پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:09:03 - یکشنبه 25 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زهرا نعمتی قهرمان کرمانی مهمان ویژه سازمان ملل متحد
زهرا نعمتی بعنوان اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پاراالمپیک ، بعنوان یکی از مدعوین در روز دوم حضورش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در میزگرد ویژه سازمان ملل متحد در مورد توانمندسازی معلولین از طریق ورزش شرکت کرد. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا”در این نشست که یک ورزشکار معلول […]

زهرا نعمتی بعنوان اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پاراالمپیک ، بعنوان یکی از مدعوین در روز دوم حضورش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در میزگرد ویژه سازمان ملل متحد در مورد توانمندسازی معلولین از طریق ورزش شرکت کرد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا”در این نشست که یک ورزشکار معلول ایتالیا با رکورد دوازده مدال طلای پاراالمپیک و نیز یک شناگر ماراتن شرکت داشتند، وی تاکید کرد که کودکان معلول باید از زمان ورود به مدرسه با ورزش معلولین آشنا شده و سیستم آموزشی باید به گونه ای باشد که تا حد امکان کودک معلول در فعالیت های ورزشی مدرسه شرکت داشته باشد. گاهی کودکان سالم از بازی با کودکان معلول طفره می روند، گویی معلولیت داغ ننگی است بر پیشانی معلولین.

nemati

نعمتی همچنین بعنوان عضو هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه کنفرانس اعضای کنوانسیون شرکت داشته و در نشست ویژه ای که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بهمراه سازمان بین المللی International Disability Alliance (IDA) برای تجلیل از وی در حاشیه این اجلاس ترتیب داده بودند سخنرانی و به سوالات حضار پاسخ داد.

عنوان این نشست، داستان موفقیت: از ضایعه نخاعی تا مدال طلای پارالمپیک بود و خانم نعمتی طی سخنانی ضمن اشاره به چالش ها و مشکلات بر سر راه دست یابی مدال طلای رشته کمانگیری در پارالمپیک لندن در سال ۲۰۱۲ به سه عامل بعنوان عوامل تعیین کننده برای غلبه بر این چالش ها تاکید نمود. این سه عامل عبارت بودند از حمایت مشفقانه و جدی اعضای خانواده اش، حمایت مسئولین ذیربط در کشور و نیز اراده مصمم و خستگی ناپذیرش.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص وضعیت ورزش بانوان معلول در کشور گفت که کسب مدال طلای پارالمپیک لندن در سال ۲۰۱۲ توسط وی باعث شد تا زنان و دختران بیشتری نسبت به قبل به ورزش روی آورند و این باور تقویت شود که ورزش یکی از راه های مهم غلبه بر معلولیت و دیده شدن توانمندی های یک معلول است.
نعمتی پس از سه روز حضور در کنفرانس سالانه اعضای کنوانسیون معلولین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک امروز شنبه به ایران بازخواهد گشت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب