پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:48:50 - چهارشنبه 28 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نوروز با هدیه ای ماندگار و خاطره انگیز
به گزارش ” صبح رابر” زندگی را می توان در آب دید می توان نصویری از آن را کشید ، می توان با بلبلان همراه شد رنگ گل را از دل پروانه دید اسفند رو به پایان است وقت کوچ کردن به فروردین، وقت بخشیدن و صاف کردن دل، در زمانهای نه چندان دور، در […]

به گزارش ” صبح رابر” زندگی را می توان در آب دید می توان نصویری از آن را کشید ، می توان با بلبلان همراه شد رنگ گل را از دل پروانه دید

اسفند رو به پایان است وقت کوچ کردن به فروردین، وقت بخشیدن و صاف کردن دل، در زمانهای نه چندان دور، در فاصله چند روز مانده به تحویل سال نو،دوستان  برای ابراز محبت و دوستی بخصوص بچه  های مدرسه ﺭﺳﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮبی ﺩﺍﺷﺘند هر ﺳﺎﻝ ،ﻗﺒﻞ از ﺗﻌﻄﯿﻠﯽ ﻣﺪﺍﺭﺱ ، ﺷﻮﺭ ﻭ ﻫﯿﺠﺎﻥ خاصی  برای شاد کردن و ابراز محبت به دوستان  و معلم هایشان  داشتند آنها با    وقت گذاشتن برای انتخاب و خرید کارت تبریک و نوشتن تبریک   سال نو با خطی خوش و گفتن شعر در پشت کارت تبریک ،در واقع اهمیت قائل شدن به کسی است که این کارت به او هدیه می شود را ماندگار ترین هدیه  هر سال کرد و خاطره انگیزترین و به یاد ماندنی ترین لحظات را در ذهن همدیگر ثبت نمود وکارت تبریک هایی که دریافت کردنددر آلبوم  ثبت خاطره ایشان می گذارند و به خوبی از آن نگه داری می کند و هر لحظه به آن نگاه می کند یاد آن لحظه  ها می افتنددر حال حاضر این خاطره فراموش شده و کمتر کسی پیدا می شود از این روش برای خوشحالی یکدیگر استفاده کند .

 برای تبریک عید، نیاز به فلسفه‌بافی نداشتند  آن زمان نه تلفن بود، نه ایننترنت و نه موبایل،  با نزدیک شدن روزی نو، روزی که تمام طراوت بهاری به همه عالمیان هدیه داده می شود،خاطر انگیز کردند  آن زمان  دوستی‌ها و محبت‌ها بیشتر بود، مردم همدیگر را می‌شناختند، سال نو را تبریک گفتند .


امروزه  فاصله‌ها و گرفتاری‌های زندگی مدرن به اندازه‌ای است که از طریق تماس تلفنی و ایمیل یا ارسال پیامک مناسبت‌ها را به یکدیگر تبریک می گویند . که با گرفتن پیامک های سال از اینترنت یا دوستان در جامعه به صورت پیامکی می‌چرخد، ارسال پیامک در مناسبت‌ها  برای خوشحال کردن و احترام گذاشتن راحتر شد . اما خاطره انگیز و ماندگار نیست .

 .

.

چندنمونه هایی  از  نوشته های پشت کارت تبریک  آن دوره   

بنام خدا

سلام

این عید باستانی را همراه با شکوفه های بهاری به شما دوست عزیزم تبریک عرض می کنم  امیدوارم که سالی پر از علم و معرفت داشته باشید .

زندگی بدون دوست مانند گورستانی است سرد و خاموش.

محبت را به دل دادن ،صفای سینه می خواهد به یادیکدیگر بودن دلی بی کینه می خواهد .

دریا می خشکد ریگذارش می ماند ، انسان می میرد یادگارش می ماند/مرغ و خروس و ماهی عید شما به شادی / مرغ و خروس و طوطی عید شما به زودی / نمک در نمکدان شوری ندارد دل من طاقت دوری ندارد /

سر سفره تحویل سال که نشستیم، یادمان باشد که حضرت زهرا(س)، اول برای همسایه دعا می‌کرد.خدایا مرا به بزرگی چیزهایی که داده‌ای آگاه و راضی کن تا شاید کوچکی چیزهایی که ندارم آرامش‌ام را از من نگیرد.

چند نمونه از پیامک های این دوره

ای کاش که هر لحظه بهاری باشی
هر روز پر از امیدواری باشی
هر ۳۶۵ روز امسال
سرگرم شمردن هزاری باشی !

***********************

سال نو ، از آغوش مطهر خداوند فرا میرسد
وقلب من نیایش می کند:
خدایا! مرا متبرک کن
تا هر روز که در راه رسیدن به «تو» گام بر میدارم

************************************

چهار دعای برتر لحظه تحویل سال /  اول دعا برای ظهور آن بی مثال

دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال / سوم رسیدن ما به قله های کمال

چهارم تمام جیب ها پر از پول ، اما حلال

**************************************************

نوروز شعر بی غلطی است که پایان رویاهای ناتمام را تفسیر می کندو…

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب