پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:21:48 - چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گرگ گرسنه ۴ گوسفند یک دامدار را در روستای ابراهیم‌آباد درید
امروز گرگ گرسنه ۴ رأس از گوسفندان یک دامدار را در روستای ابراهیم‌آباد رابر درید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ گرگ گرسنه ۴ رأس از گوسفندان یک دامدار را در روستای ابراهیم‌آباد رابر درید.

در حمله این گرگ گرسنه ۴ گوسفند را تلف‌کرده و روی دست دامدار گذاشت.

اسمعیل فیروزی ناظر صندوق بیمه کشاورزی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازدید کارشناس ارزیاب خسارت از محل تلفات انجام شده که تعداد دام تلف شده ۴ رأس بوده که به دلیل کنده‌شدن گوش دام‌ها باید بررسی پلاک‌های ثبتی کل دام‌ها با پلاک‌های مفقودی انجام گردد.

وی افزود: مبلغ خسارت بر اساس قرارداد بیمه‌گذار است که در سامانه محاسبه می‌گردد.

فیروزی عنوان کرد: باتوجه‌به حمله وحوش در چند روز اخیر به تعدادی از گله‌های دام در محدوده روستاها، بعضی از واحدهای دامی دارای بیمه‌نامه نبوده و امکان بررسی و پرداخت غرامت برای آنها امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: دامدارانی که گله‌های خود را بیمه کرده باشند بلافاصله کارشناس ارزیاب دام در محل حاضر و بررسی و تهیه گزارش و مستندات جهت پرداخت غرامت انجام و طبق قرارداد منعقده، طی مدت کوتاهی واریز غرامت صورت خواهد گرفت.

فیروزی اذعان کرد: کارشناسان بیمه‌گر در شهرستان در تمامی ساعات آماده بازدید و صدور بیمه‌نامه انواع دام سبک‌وسنگین است که دامداران می‌توانند با تماس با نمایندگی بیمه کشاورزی شهرستان نسب به استعلام تعرفه‌ها و هماهنگی جهت بیمه دام خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تفاهم منعقده با اداره کل محیط‌زیست، در مواردی که عامل خسارت از گونه‌های حفاظت شده و مورد تأیید اداره محیط‌زیست باشد با هماهنگی و تهیه گزارش توام توسط کارشناسان صندوق بیمه و محیط‌زیست، برای واحدهای دامداری فاقد بیمه‌نامه نیز پرداخت خسارت بلامانع است.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب