پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:02:01 - یکشنبه 17 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شکل گیری سبک زندگی و هویت انسان با فیلم هایی مثل «چ»
معمولا در ذهن انسان اطلاعاتی که به شکل تصویر یا فیلم  ثبت می شوند ماندگار تر از اطلاعاتی که روی کاغذ نوشته می شوند . به گزارش ” صبح رابر” هویت عبارت است از مجموعه ویژگی هایی که احساس درونی شخص را تعیین می کند؛ در واقع می توان به عنوان یک عنصر مبارزه در […]

معمولا در ذهن انسان اطلاعاتی که به شکل تصویر یا فیلم  ثبت می شوند ماندگار تر از اطلاعاتی که روی کاغذ نوشته می شوند .

به گزارش ” صبح رابر” هویت عبارت است از مجموعه ویژگی هایی که احساس درونی شخص را تعیین می کند؛ در واقع می توان به عنوان یک عنصر مبارزه در فرد بدان نگریست که وی را برابر هجمه های دیگران تجهیز می کند.

نهادهای بسیاری در سطح جامعه نقش هویت سازی را بر عهده دارند که از جمله آن می‌توان به خانواده، گروه دوستی یا همسالان،مدارس یادانشگاه ها و رسانه های جمعی اشاره کرد.

هویت یک عنصر مبارزه است. به عنوان نمونه جوانی که هویت مذهبی در آن به خوبی شکل گرفته باشد از بسیاری از هجمه های غرب مانند هم جنس بازی یا مصرف مشروبات الکلی در امان خواهد بود.

سبک زندگی مجموعه ای از انتخاب های رفتاری است. در جوامعی که فرصت انتخاب وجود ندارد مانند اجتماعات سنتی، سبک زندگی از گذشته تعیین شده است. سبک زندگی از آنجایی که مربوط به جامعه مدرن است فرصت انتخاب می دهد.

سبک زندگی وابسته به انتخاب و انتخاب نیز وابسته به اطلاعات است. اطلاعات محصول فرآیند ارتباطات است. ارتباط می تواند میان فردی و یا رسانه ای باشد. رسانه ها در زمینه اینکه فرد در حوزه های متفاوت چه گزینه هایی دارد و چه انتخاباتی می تواند داشته باشد، اطلاعات می دهند. سینما یک رسانه دیداری شنیداری مبتنی بر تکنولوژی است که به وسیله آن فعالیت اقتصادی ,  فرهنگی صورت می گیرد. اطلاعات و انتخاب  که از طرق بازگویی حوادث مهم دفاع مقدس در شرایط فعلی، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و فیلم “چ” به خوبی توانست که ابعاد اتفاقات آن روزهای پاوه و ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های مردم را به تصویر بکشد.

 مضر بودن مولفه های سبک زندگی غربی را هرچه بیشتر برای مردم نمایان و تشریح کنیم.  اقدام سازنده ای در مسائل فرهنگی  صورت می گیرد .

بسیاری از خانواده ها و حتی خانواده های غیر مذهبی مثلا هیچ پدر ومادر حتی غیر مذهبی ای هم دوست ندارند بچه هایشان تماشاگر برنامه های غیر اخلاقی باشند.، جامعه ایرانی و فراتر از آن مردم جهان اسلام که ما از آن با عنوان امت واحده نام می بریم، یک سری نیازهایی در زندگی دارند که ما باید بتوانیم این نیاز ها را بر آورده کنیم. مثلاً شیوه سپری کردن اوقات فراعت ، شاید فیلم “چ” اوقات فراغت بسیاری از افراد نسل امروزی پر کند در جای خود به عنوان اولین فیلمی که قطعه کوتاهی از زندگی یک شهید را نشان می داد به خوبی توانست مخاطبان را جذب کند اما موضوع اصلی این است استقبال گسترده از این فیلم درس خوبی به مسئولین سینمایی کشور داد.استقبال گسترده از فیلم “چ” نشان داد که جوانان و نسل امروز بیشتر از هر زمان تشنه دریافت روایت دفاع مقدس به شکل الگو گیری از شهدا و فرماندهان بزرگ ۸ سال جنگ تحمیلی هستند.

در شهرستان رابر که متاسفانه از بیشتر امکاناتی که در شهرستانهای دیگر وجود دارد برخوردار نیست با نبود سینما فیلم «چ» در این شهرستان به تصویر کشیده نشد.

شهرستان رابرو روستاها، شهرستانی که در تقدیم شهیدان رتبه اول را در کشور احراز کردند ،  با اکران فیلم «چ»  در این شهرستان می توانست  یادآور خاطرات دفاع مقدس شود و نسل جوان این شهرستان را  با وقایع آن دوران و رشادت ها و جوانمردی ها آشنا کند . وسبب  پیشگیری   بسیاری از هجمه های غرب  شود و در زمینه فرهنگ سازی و ترویج آن در بین جوانان و خانواده ها تاثیرگذار باشند .رسانه ها همچنین منتقل کننده دیدگاه ها به افراد جامعه هستند.

رسانه‌ها به‌ وسیله مطالبی که منتشر می‌کنند می‌توانند سبک زندگی جامعه را به سبک زندگی ایرانی ،اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری نزدیک کنند.

هرچند که این فیلم به بیان رشادت های شهید چمران پرداخته بود و نتوانست رشادت های دیگر شهدا در منطقه پاوه را به تصویر بکشد؛ اما همین برش کوتاه مورد تشویق و تقدیر بسیاری از خانواده های شهدا قرار گرفت.

امید است مسئولین سینمایی کشور این روش فیلم سازی را بیشتر مورد حمایت قرار دهند تا زندگی نامه شهدا و شرح رشادت های آنها به صورت عملی به تصویر کشیده شود و جوانان بتوانند از این طریق با گرفتن الگو از شهدا، در مسیر اعتلای انقلاب قدم بردارند.

 انتهای پیام / اختصاصی رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب