پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:26:13 - سه شنبه 25 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی خبرداد::
تخصیص۶۰ میلیارد تومان به روستای قنات ملک
  مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست‌جمهوری در وزارتخانه‌های مختلف به روستای قنات ملک اختصاص‌یافته است.

به گزارش“صبح رابر”؛ ظهر امروز مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با همراهی امام‌جمعه، فرماندار، رئیس میراث‌فرهنگی رابر، رئیس آموزش‌وپرورش رابر، نمایندگان دفاتر مردمی نماینده مردم شهرستان‌های ابر در شهرستان بافت و رابر و جمعی مسئولان شهرستان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان رابر به‌ویژه روستای گنجان دومین روستای نمونه شهید داده کشوری گنجان و روستای قنات ملک زادگاه سردار دل‌ها بازدید کردند.
سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در حاشیه این بازدید گفت: شهرستان رابر قابلیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد که امکان توسعه گردشگری کشوری در جنوب کرمان را فراهم می‌کند.

 وی با اشاره به تأکید سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور مبنی بر بررسی قابلیت‌های زادگاه سردار دل‌ها به‌عنوان محور جدید گردشگری در کشور گفت: در بحث شهرهای مکمل سفر این بازدید انجام شد موضوع اصلی رابر گردشگری مقاومت است.
فاطمی در همین راستا از شکل‌گیری میز ملی گردشگری در مرکز و وزارتخانه میراث‌فرهنگی خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در رابر گفت: رابر در حوزه طبیعت‌گردی قابلیت‌های بکر و بی‌نظیری دارد که نمونه گردشگری سبز در این شهرستان رقم زده شده است.
فاطمی یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان رابر را عشایر منطقه عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به قابلیت‌های موجود عشایری این منطقه مطالعه کاملی در این حوزه صورت خواهد گرفت.
وی گفت: در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان رابر محدودیت‌هایی در بحث اقامتی حمل نقل وجود دارد که موضوعات احصا و ازطریق وزارتخانه‌ها و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیگیری می‌شود.
فاطمی اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها همکاری مشترکی با سازمان اوقاف و امور خیریه خواهیم داشت و در حوزه اقامت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ازطریق تسهیلات منابع تبصره ۱۸ بر اساس طرحی که ارائه می‌دهند حمایت خواهد شد.
وی همچنین در خصوص اعتبار مصوب گردشگری مذهبی در شهرستان رابر خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان ۶۰ میلیاردتومانی اعتبار مصوب برای روستای قنات ملک در وزارتخانه‌های مختلف اختصاص که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است.


 انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب