پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:44:21 - پنجشنبه 28 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفتارهای رقابتی را به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم
خطیب جمعه رابر گفت: انتقال قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت اینها از ابعادی که کمتر درباره آن بحث شده و خواهد شد؛ اما باید رفتارهای رقابتی به رفتارهای رفاقتی تبدیل شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح رابر»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با قدردانی از نیروهای امنیتی و برگزاری مراسمات عزاداری پر شور و شعور حسینی گفت: عاشورای ابا عبدالحسین بزرگ‌ترین تبیین شرک است.
وی افزود: امسال روز عاشورا تصمیم در بحث امنیت این بود هیئت‌های مذهبی به‌صورت هیئت محور مسیری طی و به هیئت‌های خود بازگردند همان شور، بصیرت و دلدادگی و معرفت به با عبدالله الحسین با اشتیاق فراوان از جوانان و پیر و سالخورده مشاهده می‌شد.
خطیب جمعه رابر، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از آرای ملت رشید انقلاب اسلامی صیانت شد، عنوان کرد: برای صیانت از آرای ملت رشید انقلاب اسلامی دو شهید نیروی انتظامی از دست داده‌ایم.
وی ادامه داد: دو شهید نیروی انتظامی سیستان بلوچستان جان و خون دادند؛ اما از آرای مردم صیانت کردند انتقال قدرت از دولتی به دولت دیگر با دو گرایش متفاوت اینها از ابعادی که کمتر درباره آن بحث شده و خواهد شد؛ اما باید رفتارهای رقابتی به رفتارهای رفاقتی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدای‌سلیمانی با بیان این سؤال که چگونه می‌توانیم هنجارهای رقابتی را به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم با اشاره به سه نکته راهبردی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های سیاسی ایران هم شباهت و تفاوت‌های جدی دارد در جمهوری اسلامی ایران باید قدرت ابزار و عاملی برای خدمت به مردم رشید انقلاب اسلامی باشد.
وی افزود: حق این است قدرت در جمهوری اسلامی ابزار و عاملی برای خدمت و رسیدن به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
خطیب جمعه رابر گفت: قدرت در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناسک و موقعیت منزلتی و اقتصادی و امثالهم نیست اگر کسی فکر کند که در جمهوری اسلامی ایران قدرت عامل رسیدن به مقاصد است باروح و ماهیت جمهوری اسلامی آشنا نیست، با این تفکر است که اگر کسی کمترین آرا را هم به دست آورد باید به دولت مستقر کمک کند و فکر نکند شکست‌خورده است از نظر فکری و دیگر مسائل باید به جد به دولت مستقر کمک برای رسیدن به این هدف کنید.
وی افزود جمهوری اسلامی ایران دشمنان بسیار متعدد دارد دشمنی که سال‌هاست جنگ‌های همه‌جانبه، ترکیبی، شناختی و جنگ‌های پیچیده به راه انداختند همه حرف دشمن در یک‌کلام براندازی انقلاب اسلامی بود در یک جمله نابودی جمهوری اسلامی ایران که به فضا الهی این خواب‌های آشفته تعبیر نخواهد شد.
خطیب جمعه رابر گفت: باید بدانیم وقتی با چنین دشمنی روبرو هستیم اتحاد و انسجام ملی، وفا و همدلی، رفاقت یک ضرورت غیرقابل‌انکار است.
وی تأکید کرد: به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم در صورت خدشه‌دار شدن این وحدت و انسجام ملی دشمن قسم‌خورده ما به طمع می‌افتند باید راه‌های طمع دشمن را بست که یکی از راه‌های بسته‌شدن این طمع انسجام و وحدت و رفاقت است.
خطیب جمعه رابر یکی از نیازهای جامعه امروز ما تقویت امید در ما بین مردم برشمرد و تصریح کرد: نباید بگذاریم افراد و اشخاص یا جریان‌های سیاسی این امید را از مردم عزیز ما کم‌رنگ کنند.
وی افزود: یکی از مسائلی که باعث کم‌رنگ‌شدن امید مردم این است چهره‌های سیاسی اشخاص، افراد و جریان‌های سیاسی دنبال منافع شخصی و جریان‌ها حزبی و سیاسی بودند مردم می‌فهمند این‌گونه افراد دغدغه‌ای برای رفع مشکل مردم ندارند این امید در جامعه تضعیف می‌شود.
خطیب جمعه رابر گفت: برای ازبین‌بردن تضعیف امید در جامعه ما نیاز به این داریم با همدلی دست‌به‌دست هم دهیم جریان‌های سیاسی از هر فکر و جناحی تحت لوای ولایت و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت به این مردم سرافراز انقلاب اسلامی خدمت کرد این خدمت عبادت است.
وی در پایان گفت: نباید بگذاریم خواست دشمن در جامعه ما تحقق پیدا کند امیدوارم بتوانیم این سه نکته راهبردی، رفتارهای رقابتی به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم با وحدت رویه در این زمینه همه وظیفه دارند در این سه محور حرکت کنند.

انتهای خبر/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب