پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:52:42 - سه شنبه 5 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی های رهبری در حوزه ی فرهنگ به نام سال ۹۳ نیز کشیده شد
چه بلایی قرار است سر فرهنگ بیاید که رهبر معظم انقلاب به تذکر دادن اکتفا نکردند و فرهنگ را در نام سال ۹۳ نیز شریک کردند. به گزارش ” صبح رابر” ، طبق سنت نیکوی مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال ، سال ۹۳ نیز به نام  ”اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و […]

چه بلایی قرار است سر فرهنگ بیاید که رهبر معظم انقلاب به تذکر دادن اکتفا نکردند و فرهنگ را در نام سال ۹۳ نیز شریک کردند.

به گزارش ” صبح رابر” ، طبق سنت نیکوی مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال ، سال ۹۳ نیز به نام  ”اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” نام گزاری کردند.

sidaHVdO_535

البته ما در روزهای پایانی سال ۹۲ در دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری شاهد سخنان رهبری در رابطه با احساس خطر در بحث فرهنگ بودیم.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار در پاسخ به نگرانی ها اعضای مجلس خبرگان در رابطه با فرهنگ فرمودند: من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمی‌توان بی ملاحظگی کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.
ایشان گفتند: واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به کثرت جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه فرهنگ و دیگر عرصه ها، تأکید کردند: کسانی که به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند و تلاش دارند آنها را منزوی کنند، به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته این جوانان مؤمن و انقلابی هیچگاه منزوی  نخواهند شد.

مقام معظم رهبری  نگرانی خود در رابطه با فرهنگ را اینگونه بیان کردند ، اما در روزهای بعد از این سخنان شاهد برخی اقدامات نگران کننده در این ضمینه از سوی برخی مسئولان فرهنگی بودیم ، که تنها ادعای دریافت منویات مقام معظم رهبری را داشتند.

اما نکته اینجاست که دید وسیع رهبر انقلاب به مسائل فرهنگی و بین المللی و تهاجم هایی که به درهر نوع خود مستقیما به فرهنگ ما صدمه وارد می کنند ، و بیان نکات فراوان در رابطه با سبک زندگی اسلامی ایرانی و نکات پایانی سال ایشان در رابطه با فرهنگ چه چیز در این حوزه در انتظار مردم ایران است که ایشان با درایت و بصیرت فراوان در نام گذاری سال واژه ی فرهنگ را در کنار عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد جای دادند.

ترکیبی از فرهنگ و اقتصاد می تواند نفی کننده ی برخی سیاست های اقتصادی مسئولان باشد که ایده هایشان اقتصادی صرف است.

و اما قرار گرفتن لزوم انجام اقدامات فرهنگی با عزمی ملی و حرکتی جهادی نیز نشان دهنده ی اهمیت والای این موضوع است که باید مسئولان دولتی و مردم به سان سالهای همدلی با اقدامی جهادی جهت مبارزه با تمامی تهاجمات فرهنگی و  نهادینه کردن بار دیگر فرهنگ اسلامی ایرانی و انقلابی را  در سرزمین کهن ایران اسلامی کمر همت ببندند.

انتهای پیام / اختصاصی بوتیا / نورا ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب