پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:35:29 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ثبت نام ۱۰۰ هزار نفر کرمانی در طرح بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تا امروز ۱۰۰ هزار نفر در استان کرمان از پوشش بیمه سلامت استقبال و در سامانه ثبت نام کرده اند. به گزارش ” صبح رابر” محمد جعفری در جلسه شورای سلامت استان کرمان اظهار کرد: یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت این بوده که هیچ شهروندی فاقد […]

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تا امروز ۱۰۰ هزار نفر در استان کرمان از پوشش بیمه سلامت استقبال و در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش ” صبح رابر” محمد جعفری در جلسه شورای سلامت استان کرمان اظهار کرد: یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت این بوده که هیچ شهروندی فاقد پوشش بیمه نباشد و اجرای این طرح در قالب بیمه همگانی سلامت از اول اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور آغاز شد.

 

وی افزود: تا امروز ۱۰۰ هزار نفر در استان کرمان از پوشش بیمه سلامت استقبال و در سامانه ثبت نام کرده اند.

جعفری تصریح کرد: مکلف شده ایم اولین دفترچه بیمه سلامت را اول خرداد به شهروندان تقدیم کنیم و هماهنگی های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

وی بیان کرد: پیش بینی این بود که ۳۰۰ هزار نفر در استان فاقد پوشش بیمه ای باشند و در این زمینه حق بیمه ۲۵۸ هزار تومانی از سوی دولت پرداخت می شود و مزایای دفترچه بیمه سلامت همگانی مشابه دفترچه کارکنان دولت و سایر سازمان های بیمه گر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: رویکرد طرح تحول نظام سلامت صرفا به حوزه درمان نیست و سلامت محوری در سال ۹۳ نیز مورد توجه سیاست گذار قرار گرفته و در یک مورد، سرانه پزشک خانواده در روستاها که در سال های گذشته ۲۰ هزار تومان بوده، در سال جاری به ۹۷ هزار تومان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این پنج برابر شدن پرداخت به تیم سلامت مستقر در روستا موجب تحول در سلامت در روستا خواهد شد و کاملا سلامت محوری است.

جعفری گفت: بیمه سلامت به نوعی پایش اجرای برخی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت را در دست دارد و در ۱۵ روز اجرای طرح اتفاقات خوبی افتاده و مشکلات نیز ظرف یک ماه آینده مرتفع خواهد شد.

در این جلسه “اسدالله گردان” رییس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: کمیته هایی برای اجرای بسته های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان تشکیل و مسائل پیگیری شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح، ۱۴۶۲ نفر تا امروز از خدمات بهره مند شدند و ترویج زایمان طبیعی به خوبی پیش می رود و تاکنون ۱۴۷ زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت در بم داشته ایم.

انتهای پیام / ش

منبع : بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب