پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:44:38 - جمعه 18 فروردین 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
رژیم غاصب جعلی دچار تزلزل سیاسی شده است
خطیب جمعه رابر‌ گفت: رژیم غاصب در طول دوران عمر ۷۵ساله خود دچار گرفتاری ها و ناکامی‌های هولناکی مثل امروز نبوده است، رژیم غاصب جعلی دچار تزلزل سیاسی شده است.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: حکمت و سیاست قرآن کریم هر چه مترفین گفتند و عمل کردند غلط بود گفتار مترفین جامعه را به سقوط می‌کشاند راه نجات جامعه ما دوری از مترفین است، وظیفه ما این‌که مترفین شناسایی کنیم مترفین در ملاعام قداست ماه مبارک رمضان می شکنند، در دنیا اهل خوشگذرانی‌اند.

خطیب جمعه رابر، با اشاره به سه توصیه محوری و حیاتی شهید رمضان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام، یعنی «تقوای الهی»، «نظم امرکم» و «اصلاح ذات‌البین» افزود: بستگان و همه پیروان آن حضرت امیرالمومنین علیه السلام سفارش به تقوا کردند ارزش مطلق و روح همه ارزش‌های اسلامی تقوای الهی است.

وی، بااشاره به خطری که برای جامعه بشری احساس می‌شود گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام با جمله «نظم امرکم» بحث بی‌نظمی، هرج و مرج مهمترین خطری جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، می‌توان «نظم‌امرکم» به وحدت و نداشتن تفرقه در امر حکومت بیان کرد.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: «نظم امرکم» عبارتند از: اقامه نظم و ولایت و حکومت اسلامی است منظور این که با قضیه حکومت منطبق با نظم و انظباط برخورد کنیم و انسان حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ادامه داد: پس از آن «اصلاح ذات البیین» بیانگر اسلام، ایجاد الفت میان جامعه، خود این عبارت گویا این است «نظم امرکم» منظور نظم فردی نیست؛ بلکه نظم اجتماعی که حضرت در آخرین لحظات عمر مبارک خود به وحدت جامعه اسلامی تأکید می‌کند امیدوارم بتوانیم به سه توصیه مهم برای سعادت دنیوی و برزخی ما مثمر ثمر است عمل کنیم و جامعه عمل بپوشانیم‌.

وی، با تسلیت شهادت سید مظلومان عالم و اشاره به شب های لیالی القدر گفت: اینکه قرآن کریم شب قدر نازل شد یک حقیقت عظیم است قرآن کریم در سوره دخان می فرماید: قسم به قرآن حکمت و بیان، ما آن قرآن در شب مبارکی نازل کردیم تا خلق را از عذاب الهی آگاه کنیم.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: شب قدر بیشتر از هزار ماه برکت دارد، چرا که بتوان گفت انسانی صد سال از عمرش می‌گذرد به خود می‌آید یک شب برای جبران قرار داده شب قدر را قدر بدانیم و گذشته را جبران کنیم معادل۸۳ سال و چهارماه به انسان دوران عمر با برکت همراه با ثواب می‌دهد.


وی با بیان اینکه در همه مساجد شهر و روستا مراسم لیالی قدر برگزار می‌شود، گفت: از عموم روزه داران تقاضا دارم این فرصت مغتنم را از دست ندهند.

خطیب جمعه رابر، با اشاره بیانات رهبری در دیدار مسئولان نظام گفت: از نشانه های تضعیف جبهه ضد ایران در نظم جدید در راس آن آمریکاست و همچنین از نشانه های تضعیف صهیونیستی دشمن جمهوری اسلامی ایران و مردم مظلوم فلسطین مقام معظم رهبری نکاتی ایراد کردند.

وی، ادامه داد: رژیم غاصب در طول دوران عمر ۷۵ساله خود دچار گرفتاری ها و ناکامی‌های هولناکی مثل امروز نبوده است، رژیم غاصب جعلی دچار تزلزل سیاسی شده است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: رژیم صهیونسیتی در چهار سال، چهار نخست وزیر تعویض شده این خود بیانگر یک نوع تزلزل سیاسی است، دوقطبی شدن در سراسر سرزمین رژیم جعلی، تظاهرات صدها هزار نفری در سرزمین‌های اشغالی خود گواه این که فروپاشی نزدیک است.


وی گفت: اما این روزها نابودی رویای صهیونیستی در میدان ورزشی شاهد هستیم، بگذریم از رسوایی در جام جهانی قطر رژیم اسرائیل گذشت دوباره رسوایی عظیمی خلق شد مقامات اندوزی اعلام کردند به هیچ وجه در این جام جهانی رژیم غاصب صهیونیستی را راه نخواهیم داد.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: اعلام کردند ورزشکاران رژیم جعلی حق ورود به جام جهانی اندونزی ندارد این گویای وحدت بین کشورهای مسلمان است وقتی کشور مسلمان به یک وحدت همیشگی دست پیدا کند که دشمن مظلومان عالم رژیم جعلی که، یقیناً فروپاشی نزدیک است.

وی، راهپیمایی روز قدس را از یادگاری امام راحل خواند و گفت: در راهپیمایی روز قدس از مردم ولایتمدار و فهیم بصیر می خواهم به وظیفه ذاتی خود در حمایت از مظلومان عمل کنند و شرکت گسترده‌ای داشته باشند، رأس ساعت ۱۱از مسجد صاحب الزمان به مسجد مصلای حضرت زهرا سلام الله وخطبه های نماز جمعه منتهی خواهد شد و با شعار شما رژیم جعلی از صفحه روزگار محو گردد.

خطیب جمعه رابر همچنین در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت زیرساخت مناسب ورودی زادگاه شهید سلیمانی که بارها شاهد صحنه تصادف و فوتی های متعدد بوده، تأکید کرد و گفت: تا کی باید شاهد تصادف و فوتی ها باشیم و روزه سکوت بگیریم از مسئولین به ویژه نماینده دولت در زادگاه شهید سلیمانی میخواهم در کمترین زمان ممکن این ورودی رابر قابلیت رفت و آمد ندارد زیرساخت آن را مهیا کنند و مسئولین بودجه لازم در اختیار مدیران شهرستان قرار دهند چرا که گفتن نبود بودجه؛ توجیه درستی نیست.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب