پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:53:39 - چهارشنبه 20 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اینفوگرافی «فن‌آوری هسته‌ای»طراحی شد+عکس
خانه طراحان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اقدامات هنری خود، دست به انتشار اینفوگرافی «فن‌آوری هسته‌ای» با موضوع «منافع و نتایج مراحل غنی‌سازی اورانیوم» زده است. به گزارش”صبح رابر”اینفوگرافی «فن آوری هسته‌ای» که به تازگی از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر شده است، به بررسی نتایج و منافع مراحل مختلف غنی‌سازی اورانیوم پرداخته است. به […]

خانه طراحان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اقدامات هنری خود، دست به انتشار اینفوگرافی «فن‌آوری هسته‌ای» با موضوع «منافع و نتایج مراحل غنی‌سازی اورانیوم» زده است.

به گزارش”صبح رابر”اینفوگرافی «فن آوری هسته‌ای» که به تازگی از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر شده است، به بررسی نتایج و منافع مراحل مختلف غنی‌سازی اورانیوم پرداخته است. به طور مثال بر اساس این اینفوگرافی،  با غنی‌سازی بیش از ۹۰ درصدی اورانیوم، از یک سو امکان تولید بمب‌های هسته‌ای و  از سوی دیگر امکان کشف مین های ضد نفر فراهم می‌شود.

 

علیرغم آن که کشورهای مانند ایالت متحده آمریکا با استفاده سوء از این دانش منجر به مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن شدند، اما بهره‌گیری از این دانش می تواند کاربردهای دیگری در جهت بهسازی و نجات زندگی انسان‌ها نیز داشته باشد.

 

 

 

برای مشاهده تصویر کامل به سایت «خانه طراحان انقلاب اسلامی»  مراجعه کنید.

 

بر اساس این اینفوگرافی، با غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم می‌توان به تأمین سوخت ناو هواپیمابر و در غنای ۴۵ تا ۵۶ درصدی می توان به تأمین سوخت موردنیاز زیردریایی هسته ای دست یافت. با این توضیح که موتور زیردریایی با سوخت اتمی از سوخت گیری مجدد بی نیاز است و می تواند ماهها در زیر آب بماند و ناو هواپیمابر نیز بدون سوخت هسته‌ای قادر به حرکت بیش از چند کیلومتر نیست.

 

همچنین در این اینفوگرافی اشاره شده است که در غنای ۲۰ درصدی اورانیوم می‌توان در بخش پزشکی و صنایع غذایی پیشرفت‌هایی داشت. به طور مثال در غنای ۲۰ درصدی امکان تولید رادیو دارو، تشخیص و درمان انواع سرطان و استریل کردن وسایل پزشکی فراهم می‌شود و با کمترین درصد غنی سازی اورانیوم بین ۳/۵  تا ۵ درصد نیزمی توان به تولید برق پرداخت. با این توضیح که ایران سالانه به حدود ۷ هزار مگاوات برق نیاز دارد که با راه‌اندازی نیروگاه بوشهر می توان سالانه هزار مگاوات برق مورد نیازمان را تأمین کنیم. برای تولید هفت هزار مگاوات برق حدود ۱۹۰ میلیون بشکه نفت خام مصرف می شود،‌ این در حالی است که منابع فسیلی محدود بوده و متعلق به نسل آتی و پایان پذیر است اما با تأمین برق از طریق انرژی هسته‌ای،‌سالانه ۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع:فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب