پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:57:18 - جمعه 4 شهریور 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساختار فرهنگی نیاز به بازسازی انقلابی دارد / عمل به منویات مقام معظم رهبری عزت ما را حفظ ومشکلات برطرف می کند
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: عمل به انتظارات و منویات مقام معظم رهبری اقتدار ما را افزون و عزت ما را حفظ و مشکلات مردم برطرف می‌کند.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر درخطبه های عبادی وسیاسی نمازجمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امام حسین علیه السلام فرمودند: «اگر انصاف به خرج دهید سعادتمند می شوید.»
وی ادامه داد : انصاف غیر از عدالت است و نگاه متساوی به رعایت حقوق همگانی است، انصاف سبب راحتی و آسایش مردم است در روایتی دیگر می فرماید : انصاف فزونترین فضیلت هاست.
خطیب جمعه رابر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ، نظام و انقلاب برای ما نعمتی است، این نعمت امام و شهدای عزیز در اختیار ما گذاشتند بی انصافی که از این نعمت درست استفاده نشود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه خداونددربدن ما روحی دمیده که با عصمت قدم برروی کره زمین گذاشته است گفت: انصاف با خدا، انصاف باخود، انصاف بامردم، انصاف با دشمن داشته باشیم که بی انصافی مارا درتیم دشمن قرارمی دهد و از ولی نعمه هستی دور می کند.
امام جمعه رابر دربخش دیگر سخنان خود با تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد و سیره دو دولت مرد ترازانقلاب اسلامی شهیدان رجایی وباهنر و قدردانی از فرماندار پرتلاش در، جهادی و انقلابی شهرستان رابرگفت: از نگاه مایکی ازمهمترین شاخص عملکرد دولت میزان انطباق آن با مطالبات مقام معظم رهبری پس از گذشت یکسال از دولت سیزدهم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری درآغاز دولت سیزدهم در دو سخنرانی هنگام حکم تنفیذ رئیس جمهور وهفته دولت مطالبات وانتظارات خود را از دولت سیزدهم بیان کردند که اکنون زمان آن رسیده بسنجیم دولت چه اندازه همراهی داشته ودرچه صحنه هایی هنوزفاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بااشاره به ضرورت تکیه برارزش های اساسی انقلاب که رئیس جمهور درتبلیغات انتخابات و مکرر برارزش های انقلاب ، عدالت، مبارزه بافساد تاکید داشتند، گفت: توصیه موکدمقام‌معظم رهبری نیز دنبال کردن این مسیراست که کشور را در جایگاه خودقرارمی دهد.
وی تأکید کرد: در این مدت یکساله همین انتظار از دولت سیزدهم می رفت که پایبند به ارزش های اساسی انقلاب اسلامی باشد که الحمدالله بر این اصل و اصول دولت سیزدهم در این مدت یک سال حرکت کرده است.

وی نکته دوم را تلاش برای تحقق دولت مردمی دانست و افزود: مقام معظم رهبری توصیه ای به رییس جمهور درباره دولت مردمی را که شعار این دولت سیزدهم بود؛ در واقعیت محقق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم در کنار مردم در میان مردم باشد.

امام جمعه رابر نکته سوم را خلوص نیت و تلاش مجاهدانه برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری یادآور شدند؛ اکنون از سویی تلاش مجاهدانه و شبانه روزی و خستگی ناپذیر داشته باشید و از طرفی توسل و توکل بر خداوند منان برای خودتان ذخیره و سرمایه قرار دهید که قطعا پیروز خواهید شد.

امام جمعه رابر ادامه داد: خداوند به نیت خالص و انگیزه کمک به مردم قطعا به این نیت خالص برکت خواهد داد و خداوند برای رفع این مشکل برکت می اندازد و کمک می‌کند مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه هر اقدام دولت باید با برنامه باشد اکنون تصمیمات گرفته میشود خصوصاً در بحث جراحی اقتصادی، می بینیم کارشناسان اقتصادی اهل فن پشت این قضیه هستند، افزود: امیدوارم در آینده نزدیک این ابهامات در جراحی اقتصادی وجود دارد به وسیله این تیم اقتصادی برطرف شود تا مردم عزیز شاهد گرانی قیمت ها نباشد.

علیدادی سلیمانی نکته دیگر را مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست و انجام تمهیدات رسانه ای خواند و عنوان کرد: مقام عظمای ولایت با تکیه بر اهتمام دولت بر حل بعضی مسائل فوری نظیرکرونا و مشکلات اقتصادی چند اولویت مهم برای دولت سیزدهم تعیین نموده اند، از دولت انتظار می رود این اولویت ها را در دستور کار قرار دهد به برخی از این اولویت ها اشاره کنم.

امام جمعه رابر گفت: بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، ایجاد یک تحرک انقلابی، حرکت انقلابی با حرکت اندیشه ورزانه و عقلایی یعنی باید یک تفکر عقلایی و هیئت اندیشه ورز پشت سر این حرکت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: عدالت ورزی، کاهش فاصله طبقاتی محروم با طبقات برخوردار جامعه، پرهیز از منش های اشراف گری، فساد ستیزی، برخورد با مفاسد که عموماً باید زمینه فساد در قوه مجریه از بین برود.

امام جمعه رابر با ابراز تأسف از آمار فساد در هفته گذشته مواجه شدند که زیبنده نظام ما نیست گفت: وقتی متوجه شدیم از بستگان دولت قبل در یک مجموعه صنعتی وارد کار شدند و فسادی در آن مجموعه از نزدیکان دولت قبل صورت گرفت، همین‌جا از دستگاه قضا خواستاریم راجع به پرونده خویشان دولت قبل با قاطعیت ورود پیدا کند و نتیجه فساد این افراد مفسد به مردم مظلوم میهن اسلامی ما برساند.


وی، با اشاره به ایجاد تحول در قوه مجریه، گفت: تحول وابسته به قانون گرایی، ارتقاء شفافیت و انضباط مالی است، این فسادها از نبود انضباط مالی است، انتظار می رود دولت سیزدهم انضباط مالی را ایجاد کند، برطرف کردن زمینه های فساد ، جلوگیری از تعارض منافع ، جدیت در اعمال تصمیم ها و مصوب ها؛ اینها خواسته های بحق مقام معظم رهبری است.
خطیب جمعه رابر، افزود: مسئله فرهنگ و رسانه ساختار فرهنگی نیاز به بازسازی انقلابی داشته و حل مشکلات آن نیازمند یک حرکت انقلابیست این جملات مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه رابر گفت: سیاست خارجه در عرصه دیپلماسی باید تحرک مضاعف و جنبه اقتصادی آن تقویت شود الحمدالله دیپلماسی وزارت امور خارجه بر همین مبنای رویه اقتصادی تنظیم است.
وی با قدردانی از وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: در ارزیابی عملکرد یکساله دولت سیزدهم در بسیاری از این موارد رویکردها و عملکردها مثبت دیده میشود اما در برخی از این نکات هم فاصله دارد امیدوارم این دولت جهادی آن انتظارت در آینده نزدیک این فاصله کم و از بین برود چرا که عمل به انتظارات و منویات مقام معظم رهبری اقتدار ما را افزون و عزت ما را حفظ و مشکلات مردم برطرف می‌کند.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب