پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:43:29 - دوشنبه 12 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عبور صادرات برق از مرز ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در مورد ابلاغ سیاست‌ اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو و توسعه صادرات برق گفت: ایران با کمک بخش خصوصی، در آینده صادرات برق را از ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت فراتر برده و به قطب انرژی منطقه تبدیل می‌شود. به گزارش”صبح رابر”علیرضا دایمی  در مورد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد […]

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در مورد ابلاغ سیاست‌ اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو و توسعه صادرات برق گفت: ایران با کمک بخش خصوصی، در آینده صادرات برق را از ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت فراتر برده و به قطب انرژی منطقه تبدیل می‌شود.

به گزارش”صبح رابر”علیرضا دایمی  در مورد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری و ابلاغ وظایف دستگاهها در این زمینه از سوی معاون اول رئیس جمهور افزود: سیاست‌ وزارت نیرو این است که با توجه به نقشی که در تولید انرژی به ویژه در برق منطقه دارد و اقداماتی که تاکنون انجام شده است، تبدیل به هاب (قطب) انرژی منطقه شود، یعنی ما بتوانیم کمبود انرژی در منطقه را تأمین و مدیریت انرژی را داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: ایران قطب انرژی منطقه است/ عبور صادرات برق از مرز ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت

وی ادامه داد: مزیتی که باعث شده این شرایط برای ایران رقم بخورد، این است که ایران به منابع انرژی نفت و گاز دسترسی دارد و نکته دوم داشتن توان فنی برای اجرا و ساخت نیروگاه است.

وی اضافه کرد:در خصوص داشتن منابع نفت و گاز همه چیز مشخص است و در خصوص نکته دوم باید اذعان شود که ایران رتبه چهاردهم در جهان از لحاظ تولید برق دارد و تقریباً می‌توان گفت که به تمام کشورهای همسایه مراوده و صادرات برق داریم.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از برق افغانستان، ترکیه و عراق توسط نیروگاه‌های برق ایران تأمین می‌شود و نکته آخر و قابل توجه این است که ایران توان ساخت نیروگاه برق را دارد و این دانش فنی در کشور منحصر به فرد است، به طوری که اخیراً طراحی و ساخت تمام واحدهای نیروگاهی در داخل کشور انجام می‌شود که این یک مزیت بزرگ است.

وی ادامه داد: پس سه مزیت داشتن منابع نفت و گاز، داشتن نیروهای متخصص و توان فنی بالا و سوم عهده‌دار شدن تأمین انرژی کشورهای همسایه است.

دایمی با اشاره به اینکه ایران می‌خواهد تقاضای برق کشورهای همسایه در زمان اوج را نیز تأمین کند، گفت: در حال حاضر صادرات برق ایران ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت است که حدود یک بیستم تولید داخلی اضافه داریم که به کشورهای همسایه در زمان مناسب اقدام به صادرات برق کنیم.

*۵۰ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تامین می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که برای توسعه صادرات برق آیا به توان ‌بخش خصوصی توجه خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد تولید برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین باید با رویکردهای اقتصاد مقاومتی برنامه‌های قبلی اصلاح شود و برنامه‌های خود را منطبق با آن برنامه‌های قبلی پیش ببریم.

منبع : بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب