پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:28:26 - شنبه 7 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پدر ومادر ان رابری یک دنیا دعا توشه راه کنکوری‌ها کردند
آزمون کنکور سراسری در چندین سال گذشته در استان کرمان برگزار می شود  ودواطلبان می بایست برای شرکت در آزمون مسافت ۷۸ کیلومتر رابر به کرمان را طی کنند و برای برخی از داوطلبان مشکل بود که بحمدالله  برای رفاه حال داوطلبان از سال ۱۳۸۲ این  آزمون در خود شهرستان رابر  برگزار می گردد. به […]

آزمون کنکور سراسری در چندین سال گذشته در استان کرمان برگزار می شود  ودواطلبان می بایست برای شرکت در آزمون مسافت ۷۸ کیلومتر رابر به کرمان را طی کنند و برای برخی از داوطلبان مشکل بود که بحمدالله  برای رفاه حال داوطلبان از سال ۱۳۸۲ این  آزمون در خود شهرستان رابر  برگزار می گردد.

به گزارش ” صبح رابر” در راستای رفاه حال داوطلبان کنکور از سال ۱۳۸۲ کنکور کارشناسی در شهرستان رابر برگزار می شود که آموزش وپرورش هرساله با همکاری سازمان سنجش اقدام به اجرای کنکور می نماید . اجرای کنکور سراسری  ۹۳شهرستان رابردر دوحوزه خواهران سالن ورزشی شهید تهرانی وبرادران در سالن علامه جعفری آغاز گردید.

در روزهای اخیر بعد از مسائل اقتصادی شاید کنکور را بتوان همچنان داغترین بحث خانواده هایی دانست که دانش آموز و پشت کنکوری دارند.

همه نسل‌هایی که در کنکور شرکت کردند، روز کنکور را هرگز فراموش نمی‌کنند، روزی که روز بیم و امید است، آن‌ها آمده‌اند تا محصول یک سال تلاششان را درو کنند.برای بسیاری از داوطلبان، این اولین کنکوری است که در آن شرکت می‌کنند. برخی شانس خود را برای کسب رتبه بهتر نسبت به سال یا سال‌های گذشته بار دیگر می‌آزمایند و برخی نیز مصداق واقعی ضرب‌المثل «ز گهواره تا گور دانش بجوی»، هستند.

بیشتر  والدین داوطلبان کنکور سراسری هرساله  فرزندان خود را تا حوزه‌های امتحانی همراهی کردند. … وساعت ها پشت در محل حوزه کنکور، یک دنیا دعا توشه راه کنکوری‌ها می کردند .

اکثر داوطلبان کنکور از ماهها قبل یک مداد که به عنوان مداد کنکور خریداری می کند و به آشنایان خود که به سفرخانه خدا ،کربلا ، مدینه ، مشهد می روند مدادش را می دهد تا آن را متبرک کند تا در آزمون با آرامش شرکت نمایدو موفق شود .

 امروزه خانواده ها بیشتر به علایق فرزندانشان توجه دارند تا توقع خودشان ، شب ها و روزهای و ماههای پایانی فرارسیدن کنکور همراه فرزندانشان خواب  های آشفته دارند .

صبح روز آزمون استرس مادر بیشتر از فرزندش که مادر صدایش می‌کند و با تسبیح در دست قرآن را بالای سرش می‌گیرد. دخترش یا  پسرش قرآن را می‌بوسد و از زیر آن عبور می‌کند. حالا قلب مادر  در خانه  آرام نمی گیرد و همراه فرزندش به محل سالن امتحان می آید.

اما امروز خیابان‌ها  شهرستان حال‌وهوای دیگری دارد،با کمی دقت در ماشین‌ها می‌توان سرنشینانی را شناسایی کرد که نگرانی در چهر‌ه‌هایشان موج می‌زند. کنکوری‌ها این روزها نتیجه یک سال تلاششان را محک می‌زنند.

با یک نگاه ساده به محوطه حوزه‌های امتحانی و مشاهده خانواده‌هایی که ساعت‌ها نگران در پشت درهای بسته سالن‌های امتحانی چشم انتظار فرزندان خود هستند و هر کدام به نوبه خود برای فرزندشان آرزوی موفقیت می‌کنند، می‌توان اهمیت کنکور و تاثیر آن بر زندگی داوطلبان و خانواده‌ها را دید، همه آنها یک دغدغه مشترک دارند. آرزوی قبولی فرزندانشان در کنکور ۹۳!

پدران تسبیح به دست و مادران ذکر به لب، برق چشمان تمامشان نشان از توکل و امید داشت و به در حوزه  زل زده‌اند تا فرزندشان با لب خندان از در خارج شود.

نخستین سوالی که خانواد‌ه‌های نگران پس از خروج فرزندانشان از سالن امتحان  از آن‌ها می‌پرسند این سوال است: «چطور بود؟»

برخی کل آزمون را در یک جمله خلاصه می‌کنند و می‌گویند: « آسان بود».

یکی از داوطلبان سوالات کنکور را آب خوردن می‌داند و دیگری می‌گوید: برای کسی که درس خوانده بود سوالات راحتی مطرح شده بود.

داوطلب دیگری که خندان از در حوزه امتحان  خارج می‌شود می‌گوید: سوالات مفهومی بود ولی برای سوالات عمومی وقت کمی داشتیم.

داوطلب دیگر کنکور حرف‌های دوستش را تائید می‌کند و می‌گوید: مطمئن بودم زبان را خوب می زنم ولی زمان کمی داشتم و فرصت پاسخگویی به سوالات زبان نبود.

داوطلبان در مجموع از سوالات و از نحوه برگزاری آزمون راضی هستند ولی آنچه هنوز باقی مانده است استرس چهره‌های پدران و مادران است که درک آن با دیدن چهره‌هایشان کار سختی نیست.

۵۰ هزار نفر داوطلبان کنکور امسال از استان کرمان با هم به رقابت پرداختند که ۶۲ درصد از آنها خانم ها و ۳۸ درصد آنها آقایان هستند که ۲۰ هزار نفر تعداد شرکت کنندگان گروه  علوم تجربی  ۱۷ هزار نفر در گروه علوم انسانی و   تعداد شرکت کنندگان در گروه  علوم ریاضی ۱۵۰۰ نفر  و ۶ هزار درگروه  زبان های خارجه و ۳ هزار نفر گروه هنر  است .

 آزمون سراسری بعد اظهر امروز با آزمون گروه علوم انسانی پایان می یابد .

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب