پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:59:11 - دوشنبه 19 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاترین قهرمان دیپلماسی را به بهارستان می کشاند ؟
یدار های اشتون در سفر به ایران قهرمان دیپلماسی ایران را به بهارستان می رساند ؟! به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، کاترین اشتون بعد از فراز و نشیب های فراوان بالاخره به ایران آمد و با مسئولان نظام در سطوح مختلف دیدار هایی داشت ، مسئول سیاست خارجی […]

یدار های اشتون در سفر به ایران قهرمان دیپلماسی ایران را به بهارستان می رساند ؟!

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، کاترین اشتون بعد از فراز و نشیب های فراوان بالاخره به ایران آمد و با مسئولان نظام در سطوح مختلف دیدار هایی داشت ، مسئول سیاست خارجی اروپا هدف از سفر خود را دیدار برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران با ۵+۱ بیان کرده بود اما به ظاهر ماجرا چیزی دیگری است ، وی در دیدار های خود با یکی از محکومین فتنه نیز دیداری داشته است که تمامی ذهن ها را پس از شنیدن این خبر به سوی دیدار هیئت دیپلماتیک اروپایی و دیدار آنان با نسرین ستوده سوق می دهد.

البته اینبار دیدار اشتون با نرگس محمدی یکی از محکومین فتنه ترکش های زیادی خواهد داشت زیرا که تعدادی از نمایندگان منجمله اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با دانا گفت : دیدار اشتون با نرگس محمدی نشان‌‌می‌دهد دستگاه دیپلماسی و مسئولان مربوطه تسلط کافی بر رفت و آمد این مهمانان ندارد.

وی افزود: البته این‌ افراد با هدف دیگری به کشور می‌آیند و در جریان سفرشان به دنبال مسائل  و موضوعات دیگری می روند. مجلس و کمیسیون امنیت ملی این اتفاق را با جدیت پیگیری‌ خواهد کرد و مسئولان مربوطه باید بیایند و پاسخ دهند که دلیل این عدم کنترل چیست و چرا این مهمانان خارجی با کسانی که عامل فتنه بودند به راحتی دیدار می‌کنند.

کوثری تاکید کرد: خود انگلیسی‌ها و اتحادیه اروپا عامل و حامی فتنه بودند و دیدار با این محکومین به هیچ وجه نمی‌تواند مورد قبول باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما در جلسه قبل که مربوط به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دیگر محکومین فتنه بود، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه را خواستیم و آن ها قول‌هایی مبنی بر اینکه دیگر چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد دادند و لذا باید دید که چرا بازهم چنین اتفاقی افتاده است.

همچنین نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پی گیری طرح سئوال از وزیر امور خارجه در مجلس، در خصوص دیدارهای اشتون با فتنه گران خبر داد.

سید مهدی موسوی نژاد ، با اشاره به خبر دیدار اشتون با فتنه گران، این دیدارها را در هر حالی، نادرست دانست و گفت: وزارت امور خارجه باید پاسخگوی این اقدام “نابخردانه” باشد. بر همین اساس احضار آقای ظریف به مجلس قطعی است و ایشان باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.
وی با بیان این که سفر خانم اشتون به ایران اصولا برای موضوعات هسته ای بوده و غیر از این نباید اتفاق دیگری می افتاد، گفت: در حالی که خود غربی ها در موضوعات حقوق بشری دارای عملکردهای نامناسبی هستند و ما همواره منتقد عملکردهای انها هستیم، چگونه به خود اجازه می دهند به بهانه حقوق بشر، با فتنه گران دیدار کنند.

موسوی نژاد از این که مواضع دولت در مواردی به سمت افراط گرایی پیش می رود، گفت: آقای روحانی باید بدانند که قرار نبود در دولت ایشان چنین اتفاقاتی بیفتد و مباحث متعدد باهم خلط شده و مسیر افراط گرایی را در پیش بگیرد.

وی  دیدارهای غربی ها از ایران را با شرایط جاری، اقدامی هدفمند توصیف کرده و به وزارت خارجه در این باره تذکر داد.

موسوی نژاد ، اتفاقات رخ داده در بازدیدهای هیات های اروپایی از ایران را پدیده شومی توصیف کرده و گفت: نمایندگان مجلس اجازه نمی دهند جسارتهای غربی ها بیشتر شده و مسیر دیگری در دولت جدید در پیش گرفته شود.

و باز هم در واکنش به این اقدام و تکرار چنین دیدارهایی نماینده ی مشهد نیز گفت : دیدار اشتون با محکومین فتنه ، توهین به مملکت ایران است

 سید امیر حسین قاضی زاده نماینده ی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با ” بوتیا ” در رابطه با سفر کاترین اشتون به ایران و دیدار وی با یکی از محکومین فتنه ی ۸۸ گفت : در رابطه با دیدار های که خانم اشتون در ایران داشته اند باید بگویم  که به صورت رسمی و علنی بیان کردند که کسانی رو برای ملاقات انتخاب می کنند.

وی ادامه داد : این افراد با فلسفه اسلامی مشکل دارند، با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، خود این هم جای سوال است بین آنها همه افرادی اینان را انتخاب می کنند ، این رفتار یک نوع توهین به امور داخلی ایران محسوب میشود.

نماینده ی مردم مشهد خاطر نشان کرد : توهین به امور داخلی ایران همان توهین به مملکت ماست، ما برای استقامت این کشور خیلی تلاش کردیم، شهید دادیم، شهید هسته ای دادیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت : قرار نیست هرکسی که برای دیدار با افرادی در شاخص های نظام به ایران می آید ، بتواند به راحتی و با هر کسی هم که دلش خواست دیدار داشته باشد، برای من جای بسی تعجب است چرا مسئولین برای اینجور اقدام ها و دیدارها کاری انجام نمی دهند و یا برنامه ای در نظر گرفته نمی شود.

وی افزود : روابط های سیاسی که بین کشورها و اتحادیه ها وجود دارد امر نا محسوسی نیست ما با اتحادیه های متفاوتی ارتباط داریم در حال حاضر محدودیت روابط با اروپا را نداریم ، ما با آمریکا و اسرائیل ممنوعیت رابطه داریم، این محل خدشه نیست یک نوع تحرک دیپلماتیک است.

البته این تعداد ترکش های ابتدایی برای آقای دیپلماسی ایران است و باید دید کاترین اشتون قهرمان دیپلماسی ایران را به بهارستان می رساند ؟! و پاسخی برای نمایندگان مردم ایران دارد یا خیر ؟!

انتهای پیام / اختصاصی بوتیا / نورا ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب