پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:04:51 - دوشنبه 8 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز رای گیری از عراقیهای مقیم خارج از امروز
رای گیری برای انتخابات مجلس عراق در ۱۷ کشور جهان از امروز (یکشنبه) آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات برای عراقیهای مقیم خارج از این کشور بر خلاف داخل، نیازی به کارت هوشمند ندارد که علت آن نبود آمار دقیق […]

رای گیری برای انتخابات مجلس عراق در ۱۷ کشور جهان از امروز (یکشنبه) آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، انتخابات برای عراقیهای مقیم خارج از این کشور بر خلاف داخل، نیازی به کارت هوشمند ندارد که علت آن نبود آمار دقیق از رای دهندگان در کشورهای جهان است.

کمیته عالی مستقل انتخابات عراق، افراد واجد شرایط را در خارج از کشور در همان روز ثبت نام می کند، و واجدان شرایط می توانند در همان روز رای خود را به صندوق بیاندازند.

عراقیهای مقیم خارج از این کشور با ارایه مدرک شناسایی به نامزدهای استان خود رای می دهند.

اما در داخل عراق، کار کمیساریای انتخابات برای برگزاری انتخابات در سی ام آوریل ۲۰۱۴ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) به پایان رسیده است.

این مهمترین انتخابات مجلس عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ است.

“ضرغام الحیدری” مسؤول دفتر رییس کمیساریای عالی مستقل انتخابات گفت، با توجه به شمار زیاد عراقیهای مقیم ایران، ۱۸ مرکز انتخابات در ۱۰ استان ایران به این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: کارگاه هایی توسط دفتر کمیساریای عالی مستقل انتخابات به منظور آگاه سازی رای دهندگان و آموزش ۵۰۴ کارمند در این زمینه برگزار شده است.

بیش از ۹ هزار نامزد از ۱۰ تشکل سیاسی برای به دست آوردن ۳۲۸ کرسی مجلس در انتخابات عراق با یکدیگر رقابت می کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب