پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:31:38 - پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جزئیات افزایش قیمت بنزین و سی ان جی/ بنزین‌های ۴۰۰ تومانی محفوظ است/ بنزین سهمیه‌ای ساعت ۲۴ امشب واریز می‌شود
در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان تعیین و همچنین سی ان جی به قیمت ۴۵۰ تومان در جایگاه‌ها عرضه می‌شود. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها […]

در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان تعیین و همچنین سی ان جی به قیمت ۴۵۰ تومان در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت بنزین که به عنوان مهمترین حامل انرژی محسوب می‌شود، با تصمیم دولت افزایش یافت.

*افزایش قیمت بنزین در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها

از آذر ماه سال ۸۹ در راستای اجرای گام نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت بنزین با نرخ ۱۰۰ تومان خداحافظی کرد و بر اساس تصمیم دولت وقت بنزین با دو نرخ نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومان و به صورت سهمیه ماهانه ۶۰ لیتری و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان در هر لیتر عرضه شد اما بار دیگر به دلیل اینکه طبق قانون باید در مدت ۵ سال قیمت بنزین و گازوئیل به ۹۵ درصد فوب خلیج فارس برسد، قیمت این دو حامل انرژی افزایش یافت و با تصمیم دولت یازدهم از امروز هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

با توجه به اینکه هر لیتر بنزین فوب خلیج فارس (روی کشتی) نزدیک به یک دلار است، بنابراین با این افزایش قیمت بنزین همچنان به هدف قانون نرسیده و به نظر می‌رسد در سال‌های بعد نیز باید منتظر افزایش مجدد قیمت بنزین باشیم.

*عرضه بنزین ۳ نرخی در جایگاه ها

همانطور که بارها اعلام شد به گفته مسئولان دولت یازدهم اگرچه قیمت بنزین افزایش یافت اما بنزین ۴۰۰ تومانی موجود درکارت‌های سوخت نمی‌سوزد و مصرف کنندگان می‌توانند با خیال آسوده ابتدا این بنزین سهمیه‌ای را که هم اکنون به گفته برخی از مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر است مصرف کرده و سپس از بنزین ۷۰۰ تومانی که قرار است به عنوان سهمیه‌های جدید در کارت‌های سوخت واریز شود استفاده کنند.

بنابراین تا زمان اتمام بنزین ۴۰۰ تومانی موجود درکارت‌های سوخت بنزینی که در جایگاه‌ها عرضه می‌شود ۳ نرخی است که این نرخ‌ها به ترتیب شامل بنزین سهمیه‌ای‌ قدیمی ۴۰۰ تومانی، بنزین سهمیه ای ۷۰۰ تومانی و بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومانی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود واریز سهمیه‌های سوخت اردیبهشت ماه خودروهای شخصی است که براساس گفته های برخی از مسئولان دولتی اگرچه این سهمیه در ابتدای اردیبهشت ماه جاری به کارتهای سوخت واریز نشد اما با اعمال نرخ های جدید این سهمیه در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد.

*قیمت بنزین آزاد در جایگاه‌ها به صورت تومان محاسبه می شود

براساس گفته های بیژن حاج محمدرضا،رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین هم اکنون مشکلی که در جایگاه های بنزین وجود دارد بحث شمارش گرهای تعبیه شده در دستگاه های سوخت‌گیری است.

اگر چه تا روز گذشته قیمت بنزین که در این شمارش‌گرها نمایش داده می‌شد به صورت ریال بود اما به دلیل اینکه قیمت بنزین آزاد در واقع ۱۰۰۰۰ ریال در هر لیتر است، این نمایشگرها نمی‌توانند جمع کل بنزین مصرفی هر خودرو را به درستی و با قیمت ریال نشان دهند.

از این رو مصرف کنندگان باید دقت لازم را داشته باشند که از امشب تا زمانی که قرار است فکر اساسی در زمینه کنتورهای نمایشگر صورت بگیرد، قیمت بنزین مندرج در این نمایشگرها به صورت تومان خوانده تا مشکلی برای مصرف کنندگان ایجاد نشود و تنها این مورد در بنزین آزاد کاربرد دارد زیرا بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان یا معادل ۷۰۰۰ ریال است و در این خصوص مشکلی در کنتورهای نمایشگر نیست.

*قیمت سی ان جی ۴۵۰ تومان

براساس این گزارش مصرف‌کنندگان سی ان جی نیز  باید دقت لازم را داشته باشند که با افزایش قیمت بنزین قیمت هر متر مکعب سی ان جی نیز افزایش پیدا کرده است و دیگر هر متر مکعب گاز سی ان جی با نرخ ۳۱۰ تومان عرضه نمی‌شود. براساس این هر متر مکعب سی ان جی ۴۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

– نفت گاز هر لیتر ۲۵۰ تومان
– بنزین سهمیه ای هر لیتر ۷۰۰ تومان
– بنزین آزاد هر لیتر ۱۰۰۰ تومان
– بنزین سوپر سهمیه ای هر لیتر ۸۰۰ تومان
– بنزین سوپر آزاد هر لیتر ۱۱۰۰تومان
– برای هر متر مکعب گاز(سی ان جی) برای خودروها نیز ۴۵۰ تومان تعیین شده است.
– قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر ۱۰۰ تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب