پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:42:49 - شنبه 14 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محله های قدیمی رابر در حال تخریب+ تصویر
به گزارش ” صبح رابر ” محله های قدیمی شهرستان رابر از جمله  منزل صولت سلطنه (قلعه قدیمی رابر) ، باغ رفعت الدوله و حمام تاریخی که متعلق به دوران صفویه است . متاسفانه در سالهای اخیر حتی با وجود شهرستان شدن شهر رابر در حال تخریب می باشند  و  همچنان مورد بی توجهی و […]

به گزارش ” صبح رابر ” محله های قدیمی شهرستان رابر از جمله  منزل صولت سلطنه (قلعه قدیمی رابر) ، باغ رفعت الدوله و حمام تاریخی که متعلق به دوران صفویه است . متاسفانه در سالهای اخیر حتی با وجود شهرستان شدن شهر رابر در حال تخریب می باشند  و  همچنان مورد بی توجهی و کم توجهی مردم و مسئولان شهررابر قرار گرفته است.

مسوول میراث فرهنگی رابر ، آقای تاجپورگفت : منزل صولت السلطنه که به اشتباه آن را قلعه قدیمی رابر نام می برند در سال ۱۳۸۲ طی تفاهم نامه ای خانه مذکور به میراث فرهنگی واگذار گردید. عملیات مرمت آغاز گردید و همزمان خانه صولت السلطنه با پیگیری از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت گردید. ولی به دلیل اعتراض برخی مالکان و اینکه حاضر نیستند ملک شخصی ایشان به دولت واگذار شود سبب توقف عملیات مرمت شود . در کنار همه این مسائل برای شستن دست میراث فرهنگی با لودر بخشی از خانه مذکور را تخریب کردند و به هیچ عنوان اجازه مرمت و بازسازی ندادند.

وی ادامه داد : حمام تاریخی که متعلق به دوران صفویه است با پیگیری که شد شهرداری اعلام کرد به دلیل واقع شدن در مسیر بلوار شهید چمران امکان احیاء وجود ندارد.اما در صورت موافقت شهرداری با تغییر در بلوار امکان  مرمت وجود دارد .

وی افزود : باغ رفعت الدوله متأسفانه به محض اینکه ابلاغ به ثبت را برای مالک ارسال کردیم با مخالفت شدید مواجه شدیم و با کمال تأسف ریاست وقت آموزش و پرورش با خریداری و تخریب بخشی از این باغ زیبای تاریخی هویت آن را زیر سوال بردند.

تصاویری از قلعه قدیمی رابر

تصاویر باغ رفعت الدوله

تصاویر حمام قدیمی

Comments are closed.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب