پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:08:46 - دوشنبه 28 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سید حسن نصرالله: اسرائیل،خطری برای همه کشورهای منطقه است
دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت به سخنرانی درباره مهمترین تحولات سیاسی منطقه پرداخت. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“:”سید حسن نصر الله” در آغاز سخنان خود با اشاره به “شهید عماد مغنیه” و “شهید عباس موسوی” به خانواده های شهدای ارتش لبنان و نیز شهدای فلسطین درود […]

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت به سخنرانی درباره مهمترین تحولات سیاسی منطقه پرداخت.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“:”سید حسن نصر الله” در آغاز سخنان خود با اشاره به “شهید عماد مغنیه” و “شهید عباس موسوی” به خانواده های شهدای ارتش لبنان و نیز شهدای فلسطین درود فرستاد.

دبیر کل حزب الله در ادامه سخنان خود درباره خطر رژیم صهیونیستی برای همه کشورهای منطقه و ملت ها هشدار داد و تاکید کرد، اسرائیل دشمن اول باقی خواهد ماند و ما در مرحله ای هستیم که هیچ کس نمیخواهد درباره دشمن اسرائیلی صحبت کند و این همان چیزی است که آمربکا و اسرائیل به دنبال آن هستند.

سید مقاومت گفت:آمریکایی ها از ما می خواهند که فلسطین و درگیری عربها با اسرائیل را از اولویت خود خارج کنیم و باید اعتراف کرد که آنها در این امر تا حدود زیادی موفق شده اند، اما همچنان فرصت جبران وجود داردو دولت آمریکا امروز با همکاری اسرائیل تلاش تا مسئله فلسطین را از محور گفتگوها خارج کند.

سید حسن نصر الله در بخش دیگری به مردم لبنان یادآوری کرد که هرگز فراموش نکنند، اسرائیل همچنان دشمن آنها است و به دنبال فتنه انگیزی است و افزود:اسرائیل خطری برای همه چیز در لبنان است و آنچه که از جوانان انتظار می رود، آگاهی آنها از این موضوع است.وی گفت:اگر مقاومت نبود، اسرائیل در لبنان باقی می ماند و برخی نیز که در آنها اندکی شک وجود دارد به خوبی می فهمیدند که این رژیم دشمن آنهاست و در سرزمین ما به دنبال خواسته های خود می گردد.دبیر کل حزب الله سخنان خود را اینگونه ادامه داد:در این سالگرد به دشمن خود یادآوری می کنیم که هرگز نمی تواند ما را به وحشت بیاندازد و عزم ما را خدشه دار کند،دشمن به خوبی می داند که مقاومت آمادگی خود را حفظ خواهد کرد و آنچه را که در سال ۲۰۰۶ گفتیم، تکرار می کینم و امیدواریم ارتش لبنان توانمندی مواجهه با اسرائیل و حمایت از این سرزمین را بدست بیاورد.

نصرالله گفت:ما از هر اقدامی با هدف مسلح کردن ارتش لبنان به سلاح های پیشرفته که بتوان با آن در مقابل اسرائیل ایستاد تشکر و استقبال می کنیم.

وی افزود:برخی لبنانی ها همچنان حزب الله را مسئول همه تجاوزهای اسرائیل می دانند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله وجود گروه های تکفیری اشاره کرد و افزود:”تفکر تکفیری” به خودی خود خطری را شکل نمی دهد، اما مشکل اینجاست که آنها نمیخواهند طرف دیگری را بپذیرند، این گروه های هرکس از اهل سنت نیز با آنها مخالف باشد، تکفیر می کنند و تکفیر دیگران برای آنها بسیار ساده است و نمونه آنها داعش و جبهه النصره است که پیش از این یک گروه را تشکیل می دادند و کشتارهایی که این دو گروه آن را در حق هم مرتکب شده اند نشان دهنده نوع تفکری است که بر اینگونه گروه ها حاکم است و دستگاه اطلاعاتی آمریکا و غرب نیز از گروه های افراطی تکفیری استفاده می کند.

وی در ادامه افزود:ما در معرض انفجارهای انتحاری قرار گرفتیم و جنایت های بسیاری در این زمینه انجام شد و هرکس که پشت پرده عملیات انتحاری ایستاده، خواستار اعلام “جنگ علنی” است.

نصرالله گفت:امروز بیشتر کشورهایی که از گروههای تروریستی سوریه حمایت کرده و آنها را تامین مالی می کند، از رشد روز افزون آنها ابراز نگرانی می کنند، زیرا در صورت پیروزی آنها، سوریه بدتر از افغانستان خواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان به نقش عربستان در بحران سوریه و حمایت این کشور از ترویستها اشاره کرد و گفت:در هفته های اخیر این کشور حمله خود علیه کسانی که جوانان را تشویق به حضور در سوریه و جنگ با دولت این کشور می کنند، آغاز کرده است و اقداماتی را علیه کسانی که برای جنگ به سوریه عازم می شوند، اتخاذ کرده است، اما با این وجود در همه جبهه ها در سوریه به نبرد می پردازد و این کشور سیاست خود در قبال بحران سوریه را تغییر نداده و گرفتاری بازگشت ستیزه جویان از سوریه را درک کرده است.

نصر الله در ادامه گفت من از مسیحیان می پرسم، کلیساها، صلیب ها و مقدسات شما کجاست و کشورهای ابرقدرت با آنها چه رفتاری کردند؟

دبیر کل حزب الله در سخنان خود به مسئله تشکیل دولت در لبنان اشاره و تاکید کرد، درباره پرونده دولت، هرکس حق دارد تا بر اساس دیدگاه خود اوضاع را ارزیابی کند و اختلاف در ارزیابی میان متحدان و رقبا، امری طبیعی است و ما همیشه خواستار شراکت بودیم و هرگز نگفتیم که ما با مشارکت طرف مشخصی مخالف هستیم.

نصر الله دراین باره افزود:من این دولت را جامع نمی دانم، زیرا برخی نیروهای ملی قابل اعتنا در آن مشارکت نکردند و ما با دید مثبت به این دولت نگاه می کینم تا بدین گونه اختلافات میان مردم را رفع و فضای گرفته جامعه را تلطیف و اوضاع داخلی را در مقابله با فتنه مستحکم تر کنیم.

سید مقاومت در پایان سخنرانی خود گفت:دوست دارم تا به ملت مظلوم بحرین به مناسبت پایان سومین سال خیزش مسالمت آمیز آنها با وجود همه مسائل پیش رو، درود بفرستم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب