حالی ادامه دارد که تاکنون هیچ تلاش موثری از سوی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت ها عربستان علیه مردم مظلوم یمن انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه سرزمین یمن و مردم یمن نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام جایگاه بلند و رفیعی داشته گفت : برخی از روایات در مورد اهل یمن اشاره دارد اولین کسانی که دعوت ابراهیم را اجابت کردند یمنی ها بودند اولین مبلّغی که پیامبر صلی الله علیه و آله به سوی یمن فرستاد تا مردم یمن را به اسلام دعوت کند امیرالمومنین علی علیه السلام بود و مردم یمن به دست امیرالمومنین اسلام را قبول کردند امیرالمومنین علی علیه السلام از قول پیامبر صلی الله علیه و آله میفرمایند : هر کس یمنی ها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس با انان کینه ورزی کند با من کینه‌ورزی کرده است.

حجت الاسلام دوست محمدی بیان کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله در وصف مردم یمن میفرمایند : مردم یمن رقیق القلب ترین و نرم دل ترین و مطیع ترین مردمند. کافی است نگاهی به تاریخ کنیم شخصیت ها و بزرگانی می بینیم که در حمایت از اسلام پیشتاز و پرچمدار بوده اند مردانی همچون اویس قرنی ، مقداد ابن اسود ، مالک اشتر نخعی ، کمیل ابن زیاد ، حجرابن عدی ، عمر ابن حمیق ، هانی ابن عروه همه این ها یمنی و اهل یمن بوده اند. برخی مورخین ۳۴ نفر از شهدای کربلا را اهل یمن دانسته‌اند .

وی با اشاره به نقش یمنی ها در آخرالزمان و قیام یمانی گفت: در برخی روایات اسامی یاران خاص حضرت مهدی علیه السلام آمده که تعداد یاران یمنی حضرت ۲۷ نفر ذکر شده رژیم کودک کش آل سعود که هفته اوّل حمله خود به یمن ، وعده نابودی دو هفته‌ای انصارالله را داده بود اکنون بعد از هفت سال خود بر لبه‌ی پرتگاه سقوط است و از ائتلاف بزرگش چیزی جز نام و ننگ نمانده است.

امام جمعه موقت رابر خاطر نشان کرد: هزینه میلیارد ها دلار در یمن که زیرساخت های این کشور فقیر و کشتار و جراحت و رنج میلیونها نفر انجامید دستاوردی به نام هیچ را برای ارتجاع عرب به ارمغان آورده است .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب