پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:24:21 - پنجشنبه 15 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عجب ماهیه این اسفند!!! …

به گزارش ” صبح رابر “ولادت ۸ سردار شهید در اسفند ماه :                                   حاج حمید باکری : ۶ اسفند ماه سال ۱۳۶۲ شهید حمید باکری ، قائم مقام فرماندهی لشگر ۳۱ عاشورا (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)در آذر سال […]

به گزارش ” صبح رابر “ولادت ۸ سردار شهید در اسفند ماه :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حاج حمید باکری : ۶ اسفند ماه سال ۱۳۶۲

شهید حمید باکری ، قائم مقام فرماندهی لشگر ۳۱ عاشورا (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)در آذر سال ۱۳۳۴ در شهرستان ارومیه چشم به جهان گشود.

محل شهادت: جزیره مجنون
طول مدت حیات: ۲۸ سال
مزار شهید: مفقودالجسد

در والفجر یک از ناحیه پا و پشت زخمی و بستری گشت که پایش را از ناحیه زانو عمل جراحی کردند . اطرافیانش متوجه بودند که از درد پا در رنج است ولی هیچوقت این را به زبان نیاورد و بالا‌خره در عملیات فاتحانه خیبر با اولین گروه پیشتاز که قبل از شروع عملیات بایستی مخفیانه در عمق دشمن پیاده می‌شدند و مراکز حساس نظامی را به تصرف در می‌آوردند و کنترل منطقه را در دست می‌داشتند عازم گردید و در ساعت ۱۱ شب چهارشنبه ۳ اسفند ۶۲ شروع عملیات خیبر بود که با بی سیم خبر تصرف پل مجنون (که به افتخارش پل حمید نامیده شد)در عمق ۶۰ کیلومتری عراق را اطلاع داد . پلی که با تصرف کردن آن دشمن متجاوز قادر نشد نیروههای موجود در جزایر را فراری دهد و یا نیروی کمکی برای آنها بفرستد در نتیجه تمام نیروههایش در جزایر کشته یا اسیر شدند و این عمل قهرمانانه فرمانده و بسیجی‌های شجاعش ضمانتی در موفقیت این قسمت از عملیات بود و عاقبت با دو روز جنگ شجاعانه در مقابل انبوه نیروههای زرهی دشمن فقط با نارنجک و آرپی جی و کلاش ولی با قلبی پر از ایمان و عشق به شهادت خودش و یارانش در حفظ آن پل مهم جنگیدند و در همانجا به لقاء‌الله پیوسته و به آرزوی دیرینه‌اش دیدار سرور شهیدان امام حسین (علیه السلام) نایل آمد .

حاج حسین خرازی : ۸ اسفندماه سال ۱۳۶۵

حسین خرازی روز جمعه ماه محرم سال ۱۳۳۶ در یکی از محله‌های مستضعف نشین اصفهان به نام «کوی کلم» چشم به جهان گشود.

در طول مدت حضورش در جبهه ۳۰ ترکش میهمان پیکر او شد و در عملیات خیبر دست راستش را به خدا هدیه کرد. اما او با آنکه یک دست نداشت برای تامین و تدارکات رزمندگان در خط مقدم تلاش فراوان می‌نمود. در عملیات کربلای ۵ زمانی که در اوج آتش توپخانه دشمن، رساندن غذا به رزمندگان با مشکل مواجه شد حاج حسین خود پیگیر این امر گردید و انفجار خمپاره‌ای این سردار بزرگ را در روز جمعه ۸/۱۲/۱۳۶۵ به سربازان شهید لشگر امام حسین (ع) پیوند داد و روح عاشورایی او به ندبه شهادت، زائر کربلا گشت و بنا به سفارش خودش در قطعه شهدا و در میان یاران بسیجی‌اش میهمان خاک شد.

امیر حاج امینی : ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۶۵

امیر حاج امینی بیسیم‌چی گردان انصار لشگر ۲۷ در سال ۱۳۴۰ دیده به جهان گشود.

محل شهادت: کربلای شلمچه در جنوب کانال پرورش ماهی – ۱۳۶۵

حاج ابراهیم همت : ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۲

محمد ابراهیم همت فرمانده سپاه  در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۳۴ در شهرضای اصفهان چشم به جهان گشود .

شهید حاج ابراهیم همت را در ۱۷ اسفند ۶۲ در جریان عملیات خیبر در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی به شهادت نائل آمد
حاج حجت الله رحیمی : ۱۸ اسفندسال ۱۳۹۰

شهید حجت الله رحیمی در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۸ در شهرستان باغملک به دنیا آمد و صبح روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۹۰ مطابق با ۱۵ ربیع الثانی سال ۱۴۳۳ هجری قمری در پادگان دژ شهرستان خرمشهر هنگام انجام ماموریت شربت گوارای شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌ خود، شهادت در راه خدا نائل آمد.

پیکر شهید حجت الله رحیمی بعداز ظهر روز جمعه ۱۹ اسفند ماه با حضور مردم و جوانان قدرشناس استان خوزستان پس از تشییع در باغملک در روستای زیر مورد دهستان هپرو و در کنار شهید جعفر رحیمی آرام گرفت.

حاج عبدالحسین برونسی : ۲۳ اسفند سال ۶۳

شهید برونسی در سال ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی کدکن»، از توابع تربت حیدریه، قدم به عرصه هستی نهاد. نام زیبنده اش گویی از لحظه هایی نشأت می گرفت که در فرمایش « الست بربکم»، مردانه و بی هیچ نفاقی، ندا در داد:«بلی»؛ عبدالحسین.

پیکر سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ جوادالائمه که در شرق دجله در عملیات بدر در اسفندماه سال ۶۳ به شهادت رسیده بود، پیدا شد. سردار سیدمحمد باقرزاده رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری در مشهد ضمن بیان این مطلب افزود: پیکر ۹ شهید گمنام نیز به همراه پیکر این شهید پیدا شده است. پیکر شهید در شب شهادت حضرت فاطمه (س) پیدا شده و در یکی از شب‌های دهه دوم در قطعه سرداران شهید بهشت رضای مشهد دفن شد.

حاج عباس کریمی : ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۳

حاج عباس کریمی روستای قهرود از توابع شهرستان کاشان در سال ۱۳۳۶ پذیرای کودکی شد،در تمامی صحنه‌های نبرد، سربازی لایق بود و پس از عملیات خیبر (شهادت حاج همت) به فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول الله منصوب شد. سرانجام در روز ۲۴/۱۲/۱۳۶۳ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش با آب دجله وضو ساخت و نماز عشق را به قد قامت شهادت ایستاد.

حاج مهدی باکری : ۲۵اسفندماه سال۱۳۶۳

مهدی باکری سال ۱۳۳۳در شهر «میاندوآب» پا به عرصه وجود گذاشت.

 شهید باکری، آن فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، – که در حماسه بزرگ بدر زخمی شده بود ـ در راه انتقال به درمانگاه توسط قایق، بر اثر برخورد گلوله توپ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش به دریا پیوست.

هجرت، مقدمه جهاد است و برای مردان حق، سزاوار نیست که راهی جز این در پیش گیرند. آری، وصال معشوق، آرزوی عاشق است. و تو نیز اگر پایت را از زمین برگیری، آسمان راه بی کرانش را به تو نشان خواهد داد، تو را در بر خواهد گرفت و چون امانتی لطیف بالا خواهد برد.

هدیه به ارواح طیبه ی امام و شهدا…مخصوصا شهدای اسفند ماه،

صلوات
اللهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد وَ آلِـ مُحَـمَّد وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب