پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:55:44 - دوشنبه 4 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طنز/راهکارهای فرار از مهمان
تعطیلات عید آنقدر طولانی است که اگر مسافرت نروید حتما دچار افسردگی می شوید. روی برنامه های تلویزیون هم اصلا حساب نکنید؛ زیرا تجربه نشان داده که به کار نمی آیند. مسافرت هم نباید حتما مسافرت خیلی مفصلی باشد؛ گاهی یک مسافرت کوتاه و یک روزه می تواند به اندازه یک سفر اروپا به آدم […]

تعطیلات عید آنقدر طولانی است که اگر مسافرت نروید حتما دچار افسردگی می شوید. روی برنامه های تلویزیون هم اصلا حساب نکنید؛ زیرا تجربه نشان داده که به کار نمی آیند. مسافرت هم نباید حتما مسافرت خیلی مفصلی باشد؛ گاهی یک مسافرت کوتاه و یک روزه می تواند به اندازه یک سفر اروپا به آدم شادابی بدهد.

به گزارش“صبح رابر”به نقل از خاورستان،یادش بخیر عجب دورانی داشتیم عیدها که  اصلاً عالمی داشتیم، می رفتیم خونه بابا بزرگ چترو باز میگردیم و تا آخرش تعطیلات اونجا بودیم، یادش بخیر چقد همه چیز قشنگ بود، یکی از حرکت هایی که میکردیم این بود که هربار که مهمون تازه میومد خونه آقا بزرگ عید دیدنی و مامان بزرگ میخواست به بچه هاشون عیدی بده؛ ماهم میرفتیم قاطیه بچه های مهمونا و دوباره که چه عرض کنم صدباره ازشون عیدی میگرفتیم.قسمت دردناک عیدها این  بود جاهای که میرفتیم عید دیدنی و بهمون عیدی نمیدادن !!!…..روم نمیشه بقیه شو بگم……خوب بچه بودیم دیگه….!!! ولی نه بذار بگم همین که  پامونو از در خونشون میذاشتیم بیرون گریه و زاری که چرا اینا به ما عیدی ندادن!!؟؟ اینجور مواقع معمولا بابام جای اونا بهم عیدی میداد نخندین خب بچه بودم دیگه، بچه هم که این حرفا سرش نمیشه…..

خلاصه سالها گذشت و گذشت و ما بزرگ شدیم و الان خودمون شدیم  وعیال و یک خونه نقلی که قراره امسال مهمون داشته باشیم و عیدی بدیم و …
هر خانواده موظف است به نوبه خود تمام سعی و کوشش خود را برای میزبان واقع نشدن به کار بگیرد و همیشه سعی کند مهمان باشد. ولی چشمتان روز بد نبیند با ورود اولین گروه مهمان و پسر ته تغاریشان خانه مان زلزله هشت ریشتری آمد  داشتن بچه هایی چموش و سر تق !! که از در و دیوار  بالا بروند،  بگذارید از روبوسی بگویم که در با دهن پر شیرینی و صورت خیس مهمان  و اینکه در قاعده مهمانی نوروزی چهار بار روبوسی هم جایز شمرده می شود!!!
در زمان پذیرایی مهمانان پس  از هر بار پر شدن پیشدستی اش به طرز سیاست مدارانه‌یی جای خود را عوض می کردند و خوراکی های موجود در ظرف افراد دیگر استفاده کند.  و بعضی هاشون هم  بعد از هر چند دقیقه خوردن؛ خودش را چند باری تکان می دادند  تا خوراکی های جمع شده در معده ته نشین شده و جای اضافی برای خوردن مابقی مواد موجود فراهم شود.
زمان عید دیدنی اقوام ما ساعات خاصی ندارد و از ۶ صبح تا ۱۲ شب ادامه داشت و جالب است که با جملات امیدواریم مزاحم نشده باشیم و ایشالا که خواب تشریف ندارید همراه بود زمان استاندارد برای عیددیدنی نیم ساعت است؛ اما ما که با جان و دل  در حال پذیرایی مهمانان بودیم این زمان را نیم ساعت دیگر هم تمدید کردند و این نیم ساعت ها ادامه داشت تا اینکه کار به وقت اضافه کشیده شده و مهمانان  به ما  گل زدند و  کار تمام شد؛ ناهار و شام را در منزل ما صرف کردند.
و من  وعیال مربوطه بعد رفتنشان فقط رو مبلها ولو شدیم.  برای اینکه این اتفاق وحشتناک برای شما نیفتد چند پیام نورزی فرار از مهمون را براتون ویزیت میکنم امید که مفید واقع بشه:
در هنگام ورود میهمان نگران نباشید. خونسردی خود را حفظ کنید. اتفاق خاصی نیفتاده است!! این شتری است که گهگاه به هر خانه ای ممکن است سر بزند!! در مرحله اول شرمنده کردن میهمان یا ایجاد این حس در آن ها که گویا بد موقع مزاحم شده اند می تواند بسیار مفید باشد، مثلا بگویید: اتفاقاً  پیش پای شما ما هم می خواستیم بریم بیرون فلان جا !! ولی اشکالی نداره حالا بعداً میریم!! حالا بفرمایین توو!! دم در بده! می توانید به بهانه ی این که قراراست به زودی میهمانی برایمان بیاید که بسیار رودر بایستی داریم باهاش و این که خانه کثیف است، جارو برقی را روشن نموده و بیفتید به جون منزل! نکته مهم آن است بیشتر نیروی خود را در جاهایی متمرکز کنید که میهمان ها نشسته اند! (جارو کردن زیر میهمان ها فراموش نشود!!) قرار دادن پسته و فندق های در بسته در آجیل به میزان قابل توجهی از خسارت وارده به صاحب خانه کم خواهد نمود.در صورت اعتراض نمودن میهمان ها که چرا این پسته ها همه در بسته اند می توانیم بگوید می دانم، می دانم … این روزها آجیل آنقدرها راحت گیر نمی آید که این جور سوال ها را بپرسیم؛ اما خدا را چه دیدیی؟ خوردن آجیل و شیرینی برای سلامتی تان ضرر داره قضیه رو فیصله بدید.
عیدی دادن (مخصوصا به کودکان) یکی از سنت های پسندیده ایرانی است؛ به شرط اینکه باعث دلخوری نشود. متاسفانه این روزها بچه ها همه پول ها را می شناسند و ارزش آنها را می دانند، پس اگر به کودکی هزار تومانی دادید و او نگرفت، ناراحت نشوید؛ دو هزار تومانی را برای همین جاها آفریده اند! اگر دو هزار تومانی را هم نگرفت، باز هم ناراحت نشوید؛ بچه است دیگر، لطفا پنج هزار تومانی را امتحان کنید و بعد ده هزار تومانی را … اما خدا نبخشد پدر و مادری را که به بچه شان یاد داده اند فقط چک پول بگیرد!

آخرین راهکار اینکه برید سفر. تعطیلات عید آنقدر طولانی است که اگر مسافرت نروید حتما دچار افسردگی می شوید. روی برنامه های تلویزیون هم اصلا حساب نکنید؛ زیرا تجربه نشان داده که به کار نمی آیند. مسافرت هم نباید حتما مسافرت خیلی مفصلی باشد؛ گاهی یک مسافرت کوتاه و یک روزه می تواند به اندازه یک سفر اروپا به آدم شادابی بدهد. فقط لطفا مثل بعضی ها کلاس الکی نگذارید و نگویید که مسافرت اروپا خیلی خوش گذشت. این روزها همه فهمیده اند که هر دروغی را نباید باور کرد!از این که سال تحویل شود اثاث و وسایلش را جمع کند و خیلی بی سر و صدا به مسافرت برود و بعد از سیزده به در به خانه برگردد و کاغذهای «آمدیم، نبودید، رفتیم» را از جلوی در خانه جمع کند و حالش را ببرد.طوری رفتار کند که همه فکر کنند قبل از تحویل سال اثاث و وسایلش را جمع کرده و خیلی بی سر و صدا به مسافرت رفته اید.  در صورتی که این اقدامات را انجام دادید و میهمان ها از روو نرفتند و برای شام یا نهار ماندند دیگر نه از دست ما و نه از دست شما هیچ کاری ساخته نیست.پا شید دست کنید تو جیب مبارک و از بیروون سفارش غذا بدهید!!؟

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب