پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:46:16 - دوشنبه 19 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«حضرت مهتاب» حامد زمانی برای اولین بار پخش می شود
مدیر شبکه قرآن گفت: حامد زمانی برای اولین بار قطعه معروف حضرت مهتاب را به مناسبت ایام نوروز در شبکه قرآن اجرا می‌کند. به گزارش” صبح رابر“، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری برنامه‌های نوروزی این شبکه که امروز در محل این شبکه برگزار شد، با بیان اینکه حال و […]

مدیر شبکه قرآن گفت: حامد زمانی برای اولین بار قطعه معروف حضرت مهتاب را به مناسبت ایام نوروز در شبکه قرآن اجرا می‌کند.

به گزارش” صبح رابر“، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری برنامه‌های نوروزی این شبکه که امروز در محل این شبکه برگزار شد، با بیان اینکه حال و هوای برنامه های نوروزی شبکه قرآن به مناسبت همزمانی با دهه فاطمیه رنگ و بوی معنوی دارد، گفت:ویژه برنامه تحویل سال به تهیه کنندگی ایوب جمشیدی در گروه اجتماعی است که برنامه‌های مستند پیش از ظهر روز ۲۹ اسفند ماه با دعوت قاریان،  کارشناسان و مهمانان ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای نوروز ۹۳ خواهد بود؛ برقراری ارتباط زنده با اماکن زیارتی کشور از آیتم های این برنامه است؛ البته سید وحید مرتضوی و خانم‌ها راحله امینیان و ندا ملکی مجریان این ویژه برنامه نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه مهمانان بسیاری برای تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما دعوت شده‌اند، افزود: جعفر فردی، نفر اول مسابقات سراسری قرآن در استان شیراز، حسین فردی، نادر طالب‌زاده کارگردان فیلم مریم مقدس، ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی از خلبانان تیزر پروزا جمهوری اسلامی ایران، سردار محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فاطمه حسینی اعلایی حافظ و مدرس روشن‌دل قرآن از جمله مهمانان این شبکه هستند.
گروسی در ادامه با بیان اینکه حامد زمانی برای اولین بار قطعه معروف حضرت مهتاب را به مناسبت ایام  در شبکه قرآن در ایام نوروز اجرا می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر آن سیدمهدی سیدصالحی که یکی از فوتبالیست‌های کشور و یکی از مداحان اهل نیز است در این برنامه حضور دارد؛ همچنین هشت گروه تواشیح به اجرای زنده تواشیح می‌پردازند. علاوه بر آن تعداد زیادی از حافظان و قاریان نوجوان که در سال ۹۲ در مسابقات مختلف از جمله مسابقات اسراء با خانواده‌هایشان دعوت خواهند داشت و بسته‌های مصاحبه جذاب از حجج اسلام قرائتی، فاطمی‌نیا، مداحان معروف اهل بیت با سوالات و رویکرد جدید ارائه می‌شود.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه قرار است در ایام نوروز  دو نفر تازه مسلمان از کانادا و آمریکا به نام‌های فاطمه حارمان و صدیقه الرفاق نیز به این شبکه بیایند، ادامه داد: گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما در یک باکس یک ساعته ترتیل قرآن کریم از حرم مطهر امام رضا(ع) در ساعت ۶ صبح به روی آنتن می‌فرستد؛ همچنین اولین باکس مستند مربوط به مستند«شگفتی‌های خلقت» است که با موضوع تدبر در آفرینش از منظر توحیدی با تایتل گذاری قرآنی می‌پردازد که  در ساعت ۷:۳۰ صبح پخش و تکرار آن در ساعت ۴ بامداد خواهد بود.

 

وی ادامه داد: برنامه ارمغان برنامه‌ای کوتاه و ۳ دقیقه‌ای است که ساعت ۸:۱۰ هر روز به معرفی سیره زندگی حضرت فاطمه(س) می پردازد؛ همچنین برنامه هم‌آوایی گفت‌وگو صمیمی با قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم در دوباکس صبح و عصر به تهیه‌کنندگی علی شهاب‌الدین در گروه تلاوت شبکه تهیه و درایام نوروز از شبکه پخش خواهد شد. در این برنامه چهره‌های مطرح قرآنی نام‌آشنا نظیر حجج اسلام حاج‌ ابوالقاسم، طباطبایی و امیر آقایی هاشم روغنی، سادات فاطمی، پناهی طوسی، ستوده‌نیا، ملکشاهی، ربیعیان و موسوی بلده حضور خواهند داشت.
گروسی با بیان اینکه برنامه راهیان بهشت به تهیه‌کنندگی احمد بزرگ مقام در گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند در سه بخش صبحگاهی، عضرگاهی و شبانگاهی ویژه حفظ سوره انسان منعکس‌کننده سنت حسنه راهیان نور است، افزود: سخنرانی‌های مذهبی ویژه ایام فاطمیه در دوباکس ۳۰ دقیقه‌ای در ساعت‌های ۱۰ صبح، ۲۲:۳۰ شب در کنداکتور نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما جانمایی شده است که سخنرانان باکس اول شامل افرادی چون حجج اسلام ناصری، فاطمی‌نیا و ازغدی‌پور و سخنرانان باکس دوم شامل حجج اسلام حسینی قمی، خاتمی و شیخ حسین انصاریان است.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند در دومین باکس مستند به صورت ثابت در ایام نوروز مستند ستارگان خاکی را پخش می‌کند، ادامه داد: این مستند به تهیه‌کنندگی سالاروند با موضوع شهیدان و نخبگان قرآنی در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح آماده شده است. تکرار این مستند در ساعت ۲ بامداد به روی آنتن می‌رود. همچنین مجموعه دروس اخلاقی آیت‌الله مجتهدی تهرانی همه روزه در ایام نوروز ساعت ۱۱:۴۵ پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه یاد خدا به تهیه کنندگی یونس قاسمی و مجری گری محمدحسین صیرفی هر روز ساعت ۱۲ از این شبکه پخش می شود، گفت : این برنامه با موضوع فضائل حضرت زهرا و کارشناسی حجت‌الاسلام علوی تهرانی مهمان نوروزی خانه‌های مردم خواهد بود؛ همچنین مجموعه «عروه الوثقی» توسط احکام حجت‌الاسلام فلاح زاده همه روزه بعد از اذان ظهر به بیان احکام می‌پردازد.
گروسی گفت: برنامه روزنه که به گزارش‌های فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد در دو باکس مهمانان برنامه‌های نوروز خواهد بود هر روز ساعت ۱۱:۴۵ و ۱۸:۳۰ پخش می‌شود که یکی از باکس‌های این برنامه به شعار سال مقام معظم رهبری اختصاص دارد.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه جشنواره‌های تله فیلم‌های قرآنی و دینی معناگرا هر روز ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه پخش خواهد شد، تصریح کرد: شب، زیر نور ماه، مسافر ری، ایستاده در آغاز، قطعه‌گو، اگر باران ببارد  و… از جمله فیلم های معناگرای این شبکه در ایام نوروز است؛ همچنین  سریال نوروزی مریم مقدس نیز یکی از سریال‌های این ایام است که ساعت ۱۷ از  شبکه معارف در ۱۱ قسمت ۵۰ دقیقه ای  پخش می‌شود؛ علاوه بر آن سریال گوهر جان  در ۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای بعد از اتمام سریال مریم مقدس با موضوع حجاب و عفاف حضرت زهرا پخش می شود.
وی با بیان اینکه هر ساله شبکه قرآن در ایام نوروز طرح حفظ یکی از سوره‌های قرآن کریم را به اجرا در می‌آورد، افزود: در نوروز ۹۳ با توجه به تقارن ایام نوروز با فاطمیه، طرح حفظ دسته جمعی سوره انسان با همکاری شبکه‌های مختلف سیما و نهادهای همکار برگزار می‌شود. این طرح تحت عنوان چشمه‌های جاری به تهیه‌کنندگی علی اکرمی در گروه تلاوت و در شب‌های نوروز از ساعت ۲۰ تا پخش خواهد شد. همچنین برنامه آرامش بهاری با محوریت ترغیب مردم به حضور در اماکن مذهبی و امام‌زاده‌ها به تهیه‌کنندگی محسن رنگینی و در گروه حج و زیارت در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۲۸ اسفندماه هر شب ساعت ۲۲ مهمان‌ خانه‌های مردم خواهد بود.
گروسی در پایان با بیان اینکه طرح سوگواره‌های نبوی که مربوط به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است به تهیه‌کنندگی محسن رنگینی در ۸ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در ایام نوروز پخش خواهد شد، خاطر نشان کرد: مجموعه دروس اخلاقی آیت‌الله مشکینی جمعه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود و مجموعه روضه رضوان نیز با محوریت حج و زیارت و عمره دانشجویی روزهای جمعه مهمان خانه‌های مردم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب