پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:16:55 - یکشنبه 12 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فراخوان نهادها و سازمان ها برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم ا… ۱۳ آبان
در آستانه روز ۱۳ آبان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای یوم ا… ۱۳ آبان به ویژه شهدای دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، با صدور بیانیه ای این روز را روز “اعلام برائت و فریاد کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار ” امت های آزاده و اسلامی به ویژه […]

در آستانه روز ۱۳ آبان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای یوم ا… ۱۳ آبان به ویژه شهدای دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، با صدور بیانیه ای این روز را روز “اعلام برائت و فریاد کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار ” امت های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست و ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی را به حضور پرشور و گسترده، فعال وآگاهی بخش در تظاهرات ضداستکباری یوم ا… سیزدهم آبان دعوت کرد. به گزارش ایسنا دربخشی از این بیانیه آمده است: «برگزاری با شکوه و حماسی مراسم تظاهرات سراسری ضد استکباری یوم ا… ۱۳ آبان در حفظ و ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه زنی قوی تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کنندۀ ایرانی در گفت وگو با سایر کشورها و گروه ۱+۵ و ارتقای سطح امنیت ملی بسیار موثر بوده و در همین راستا بایستی همۀ دستگاه ها و مسئولان در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی تمام تلاش خود را معطوف برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم ضد استکباری یوم ا… ۱۳آبان کنند.»

 

ستاد کل نیروهای مسلح: آمریکا همچنان دشمن شماره یک ایران است

به گزارش فارس ستاد کل نیروهای مسلح هم در بیانیه ای با تاکید بر طنین انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانست و اعلام کرد: روند مواجهه نظام سلطه با انقلاب اسلامی در یکی از حساس ترین و پیچیده ترین مراحل خود قرار دارد. در بخشی از این بیانیه با اشاره به تحولات و تحرکات اخیر جبهه معاندین و بدخواهان ملت ایران و تلاش آنان در تبدیل عرصه «مذاکرات هسته ای» به میدانی برای القای ضعف و ناتوانی نظام اسلامی و تأثیر سناریوی تحریم و فشار می افزاید: ملت ایران طی ۳۵ سال گذشته، انقلاب و کشور را همواره در شرایط سخت و در فضای تحریم و تهدید نظام سلطه و استکبار و در رأس آن دولت آمریکای زورگو به سوی مراحل درخشان و آرمانی عبور داده است و در مقطع کنونی نیز با اشراف و مراقبت همه جانبه بر راهبردهای جدید آنان -در روند جدال هسته ای- هیچ گاه از حقوق قانونی و مسلم خود کوتاه نخواهد آمد. در ادامه این بیانیه آمده است: «نرمش قهرمانانه» نتیجه راهبرد مقاومت و راهبری رفتارهای دیپلماتیک در «موضع برتر» بوده و با وجود تلاش جبهه استکبار و سلطه و امپریالیسم رسانه ای غرب به معنی عقب نشینی از اصول ترجمه نمی شود و بدیهی است تاکید بر حمایت حکیمانه و رصد هوشمندانه در این عرصه بیانگر این حقیقت است که این راهبرد در چارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی ایران اسلامی بایستی مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

 

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت یوم   ا… ۱۳ آبان

شورای نگهبان قانون اساسی هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که برخی از فریب خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده اند، امسال مردم غیور و استکبارستیز ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، استوارتر از همیشه با حضور پر شور در راهپیمایی ۱۳ آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تأکید کرده و اعلام می دارند که پیرو اهداف والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و تحت مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا زمانی که نظام ستمگر و ظالم آمریکا در سیاست های مستکبرانه خود تغییری ندهد، محکم تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.

 

سپاه پاسداران: شعار «مرگ بر آمریکا» انعکاس دکترین استکبارستیزی و مظهر صلابت ملت ایران است

سپاه پاسداران نیز در بیانیه ای تاکید کرد: نفرت و کینه انقلابی ایرانیان که در شعارهای با صلابت «مرگ بر آمریکا» در ۱۳ آبان ماه در سراسر کشور تجلی دوباره خواهد یافت، سرمایه ارزشمند، تاثیر گذار و در اختیار دستگاه دیپلماسی ایران در فرآیند مذاکرات هسته ای و تعاملات فرارو است.

 

وزیر کشور: پیام ۱۳ آبان «مقاومت» است

در همین حال به گزارش فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید یزد با بیان اینکه هر نوع پیام ما در تلاقی ۱۳ آبان و آستانه ماه محرم، پیام مقاومت است، گفت: اگر مردم از دولت حمایت نکنند دشمن تلاش خواهد کرد موازنه سیاسی ما را به هم بزند.

 

افروغ:شعار”مرگ بر آمریکا”برگ برنده ماست

عماد افروغ نماینده مجلس هفتم هم در گفت و گو با مهر با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برگ برنده ایران است، گفت: هرکس که به دنبال حذف این شعار باشد انقلاب اسلامی را درک نکرده و ظلم را نفهمیده است.وی با اشاره به مذاکرات اخیر میان ایران و آمریکا گفت: بعد از این مذاکرات هنوز هیچ تغییری را در سیاست های استکباری آمریکا مشاهده نکرده ایم که ما نیز در مقابل شعار مرگ بر آمریکا را سر ندهیم.

 

توکلی: برخی طرفداران دولت شیفته رابطه با آمریکا هستند

از سوی دیگر احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس به تسنیم گفت: برخی طرفداران دولت به علت شیفتگی ارتباط با آمریکا تمام مشکلات را ناشی از تحریم می دانند و به غلط می گویند که ۱۰۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است. وی ادامه داد: اینکه قبلا گفته می شد مدیریت احمدی نژاد مشکل دارد درست می گفتند، اما حالا می گویند همه مشکلات ناشی از تحریم ها است، اما توجه ندارند یک زمانی ما نه تنها تحریم نبودیم، بلکه آمریکایی بودیم و در این مملکت دولت، دست نشانده آمریکا بود؛ آیا در آن زمان فقر و نداری وجود نداشت؟

 

چرا مرگ بر آمریکا ؟ چرا مذاکره با آمریکا؟

احمد توکلی همچنین در یادداشتی با عنوان «چرا مرگ بر آمریکا ؟؛ چرا مذاکره با آمریکا؟» در سایت الف با اشاره به نمونه هایی از سلطه گری خونین و مزورانه ایالات متحده آمریکا در ایران و سایر نقاط جهان با بیان این پرسش که «آیا می شود با چنین دولتی با مواضع ضدانسانی سابق الذکر مذاکره کرد؟ یا بالاتر، رابطه سیاسی برقرار کرد؟» نوشت: « مذاکره یا رابطه سیاسی تابع مصالح ملی است. رابطه با آمریکا نه مثل نماز است که واجب باشد، نه مثل شراب است که حرام باشد، بلکه تابع مصالح ملی است. به اصطلاح فقهی باید دید با مذاکره و رابطه منافع مسلمانان تامین می شود یا با عدم مذاکره و قطع رابطه. یک مصلحت عمومی برای همه مسلمانان و ایرانیان وجود دارد که اصل است…» او در ادامه با ذکر این سوال که «وضعیت امروز چه تفاوتی با گذشته کرده است تا بپذیریم که مذاکره پی گیری شود و در این صورت بازهم ادامه ابراز بیزاری از هیات حاکمه آمریکا درست است؟» نوشت: «به نظر اینجانب تفاوتی که در این مرحله پیش آمده است که منجر به اجازه رهبری در انجام مراودات هوشیارانه برای آزمودن عملی ادعاهای مقامات آمریکایی و رفع تحریم های ظالمانه شده است، تغییر ادبیات و گفتار بخشی از مقامات دولت آمریکاست.» در ادامه این یادداشت آمده است: «هر نوع میلی که نشانه ضعف ملت باشد، برای مذاکره کنندگان ما هزینه دارد، چون قدرت چانه زنی آنان را بر سر کسب منافع بیشتر کاهش می دهد. کمک به دولت و تیم مذاکره کننده این نیست که مثلا تابلوهای صداقت آمریکایی را پایین بکشند، بلکه برعکس است. ذوق زدگان هم به اشتباه یا تعمدا با شدت بیشتری تیم ایران را تضعیف می کنند.»

یزدان پناه

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب