پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:15:19 - جمعه 24 دی 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهادت شهید سلیمانی غیرت دینی مردم ایران ‌و کشورهای مقاومت رابه اوج رساند
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی، غیرت دینی همه مردم ایران ‌و کشورهای مقاومت به اوج رساند، افزود: با شهادت سردار حاج قاسم خون غیرت دینی در کشورهای امت اسلامی جوشید همه یک هدف دنبال میکند و آن اخراج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل غاصب است.

به گزارش صبح رابر ، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت امُّ البنین سلام الله علیها همسر گرامی امیرالمؤمنین علیه السلام مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام گفت: این روز به درستی روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی افزود: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه دادند.مادران و همسران شهدا همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آنها شهدا بودند.

خطیب جمعه رابر در ارزش‌گذاری مقام مادران و همسران شهدا بیان کرد : صرفا جایگاه شهدا را می توان برای آنها قائل شد چرا که تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی مادران شهدا است.

وی، مادران صبور شهدا را امُّ البنین های عصر حاضر در انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: سیره و روش حضرت امُّ البنین سلام الله که مزین به دو ویژگی مهم صبر و فداکاری از الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است، تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به یکی از فرازهای مهم بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار ۱۹دیماه با مردم قم به صورت وبینار گفت: محاسبه غلط آمریکا در دستگاه محاسباتی شان همین طور ادامه دارد؛ الان هم درباره مسائل گوناگون یک محاسبه‌ای می کنند، ولی شکست می خورند، با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار به سر کردگی آمریکا به فهرستی مُطوَّل از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست های راهبردی او بر می خوریم.

وی، شکست عملیات طبس یا همان پنجه عقاب، برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران که منجر به رسوایی سیاسی و نظامی شد و راه اندازی جنگ تحمیلی و حمایت همه جانبه از صدام را اشتباهات محاسباتی آمریکا دانست و افزود: آمریکا در جنگ تحمیلی ایران را تحریم تسلیحاتی کرد، اما این تحریم باعث شکوفایی و درنهایت خودکفایی ایران در بسیاری از عرصه های نظامی شد.

وی ادامه داد: حرکت منافقین در پایان جنگ و امید رسیدن سه روزه به تهران که منجر به کشته شدن هزاران تن از آنان شد یکی دیگر از نمونه های خطای محاسباتی شد.

خطیب جمعه رابر گفت: آمریکایی ها گمان می‌کردند با رحلت حضرت امام از یک سو و خلأ به وجود آمده از عزل قائم مقام رهبری، جنگ قدرت در ایران آغاز شده و مسیر انقلاب منحرف می شود، رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای عزیز و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.

وی بیان کرد : وضع شدیدترین تحریم‌های تاریخ بشری علیه ایران با هدف شوراندن ملت علیه نظام، محاسبه غلط دیگر دشمن تعبیر نشده است.
خطیب جمعه رابر آشوب‌های تیرماه سال ۷۸ و فتنه ۸۸ و آبان ۹۶ و آبان ۹۸، راه اندازی جنگ های نیابتی مختلف آمریکا و رژیم صهیونسیتی با هدف تهدید و تضعیف انقلاب اسلامی ایران را از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا خواند و افزود: این جنگ ها برخلاف محاسبات آمریکا باعث افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه و تأسیس ارتش مقاومت اسلامی شده است.

وی دیگر محاسبه‌ی غلط آمریکایی ها را در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و عنوان کرد : با شهادت شهید سلیمانی، نه تنها جلوی گفتمان مقاومت را نگرفتند بلکه کشورهای مقاومت در منطقه متحد شدند.

وی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی، غیرت دینی همه مردم ایران ‌و کشورهای مقاومت به اوج رساند، افزود: با شهادت سردار حاج قاسم خون غیرت دینی در کشورهای امت اسلامی جوشید همه یک هدف دنبال میکند و آن اخراج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل غاصب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: چرا دشمن دچار اشتباه محاسباتی است؟! پاسخ این است که اولاً در دستگاه محاسباتی دشمن فاکتورهای معنوی این ملت نادیده گرفته می‌شود. عواملی همچون ایمان و توکّل، امداد غیبی در محاسبات دشمن نمی گنجد.
وی ادامه داد: نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی دلیل دوم اشتباهات مکرر دشمن است.
خطیب جمعه رابر گفت : با تبعیت از منویات امام جامعه اسلامی و تقویت روحیه انقلابی و ارتقاء غیرت دینی و بصیرت انقلابی در همه عرصه ها چه نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن شکست خواهد خورد و هیچ غلطی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی که مقام معظم رهبری از آن یاد میکند مردم غیرت دینی را در تشییع پیکر شهید سلیمانی و مراسمات اولین و دومین سالگرد شهید سلیمانی به خوبی نشان دادند، خاطر نشان کرد : انشاءالله این غیرت دینی زمینه ساز ظهور مهدی موعود خواهد شد.


انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب