پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:14:29 - یکشنبه 27 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جریانات تند سیاسی آبرو و هویت ایران اسلامی را تضعیف می‌کند
خطیب جمعه رابر گفت:جریانات تند سیاسی در یک‌کلام آبرو و هویت ایران اسلامی را تضعیف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عید سعید قربان با تبریک این عید سعید قربان گفت: حضرت ابراهیم علیه‌السلام هر ساله در ایام حج به مکه مکرمه مشرف می‌شدند سیره ائمه اطهار علیه‌السلام هم در همین امر است.
وی، با بیان اینکه هر کسی امکان شناخت امام عصر (عج) را ندارد، افزود: سفر حج سفر جدایی از نفس و هجرت به‌سوی پروردگار عالم است کعبه به‌عنوان مرکز آفرینش و مرکز خلقت در آیات و روایات چندین ویژگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی از ویژگی‌های کعبه تجلی عرش الهی و تجلی انسان کامل برشمرد و تصریح کرد: عرش الهی تمام قدرت الهی است؛ یعنی این عالم باقدرت او ظهور پیدا می‌کند خداوند می‌خواهد ما را به‌سوی یک انسان کامل فرابخواندانسان کامل زمان ما وجود مقدس امام عصر (عج) است.


خطیب جمعه رابر با تبریک عید سعید قربان، عید فداکاری، عید ایمان و امتحان، عید ایثار و احسان با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: در جامعه برخی از جریان‌های و گروه‌های سیاسی هستند که بدون هیچ انعطافی متعصبانه بر مواضع سیاسی خود آن تفکری دارند و بدون هیچ مصلحت‌اندیشی متأسفانه پافشاری می‌کند.
وی ادامه داد: این دو جریان توجهی به مصلحت کلان و مصلحت جامعه اسلامی ندارد افرادی از این گروه‌ها از بدنام‌کردن، برچسب‌زدن، انگ زدن و تخریب هم جبهه‌های خودشان هیچ ابایی ندارد.
خطیب جمعه رابر اظهار کرد: این افراد علی‌رغم تذکرات و رهنمودهای ولی‌امر جامعه مسلمین که به رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب شخصیت‌ها متأسفانه به فرامین مقام معظم رهبری هم جامعه عملی نپوشاندند.

وی با بیان اینکه جامعه فعلی ما در با دو طیف جریانات تند سیاسی روبرو است افزود: گروه اول؛ مطلق‌گرایان جبهه انقلاب و گروه دوم تجدیدنظرطلبان هستند. گروه مطلق‌گرایان کسانی هستند هیچ دغدغه‌ای برای مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی ندارند درصورتی‌که راهبرد اول مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی است.
وی ادامه داد: گروه دوم تجدیدنظرطلب‌ها زمانی مشارکت حداکثری را قبول دارند که وقتی خودشان انتخاب شوند؛ اما اگر آن جریان و هم حزبی خودشان تأیید نشد قانون را زیر پا می‌گذارند کشور را به فتنه می‌کشانند و همان‌طور در فتنه ۸۸ ندای تقلب سر دادند.
خطیب جمعه رابر گفت: مشارکت وقتی قبول دارند که مردم به آنها رأی دهند گروه تجدیدنظرطلب‌ها آنها با مشارکت مشروط وارد انتخابات می‌شوند؛ اما اگر بفهمند مردم رغبتی به آنها ندارد انتخابات را تحریم می‌کنند این دو گروه و جریان تند سیاسی در کشور به جامعه اسلامی ضربه می‌زند در یک‌کلام آبرو و هویت ایران اسلامی را تضعیف می‌کند.

وی بیان کرد: این دو جریان سیاسی باعث تضعیف فرهنگ، اقتصاد و سیاست ما در جامعه می‌شود مردم باید در این زمینه آگاهی کامل داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: نقطه مقابل این دو جریان تند سیاسی راهبرد موضع انقلاب اسلامی است که بر مبنای مردم‌سالاری و قانون‌مداری استوار است.
وی با بیان دو اصل ثابت راهبردهای مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات گفت: راهبرد مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح به فضل الهی بر خلاف دیدگاه دو جریان تند سیاسی مردم بصیر انقلاب اسلامی هم مشارکت حداکثری و یک رئیس‌جمهور اصلح برای پیشبرد انقلاب اسلامی در هشتم تیرماه انتخاب خواهند کرد.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب