پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:14:56 - دوشنبه 5 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهیدان رفتند، اما راهشان پررهرو است
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما به بهانه حقوق بشر غرب از دین خود دست برنمی‎‌داریم، زیرا با دین ما سازگار نیست، گفت: قله دشمنان این است که نظام اسلامی وجود نداشته باشد، به گزارش “صبح رابر” آیت‎الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در یادواره شهدای اصناف این شهرستان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم‌(ع) […]

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما به بهانه حقوق بشر غرب از دین خود دست برنمی‎‌داریم، زیرا با دین ما سازگار نیست، گفت: قله دشمنان این است که نظام اسلامی وجود نداشته باشد،

به گزارش “صبح رابر” آیت‎الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در یادواره شهدای اصناف این شهرستان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم‌(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این یادواره باشکوه به پاس تجلیل و تکریم حرمت شهدا از سوی مردم شهیدپرور جیرفت برگزار شده است.

13930304000858_PhotoA

وی بیان داشت: پیام جمع باشکوه حاضر این است که شهیدان رفتند، اما راهشان پررهرو است، هرگز از یاد و خاطره این ملت نرفتند و هیچ‎گاه مردم ولایتمدار آرمان‎های آن‎ها را فراموش نمی‎کنند.

خاتمی حوزه علمیه جیرفت را حوزه‎ای پویا و با نشاط ذکر و تصریح کرد: در این حوزه حدود ۱۵۰ طلبه برادر مشغول به تحصیل هستند که ستودنی است و افق آینده این حوزه نیز روشن است.

وی روحانیت و حوزه را زینت‎بخش شهر دانست و افزود: اینگونه مجالس پیام وحدت در خود دارد و اینکه همه در پیمودن طریق مستقیم شهدا متحد بوده و هستند، اما مهم این است که از این نشست‎ها بهره لازم برده و در مسیر اهداف شهیدان برگزار شود.

خاتمی با اشاره به اینکه از هنگام بعثت پیامبر(ص) تاکنون پیوسته دو خط عافیت‎طلبی و آرمان‎گرایی بوده و تا ابد ادامه دارد، عنوان کرد: خط عافیت‎طلبی، رفاه، زندگی دنیوی و رسیدن به کام حیوانی عقیده دارد که خداوند، دین، قیامت و ارزش‎ها معنا ندارد

امام جمعه موقت تهران گفت: خط آرمان‎گرایی، خط مقاومت در راه خداوند و تحمل در راه رسیدن به اهداف بلند است.

خاتمی خاطرنشان کرد: خط عافیت‎طلبی با اسلام میانه‎ای نداشته است و اگر پیروان این خط مجبور می‎شدند، تنها با شعار با اسلام همراهی می‎کردند، اما در عمل هرگز پیرو واقعی آن نبودند.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) نیز گرفتار چنین افرادی بودند، اظهار داشت: امام حسن‌(ع) نیز هنگامی که از مردم در مورد ادامه جنگ پرسیدند، آن‎ها ایشان را همراهی نکردند و اگر رفاه‎طلبی‎ها و سهل‎انگاری‎ها نبود، ایشان خود فرمودند که شبانه‎روز با معاویه می‎جنگیدند.

خاتمی تصریح کرد: در زمان امام حسین‌(ع) نیز تعداد مسلمانان بسیار زیاد بود و تمام آن‎ها پیام ایشان را شنیدند، اما تنها تعداد محدودی با ایشان در کربلا مقابل یزید ایستادند که ریشه در تفکر عافیت‎طلبی و دلبستگی به لذت‎های دنیوی دارد.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) فرمودند «رفاه و عافیت‎طلبی با تصمیم‎‎های بزرگ سازگار نیست»، بیان داشت: اگر دنبال خوش زندگی کردن و نداشتن ناملایمات باشیم، چنین زندگی دینی و حیات طیبه نیست.

خاتمی خط مقاومت در راه خدا را خط آل محمد‌(ص) و امام علی‌(ع) ذکر و عنوان کرد: این تفکر زندگی چند روزه را مقدمه زندگی ابدی می‎داند، رفاه را هدف نمی‎داند، بلکه در پی دنیایی است که با عزت همراه باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه «مرگ بهتر از زندگی با ذلت است»، گفت: حضرت سیدالشهدا‌(ع) فرمودند «من زندگی با ستمگران را سخت و همراه با ذلت می‎دانم».

خاتمی خط آرمان‎گرایی را خط تمام امامان و شهدا خواند و خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) برای دین و گسترش مکتب پیامبر (ص) تلاش بسیار کردند و به همین دلیل به حبس ابد محکوم شدند.

وی زندگی منهای دین را زندگی حیوانی دانست و افزود: در زندگی حیوانی، آرمان، عقیده، ارزش و اخلاق معنایی ندارد، اما در زندگی انسانی باید آرمان وجود داشته باشد و این همان راهی است که پیامبر‌(ص) و امامان(ع) به ما نشان دادند.

خاتمی با اشاره به اینکه سن بیشتر شهدای ما بین ۱۵ تا ۳۰ سال است، تصریح کرد: شهدا مانند تمام انسان‎ها زندگی را دوست داشتند، اما معنای زندگی را فهمیدند که در مسیر امام حسین (ع) گام برداشته و داوطلبانه به جبهه‎های حق علیه باطل شتافتند.

وی اظهار داشت: فضای جبهه‎ها فضای عشق بود، زیرا خریدار شهدا خدا بود، آن‎ها شخصیت‎های بهشتی هستند، فرشتگان نمی‎گذارند که سر معنوی شهید بر زمین افتد و هنگامی که از این جهان رخت بربندند، بهشت برای آنان مهیا است.

خاتمی عنوان کرد: با توجه به وعده‎ای که خداوند داده بود که عهده‎دار بعد از شهدا است، آنان با آرامش و اطمینان کامل به سوی خدا شتافتند و در آن دنیا نیز شفاعت‌شان برای ۷۰ نفر از بستگان خود پذیرفته است.

وی نسخه نجات‎بخش امروز کشور را خط مقاومت خواند و بیان داشت: خط عافیت و رفاه‎طلبی خطی است که در زمان طاغوت وجود داشت، اما ما باید به واجبات و ارزش‎های دینی و اسلامی خود تا ابد وفادار و متعهد باشیم.

خاتمی با بیان اینکه مشکل ایران و استکبار جریان اصل اسلام است، خاطرنشان کرد: مسئله انرژی هسته‎ای برای آن‎ها بهانه است، زیرا به خوبی می‎دانند که بمب اتم با مبانی فقهی ما سازگاری ندارد، بلکه نمی‎توانند، نظام دینی و اسلامی را تحمل کنند.

وی افزود: هنوز جریان انرژی هسته‎ای به اتمام نرسیده، مسئله موشک‎های بالستیک را پیش کشیدند با اینکه رژیم صهیونیستی دشمن دیوانه وحشی ما ۴۰۰ بمب اتم دارد، اما آزاد است و حتی عضو سازمان انرژی هسته‎ای نیست در حالی که ایران چنین حقی ندارد.

خاتمی تصریح کرد: دلیل مخالفت آمریکا و غرب با ما به دلیل این است که این رژیم از خطر ایران جان سالم به در ببرد، اما اتفاقاً ما این موشک‎ها را برای این آماده کردیم که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کرد، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما به بهانه حقوق بشر غرب از دین خود دست بر نمی‎داریم، زیرا با دین ما سازگار نیست، گفت: قله دشمنان این است که نظام اسلامی وجود نداشته باشد، اما نظام اسلامی که دیروز ساقه نازکی بود، امروز شجره طیب‎های شده و در اوج دل‌ها جا گرفته، این نظام پابرجا است و به فضل الهی تا قیام امام زمان‌(عج) باقی می‎ماند.

خاتمی عنوان کرد: دشمن قصد دارد، ملت ایران را خسته کند و فرهنگ وادادگی را جای فرهنگ استکبارستیزی و فرهنگ رفاه و عافیت‎طلبی را جای فرهنگ خداجویی بنشاند.

وی اظهار داشت: اینگونه مجالس این پیام را دارد که ما با دین بیعت کرده‎ تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‎های بلند اسلام، نظام اسلامی و شهدا ایستاده‎ایم.

خاتمی خاطرنشان کرد: باید صبوری پیشه کرد و اطمینان داشت که دشمنان نمی‎توانند، کمترین آسیبی به این ملت بزنند.

منبع:فارس

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب