پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:20:15 - سه شنبه 1 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهریه ای که موجب گذشت اولیاء دم از اعدام قاتل شد
این قاتل در سن ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده است وقریب به ۷ سال از بهترین سالهای عمر خود را در زندان سپری کرده است و تا آستانه اعدام نیز پیشرفته است که این موضوع همه ناشی از درگیریهای بی ارزش و نزاع هائی است که هریک به دلایل واهی باعث خسارات جبران ناپذیری می […]

این قاتل در سن ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده است وقریب به ۷ سال از بهترین سالهای عمر خود را در زندان سپری کرده است و تا آستانه اعدام نیز پیشرفته است که این موضوع همه ناشی از درگیریهای بی ارزش و نزاع هائی است که هریک به دلایل واهی باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.

به گزارش” صبح رابر”، علی سیدی معاون دادستان کرمان اظهار داشت : با پیگیریها و تلاش های دستگاه قضائی اولیاء دم یک پرونده قصاص نفس از اعدام قاتل فرزندشان گذشت کردند.

این مقام قضایی راجع به ابعاد این پرونده گفت: قاتل در پی بروز یک اختلاف قبلی با مقتول در درگیری و نزاع جمعی  بازدن یک ضربه چاقو مرتکب قتل می شود.

وی با اشاره به وقوع این نزاع در تیر ماه ۸۵ افزود:مقتول سرانجام پس از ۳ ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ سرانجام در مهرماه همان سال به علت عفونت شدید ریوی و نارسائی  از اندامهای درونی ناشی از اصابت جسم نوک تیز برنده  تسلیم مرگ شد.

سیدی با بیان این مطلب که کسب رضایت  این پرونده مراحل پیچیده ای را داشت ، افزود: رضایت اولیاء دم در قبال دریافت مبلغ ۲۰ میلیون تومان بدهی هزینه های درمانی مقتول منوط شده بوده که خانواده قاتل از پرداخت این مبلغ عاجز بودند.

وی ادامه داد:در اثنای  این اتفاقات یک خانم که از بستگان دور خانواده قاتل بود با بخشش کل مهریه اش در قِبَل پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول گره این عفو و گذشت باز و ۲۰ میلیون وجه نقد به خانواده مقتول پرداخت شد.

معاون دادستان کرمان از خود گذشتگی  این خانم خیر را قابل ستایش وتقدیر ذکر کرد واظهارداشت: امیدواریم که این کار خیر خوشبختی  وسعادت را به زندگی او رهنمون سازد.

سیدی خاطرنشان کرد:این قاتل در سن ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده است  وقریب به ۷ سال از بهترین سالهای عمر خود را در زندان سپری کرده است  و تا آستانه اعدام نیز پیشرفته است که این موضوع همه ناشی از درگیریهای بی ارزش  و نزاع هائی است که هریک به دلایل واهی باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.

وی یادآورشد:درجریان بازجوئی قاتل اذعان داشته است که انگیزه قتل  نداشته است اما به واسطه همراه داشتن سلاح سرد این قتل ، رقم خورده است.

معاون دادستان کرمان به جوانان توصیه کرد: باید از هرگونه بحث وجدل ونزاع پرهیز کرد که شاید با یک اشتباه در پی یک خشم آنی اتفاقی رخ دهد که تا سالهای سال نتوان تبعات آن را جبران کرد .

شایان ذکر است اخذ گذشت اولیاء دم این پرونده در سایه پیگیرهای مجدانه دستگاه قضائی، علی سیدی ،معاون دادستان کرمان و آذر بنی اسد دادیار اجرای احکام دادسرا محقق گشت.

منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب