پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:43:31 - جمعه 13 خرداد 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
توقیف نفت کش های یونان اثبات  اقتدار دریایی جمهوری اسلامی بود/جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که به هیچ کشوری باج نخواهد داد
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: توقیف نفت کش های یونان به نوعی اثبات  اقتدار دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

به گزارش” صبح رابر“؛حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت ۱۴خرداد فرارسیدن ارتحال جانسوز حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و همچنین سالروز انتصاب نور دیدگان و قوت قلبمان مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای با خدای کشتی انقلاب را به همه شما پیروان راستین ولایت تبریک عرض کرد .

وی با گرامیداشت فرارسیدن نیمه خرداد  یادآور  قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲افزود : وصیت نامه الهی سیاسی امام در حکم شرح آیات از قرآن کریم و روایاتی از عطره طاهره است مهمترین عامل تحقق انقلاب، دو رکن؛ انگیزه الهی ، اتحاد و وحدت کلمه است تأسی اول حق همواره پایدار است و باطل چون کف روی سیل خروشان  پایمال است.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد:  اثر رکن دوم برای آن است که وحدت کلمه  نیروها را برای یک هدف متمرکز  و همه موانع را برطرف می‌کند، در فرهنگ ثقلین اختلاف  نشانه خامی، بی خردی  و همانند تیغ تیزی است که آثار  دین و ایمان انسان را از بین می برد.

 حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی بیان کرد: بیداری مردم؛ عامل اصلی بر صیانت از دستاورد های انقلاب اسلامی است ، توصیه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به همگان مبنی بر بیداری  و توجه آنها به خطر و نفوذ دشمن ریشه در همین نگاه چشم انداز وصیت سیاسی الهی امام  رضوان الله تعالی علیه دارد .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توقیف دو نفت کش یونانی گفت: این توقیف دو نفت کش یونانی، شرایط جدیدی برای اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، این نفت کش ها از بندر بصره بارگیری شدند و توسط نیروی دریایی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و به سواحل جمهوری اسلامی ایران هدایت شدند.

وی، با بیان اینکه چرا این اتفاق رخ داد، ادامه داد: این حرکت پاسخی  به دزدی دریایی یونان و آمریکا به توقیف نفت کش جمهوری اسلامی ایران بود.

خطیب جمعه رابر افزود:  وقتی نفت کش جمهوری اسلامی را توقیف کردند نیروی دریایی سپاه پاسداران بلافاصله دو نفت کش یونانی را توقیف کردند و پاسخ  را متقابل دادند در واقع توقیف نفت کش های یونان به نوعی اثبات  اقتدار دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

وی گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داد درصورتی نفت کش  جمهوری اسلامی ایران آزاد نشود احتمال توقیف ۱۷نفت کش یونانی وجود دارد .

وی تاکید کرد:  این دو نفت کش توقیف شدند مجموعا حدود  ۳۰۰هزار تن معادل یک میلیون و ۸۰۰هزار بشکه نفت نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  توقیف کردند،  آنچه از نفت کش ما توقیف شده بود ۷۰۰هزار بشکه نفت از ایران توقیف کردند یعنی نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۳ برابر آن معادل را در سواحل دریای جمهوری اسلامی ایران  توقیف کردند.

خطیب جمعه رابر  با اشاره به توقیف نفت کش انگلیس در تنگه هرمز تیرماه ۱۳۹۸گفت: یونان تجربه توقیف نفت کش انگلیس را از یاد برده بود که انگلیس مجبور شدند نفت کش ایران را آزاد کنند همان خطای راهبردی که انگلیس انجام داده بود یونان هم  به همان خطای راهبردی  مواجه شده است.

وی گفت:  یک نفت کش توقیف کردیم سه برابرمعادل نفت شما در سواحل جمهوری اسلامی ایران توقیف شد  یونان جا پای انگلیس گذاشته است جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که به هیچ کشوری باج نخواهد داد.

وی ادامه داد: یونان هم مثل انگلیس تسلیم خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران  خواهد شد چراکه اگر تسلیم نشود آن نفت کش یونان معادل ۳برابر نفت کش توقیف شده اما هنوز ۱۷نفت کش شما  در دریاست و در این بحران انرژی به نفت شدید محتاج هستید و این جمهوری اسلامی ایران هست که اجازه ورود نفت کش از تنگه هرمز می‌دهد.

خطیب جمعه رابر گفت: برای تأمین منافع،  نظام جمهوری اسلامی ایران دست بسته نیست با اقدامات خصمانه غرب  همیشه پاسخ قاطع داده و از این من بعد  نظام جمهوری اسلامی ایران با شرارت های بیگانه پاسخ قاطع خواهد داد.

وی با اشاره به بازی راهبری دشمن  در فیلم  جشنواره کن افزود:  بازی راهبردی کلان دشمن در اسلام هراسی و ایران هراسی است البته  قداست شکنی از مقدسات به عنوان یکی از سیاست های  همیشگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌است، که هر وقت فرصت پیدا کرده دست به قداست شکنی زدند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از هنرمندان  و اهالی فرهنگ و هنر  که دغدغه اسلام  ناب و ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند؛ خواست:  که پاسخ این جریانات مسموم و عناصر مفلوک آن را  با تولید آثار فاخر  و تاثیر گذار دینی، انقلابی و ملی و مذهبی پاسخ متناسب بدهند .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب