پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:09:21 - پنجشنبه 8 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نرخ هتل ها در ایام نوروز
ر حالیکه معاونت گردشگری از همه هتل ها خواسته تا در ایام نوروز قیمت ها را افزایش ندهند، قیمت یک اتاق در هتل دو ستاره، بدون صبحانه ۱۰۰ هزار تومان و قیمت اتاقی برای یک شب اقامت با تمام امکانات دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است. به گزارش” صبح رابر“: بررسی نرخ […]

ر حالیکه معاونت گردشگری از همه هتل ها خواسته تا در ایام نوروز قیمت ها را افزایش ندهند، قیمت یک اتاق در هتل دو ستاره، بدون صبحانه ۱۰۰ هزار تومان و قیمت اتاقی برای یک شب اقامت با تمام امکانات دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش” صبح رابر“: بررسی نرخ چند هتل با درجه های مختلف در ایام تعطیلات نوروز نشان می دهد که نرخ اتاق هتل با درجه متوسط و دو ستاره که جزو هتل های با درجه پایین به شماره می آید از شبی ۱۰۰ هزار تومان آغاز می شود و هر چه تعداد ستاره های هتل ها بیشتر باشد، این مقدار هزینه نیز افزایش پیدا می کند به نحوی که در برخی از شهرها، قیمت اتاق هتل با خدمات کامل آن به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز می رسد.
000ho
یک شب اقامت در هتل  ستاره سنتی ۷۰۰ هزار تومان

به عنوان مثال نرخ اتاق هتل در شهر کاشان که یکی از شهرهای نزدیک به تهران و پر مسافراست و به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی زیاد، جزو یکی از پر گردشگرترین شهرهاست بین ۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت است.

نرخ اقامت در هتل ها در ایام عید

اما نرخ اتاق هتل در اصفهان نیز که یکی از شلوغ ترین شهرهای مقصد برای سفرهای نوروزی است تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است، این نرخ ها بستگی به انتخاب مسافر برای اقامت در اتاق های ویژه بهترین هتل های این شهر یعنی هتل های ۵ ستاره و سنتی دارد.

نرخ هتل در نوروز

اقامت در بهترین هتل های جزیره کیش نیز با همه امکانات از جمله صبحانه، ناهار و شام و سوئیتی که رو به خلیج فارس باز می شود، شبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ دارد. در این جزیره  ارزانترین اتاق برای هر شب ۱۵۰ هزار تومان است.

برخی دیگر از هتل های جزیره کیش نیز که تنها خدماتشان باز شدن اتاق رو به دریاست، یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نرخ دارند.

با وجو.د این که سازمان گردشگری تاکید کرده قیمت ها در تعطیلات عید افزایش نخواهد داشت، بخش رزرواسیون هتل ها در زمان اعلام نرخ عنوان می کنند که برای چه ایامی در نظر دارید اتاق رزرو کنید چرا که نرخ اتاق در ایام عید نوروز نیز متفاوت است.

به عنوان مثال بخش رزرو هتل های مشهد  اعلام می کنند که نرخ هتلشان از ۲۸ اسفند ماه تا ۶ فروردین سال ۹۳ افزایش و از هفتم به بعد دوباره مانند پیش از شروع ایام تعطیلات می شود.

در این شهر هم نرخ هتل از ۱۰۰ هزار تومان برای هتلی با دو ستاره بدون صبحانه شروع می شود تا به مجلل ترین هتل مشهد که شبی دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است می رسد البته در زمان رزرو اعلام می کنند که به این نرخ ۸ درصد مالیات نیز افزوده خواهد شد.

نرخ هتل ها در ایام نوروز

گران ترین هتل های مشهد تنها خدماتی که ارائه می کنند داشتن دو تخت در یک سوئیت دوبلکس با تمامی امکانات از جمله سونا داخل حمام، ترانسفر و ناهار شام و صبحانه است که در صورت اقامت بیش از سه شب ۱۵ درصد و اقامت بیش از ۴ شب ۲۰ درصد تخفیف به مسافران داده می شود.

تخفیف ۴۰ درصدی در شهرهای کم گردشگر

هتل های شیراز نیز از دو ستاره تا پنج ستاره اعلام کرده اند پس از عید ۲۰ درصد افزایش نرخ خواهند داشت بنابراین اکنون برای  یک شب اقامت در یک هتل آپارتمان چهارنفره ۵۲۰ هزار تومان قیمت گذاشته اند البته با تمام امکانات، برخی از هتل ها مانند هتل های ۴ ستاره استان فارس اینترنت رایگان را یکی از خدمات اتاق می دانند البته برخی دیگر اینترنت رایگان را تنها در لابی هتل ارائه می کنند نه داخل اتاق.

در این میان در شهری مانند تهران که در ایام نوروز مسافر کمتری دارد، هتل ها قیمت اتاق های خود را تا ۴۰ درصد کاهش می دهند.

اما افزایش قیمت اتاق هتل ها درحالی است که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی از همه هتل ها خواسته تا در ایام نوروز قیمت ها را افزایش ندهند.

منبع: هجرت نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب