پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:46:02 - یکشنبه 24 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چه افرادی “روان سالمی” دارند؟
بهداشت روانی مجموعه فعال و انفعال، اقدامات و فعالیت‌هایی است که فرد را به سمت تامین سلامت فردی و اجتماعی از نظر روانی هدایت می‌کند. به گزارش ” صبح رابر”دکتر سروری روان شناس در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت روانی عبارت است از سازش با خود و محیط سازگاری داشتن به صورت موفقیت آمیز و نداشتن […]

بهداشت روانی مجموعه فعال و انفعال، اقدامات و فعالیت‌هایی است که فرد را به سمت تامین سلامت فردی و اجتماعی از نظر روانی هدایت می‌کند.

به گزارش ” صبح رابر”دکتر سروری روان شناس در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت روانی عبارت است از سازش با خود و محیط سازگاری داشتن به صورت موفقیت آمیز و نداشتن بیماری روانی است.

وی افزود: در واقع فرد سالم و دارای سلامت فکر است و قدرت و توانایی کافی برای تحرک، لذت، پیشرفت و تکامل در حد فردی و گروهی دارد معمولا افرادی که از نظر روان سالم هستند، دارای ویژگی های زیر می باشند:
نسبت به خود آرامش دارند و احساس امنیت می‌کنند، توانایی‌های خود را در حد واقعی ارزیابی می کنند نه بیشتر و نه کمتر، به خود و دیگران احترامی می‌گذارند، می‌توانند به دیگران علاقه‌مند شوند و آنها را دوست بدارند، می‌توانند احترام و دوستی دیگران را جلب کنند، همچنین می‌توانند نیازهای خود را برآورده سازند و برای دشواری‌هایی که در زندگی آنها پیش می آید راه حلی پیدا کنند.
این روان شناس در پایان اظهار داشت: آنها قادرند خود بیندیشند و تصمیم بگیرند و مسئولیت روزمره خود را  با برگزیدن اهداف معقول پیش ببرند همچنین تحت تاثیر عواطف، ترس، خشم، عشق یا گناه خود به طوری قرار نمی‌گیرند که زندگیشان پریشان شود.
انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب