پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:02:54 - یکشنبه 25 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اشتباهی که میلیارد ها ریال سرمایه را به آتش کشید
سهل انگاری روز جمعه گردشگران آتش سوزی جبران ناپذیری در حوالی روستای تاریخی میمند شهربابک رقم زد. به گزارش ”صبح رابر“، سعید رئیسی مسئول منابع طبیعی شهرستان شهربابک در این ارتباط اظهار داشت: بارندگی‌های فراوان سال جاری موجب سرسبزی اراضی این منطقه شده بود، اما پس از خشک شدن این علوفه‌ اراضی با حداقل مواد […]

سهل انگاری روز جمعه گردشگران آتش سوزی جبران ناپذیری در حوالی روستای تاریخی میمند شهربابک رقم زد.

به گزارش ”صبح رابر“، سعید رئیسی مسئول منابع طبیعی شهرستان شهربابک در این ارتباط اظهار داشت: بارندگی‌های فراوان سال جاری موجب سرسبزی اراضی این منطقه شده بود، اما پس از خشک شدن این علوفه‌ اراضی با حداقل مواد سوختی آتش می‌گیرند و طعمه حریق می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در آتش سوزی روز گذشته ۱۰۷ هکتار از اراضی شهرستان نابود شد و مبلغ ۱۵ میلیارد خسارت برجا گذاشت

رئیسی تصریح کرد: گردشگران به هنگام تفریح در این مناطق به هیچ‌ وجه آتش روشن نکنند، زیرا‌ بستر را برای آتش‌سوزی فراهم می‌کنند. اگر گردشگران اقدام به روشن کردن آتش می کنند ابتدا اطراف محل آتش را از هر گونه علوفه پاک کنند

وی از گردشگران خواست در صورت وقوع آتش سوزی محل را ترک نکنند و با یکی از شماره های ۱۲۵ آتش نشانی و یا ۱۹۰۴ یگان استان و یا با شماره ۴۲۴۴۲۴۰اداره منابع طبیعی تماس بگیرند

همچنین در پی آتش سوزی های اخیر به خصوص آتش سوزی دیروز در مناطق حوالی روستای صخره ای میمند، ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان شهربابک صبح امروز در فرمانداری شهرستان تشکیل جلسه داد.

محمد رضا شریفی فرماندار شهربابک  در این جلسه گفت: باید همیشه آمادگی مقابله با حوادث غیر مترقبه را داشته باشیم. آتش سوزی روز گذشته یکی از حوادث دلخراشی بود که به وقوع پیوست . متاسفانه بعضی از گردشگران به نکات ایمنی توجه نمی کنند و باعث وقوع آتش سوزی در منطقه می شوند.

اعضای جلسه به مشکل کمبود امکانات برای مقابله با این نوع حوادث اشاره کردند و کمک های مردمی و آگاه سازی آنها در روش مقابله با آتش سوزی را بهترین راه برای مقابله با این نوع حوادث دانستند.

با پیشنهاد اعضای جلسه ، ستاد های بحران محلی با کمک نیروهای مردمی، دهیاری ها و شورای روستا جهت رسیدن سریعتر به محل حادثه و ارائه خدمات اولیه تشکیل می شود و دستگاههای شهرستان با تمام وجود به آموزش مردم می پردازند.

برای مهار این آتش سوزی اکیپ هایی از محیط زیست ، هلال احمر، فرمانداری، سپاه پاسداران در محل حضور پیدا کردند.

منبع: بابک آنلاین

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب